4 Mayıs 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

4 Mayıs 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

| 4 Mayıs 1937 Italyan Hollivutu Roma civarında bir sinema şehri kurulacak Avrupada Londra, Paris ve Berlin civarında büyük filim stüdyoları var- dır. Son zamanlarda İtalyada Roma civarında stüdyolar vücude getirmeğe karar vermiştir. Bu iş için 12 milyon tra sarfi ektir İtalya burada y ğil, başka lisanlarda da filim çevril- mesi için iklerde bulunacaktır. Italyada çalışan ecnebi yıldızlar ver- gi vermiyeceklerdir. Vapur ve tren- lerde se; ücretlerinde otenzilât yapılacak, gümrüklerde kolaylık gös- lecek, ber türlü abidelerden, mü- selerden istifade temin edilecek- tir Yeni stüdyolar Romaya 20 dakika mesajede yapılacaktır. Burada sene- de kırk filim yapılacaktır. Pilimlerden ekserisi ingilizce olacaktır. Bu işin ba- şında Hollivut artistler birliği eski reisi Giannin! ve Walter Wanger bu- Yunacaktır. SN sl Nİ Av ali Ee Mİ AR Ucânne Awbert son çevirdiği filmden bir sahnede Sevimli üç Fransız artisti: Yukarda Josselyne Gael ve Georges Rigand, aşağıda Blanchette Grunoy 20 madde Hollivutta yaşıyanların dikkat edecekleri noktalar Hollivutta çıkan bir mizah gazete si Hollivut hayatından ilham alarak «Hollivut yaşama Kanunu: adında 20 maddelik bir kanun vücude getirmiş- tir. Bu maddeler şunlardır: — Greta Garbo esrarengiz kalmış” tır, çünkü ingilizceyi iyi konuşamaz, tabii derdini anlatamaz. 2 — Hollivuta yıldız olmak cımeli- le gelip bir lokantada gârson veya bü- laşıkçı olan genç bir kız faziletkâr ols duğunu isbat etmiş demektir. 3 — Bir sahne vazı hakkında son filmine göre kıymet biçilir, 4 — İyi bir filim yapan bir sahne vazı bu şöhretle beş sene yaşıyabilir. 5 — Yıldız olmak istiyenlerin SAYI” şın olmaları müreccahtır. 6 — Hollivutta çok sarışın kadın vardır, "i — Mary Pickford buklelerini Kes- tiği gün hayatında en büyük gafı yap- mıştır. 8 — Beş seneden fazla evi duran yıldızlar artık boşanmaktan korkma- malıdırlar, 9 — Şarloda deha vardır. Bunun de- WI Hamlet ve Nopolyonu oynamak istemesidir. 10 — Hollivutta her sene vasattan aşağı birçok filimler yapılır. Bunun sebebi halkın çoğunun seviyesinin Yar sattan aşağı olması ve kendi düşün- cesine göre filim istemesidir. 11 — 36 yaşından yukarı bir kadın Hollivutta ihtiyarlamağa başlamış demektir. 12 — Jön prömyeler daima şapkasız gezmelidirler, 18 — Bir yıldıza gelen mektuplar zekâ ve muvaffakıyetinin en büyük miyarıdır. 14 — Bir sahne vazının muvaffak Bir şato satın alarak Iskoçyada yerleşecek Duğlas Falrbanks yakında sinema ile alâkasını tamamen kesecektir. Duğlas genç karısı Ledi Aşley ile bir- likte İngiltereye gidecek ve İskoçyada bir şatoda yerleşecektir. Duğlas şimdiki kalde «Marko Po- lonun seyahatnamesisni filme çek- mekle meşguldür. Bu iş bir iki aya ka- dar bitecektir. Arjist bu müddet zar- fında Amerika ile bütün alâkasını ke- gecektir. Duğlasın İngüterede filim işlerile uğraşacağı söylenmişti. Bu haber doğ- ru değildir. Artist bundan sonra İngil- terede zengin şato sahipleri gibi sü- kün içinde yaşamak istiyor. Yaşı ile- rilediği için kendini artık otekaüde hak kazanmış sayıyor. Sinema haberleri A Hollivutta birçok filimler çevir- miş olan alman artisti Francis Lederer sahne artistliğine başlamıştır. Bir müddet sonra Hollivuta dönerek tek- rar filim çevirmeğe başlıyacaktır. Meşhur Fransız sahne vazıl Jeâc- guc Feyder at cambazhanesi hayatı- na dair bir filim çevirecektir. m olması için seriaryonun iyi olması lâ- zımdır, 15 — Bir senaryonün muvaffak ol- ması için iyi bir sahne vazınm eline düşmesi lâzımdır. 16 — Facia muharrirleri senaryo yazanlardan çok daha zekidirler. 17 — Sinema âleminde boşanan karı kocalar dalma dost kalırlar 18 — Bir erkek yıldızın karısı mü- samahakâr olmalıdır. 19 — Müsamahakâr bir kadın bw dala bir kadm demektir. 20 — Artistik filimler çok para ge“ tirmez. İ sında İstanbulda gösterilen bu filmin & AKŞAM Ke > imi Ee Sahife 9 Doglas sinemadan Tino Rossi çekiliyor münakaşası Marinellayı çeviren genç artist değil midir? Marinella, Marinella... Kış iptida- şarkıları her tarafta çok rağbet gör- dü. Danslarda, balolarda muhakkak birkaç defa Marinellânın dans hava- ları çalınıyor. Marinelle ile birlikte yeni bir artist de birdenbire çok söhret kazandı. Bu artist Tino Rossi'dir, Tino aslen İtal- yan olmakia beraber bugün Fran- sızdır. Pariste oturuyor, Pariste filim çeviriyor Fransada halk ikiye ayrılmıştır. Bir kısmı artisti çok beğeniyor, bir kısmı ise «beş para etmiyen bir delikanlı diyor, Münekkidier de ikiye ayrılmış- lardır, Tino'nun sanat bakımından kıymeti etrafında hararetli münaka- şalar oluyor. Bir kısmı diyorlar ki; — Tino Rossi büyük bir artisttir. Tatlı bir sesi vardır. Oynayışı çok canlıdır. Aşk sahneleri hararetlidir. Bundan fazla ne istiyebiliriz?, Diğer kısmı şu cevabı veriyor: — 'Tino Rossi artistlik bakımından hiç bir kıymeti olmıyan bir gençtir. Besi yoktur. Hali, tipi Napoli rıhtımın- daki hamallara benzer. Bunun gibi 100 kişi bulabiliriz. Bu ki fikir etrafında münakaşalar uzayıp gidiyor. Hakikat aranısa iki tarafın da haklı olduğu noktalar var- dır, Tino büyük bir tşnör değildir, fakat sesi tatlıdır. Oynayışı canlıdır. Napoli rıhtımında şahsen Tinoya ben- ziyen birçok hamallar bulunabilir. Fakat bunların filim çeviremiyecek- leri şüphesizdir. Tinonun oynayışı bir çok jön prömyelerden daha tabiidir. Netice şudur; Tino büyük bir artist ol- mıyabilir, Fakat herhalde bir artist- tir. Lilian Harveyin son resmi Tayyarecilik Son zamanlarda Fransız yıldızlarını saran merak Misi iğ Fransız sinema artistleri arasında tayyare merakı birdenbire çok artmış- tır. Hemen bütün yıldızlar tayyare ile seyahat etmekte ve pilotluk dersi al- maktadır. Marie Bell esasen eskiden beri pilotluk diploması almıştı, Marie Glory'de ekser seyahatlerini tayyare ile yapardı. Şimdi Marcelle Chantal, Germaine Aussey, Gaby Moray, Jo- sephine Baker'de pilot olmak için ça- lışıyorlar. Bilhassa Marcelle Chantal hemen hergün ders almakta ve bü- yük bir gayretle çalışmaktadır. Erkek artistler arasında Albert Pre- jean ve Jean Murat umumi harpte tayyareci idiler. Jean Murat son za- manlarda tayyarecilikle uğraşmamak- tadır, Fakat Prejean sık sık tayyare ile uçuşlar yapıyor. A Güzel sesli filim yıldızı Grace Moore Cary Grant ile birlikte bir fi- lim çevirmiştir.