26 Ağustos 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

26 Ağustos 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

8 a 1 Za“ 5 te de) Hollivutun meşhur jön prömyele- rinden Fred Mac Murray Genç artist yetiştirmek... Fransız gazeteleri bunu tavsiye ediyorlar Fransız artistlerinden bir çokları» nın Amerikaya gitmeğe karar verdik- lerini, bunun Fransada büyük öir endişe uyandırdığını yazmıştık. Fransız gazetelerinde bu mesele hakkında hararetli münakaşalar de- vam ediyor. Bir sinema mecmuası Şu suali sorü- yor: «Sinema muharebesinde Fran- sa, saflarında harp eden kimse kal maması yüzünden mağlüp olacak mi- dır?» Bu gazete bugünkü vaziyet karşısında yeni yeni yıldızlar yetiştir. mek lüzumundan bahsederek diyor kir «Biz, yetişmiş, az çok bir mevki yapmış. artist arıyoruz. Halbuki isti- dat müptedileri alarak yetiştirmek Yârımdır. Amerika bizden yalnız ye- tişmiş artistleri almıyor. İstidatlı gör- düğü tanmmamış gençleri de anga- Je ediyor. Hollivuta gideceklerin mü- him bir kısmı bu gibi gençlerdir. Bundan ibret almalıyız, biz de ayni yolu tutmalıyız.» * Meşhur rejisör ve sahne vazil Ruben Mamurllan Parise gelmiştir. "Tatil müddetini Pransada geçire cektir, Sinema haberleri Hollivutun meşhur yıldız! dan Ginger Rogers yakında Chai Boyer ile birlikte bir fil'm çevir rın. tir. diye kadar hemen bütün filimlerini Fred Astaire ile çe- virmişti, Gary Cooper, Marco Polo'nun ser- güzeştleri eserini çevirmeğe başla- mıştır, 4 Norma Shearer sinema hayatın- dan çekilmiyecektir. Gelecek mev- simde biri Charles Laughton, diğeri Clark Gable İle olmak üzere iki filimi gösterilecektir. 4 Amerikanın meşhur rejisörlerin- den King Vidor İngiltereye gitmiştir. A Birçok Fransız filimlerinde ikin- ci rollerde görülen Pizella bir otomo- bil kazası neticesinde ölmüştür. Pi- zella aslen İtalyandı. Fakat ömrü Fransada geçmiştir. İptida müzik hol- lerde şarkı söylemiş, sonra sahne ar- tistliği yapmış, nihayet filim çevirme- ğe başlamıştı. Pariste açtığı bar çok rağbet görmüştü. Bütün artistler bu- rada toplanırlardı. i Pariste Marseyyez adında bir film çevrilmesine başlanıyor. Jean Harlow'un son filmi olan Saratoganın Amerikada gösterilmesi- ne başlanmıştır. * Tolstoi'nin «Harp ve sulhş eseri yakında filme çekilecektir. X Kanadada doğan beşizler filme çekileceklerdi. Bunlardan ikisi nezles lendiğinden bu iş şimdilik geri bıra” kılmıştır, Greta Garbo - Marlene Dietrieh rekabeti Iki yıldız şimdiye kadar karşı karşıya gelip görüşmemiş | Meşhur filim yıldızı Marlene Diet- rich tatil müddetini geçirmek üzere "Avrupada seyahat ediyor, Marlene iptida Fransaya geldi, oradan İsviç- reye, İsviçreden Avusturyaya gitti. Yakında tekrer Fransayı ve İngilte- reyi ziyaret edecek, bir müddet sonra da Hollivuta dönecektir. Marlene Avrupada gezerken Greta Garbo Hollivutta hararetle filim çe viriyor. Bir müddet sonra işini bitire- cek ve Marlene Amerikaya dönerken Greta Garbo Avrupaya gelecektir. Bu münasebetle bir gazete şu dik- kate şayan haberi yazıyor: Marlene ile Greta Garbo şimdiye kadar hiç karşılaşmamış, birbirile görüşmemiş- lerdir. * Birisinin gittiği yere diğeri gitmemektedir. Gazete Marlene Av- rupada iken Gretanın çalışmasını, Greta Avrupaya gelirken Marlenenin Amerikaya dönmesini hep bu gizli rekabetin tezahürü addetmektedir. Yukarıda Eleanor Powel ve Robert Taylor beraber çevirdikleri bir filimin, Hollivutun genç yıldızlarından Gail Patrick Robert Taylor Avrupaya gelirken binlere: halk rıhtımı doldurdu Hollivutun meşhur jön prömyesi Robert Taylor İngilterede bir filim çevirmek üzere Avrupaya gelmiştir. Nev-Yorkta vapura ( binerken yıl dız öyle bir hücuma maruz kalmış- tır ki poliş müdahale etmek mec- buriyetini hissetmiş ve imza almak için gelen kadınları güç belâ dağıtd- bilmiştir. Tam vapur kalkacağı sırada yı- dızın karyolası altına saklanmış iki açıkgöz kadın bulunduğundan vapu- run hareketi yarım saat geciktirii- miştir. X Venedikte bir sinema sergisi açılmıştır. Bir çok memleketler bura- ya filimler göndermişlerdir. Bir jüri heyeti bu filimler arasından birinci, ikinci ve üçüncüyü seçecektir. Li Miz size m. dak