23 Ocak 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

23 Ocak 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

SİYASI İCMAL: Yugoslavya Başvekili- nin Berlin ziyareti Yugoslavya Başvekili B. Stoyadi | esasına, diğer taraftanda Almanya noviçin Romayı ziyaret ederek B. Mussolini ve kont Cano ile görüş #ükten sonra şimdi de Berline gidip B. Hitler ve Almanyanın devlet adam- İarile görüşmüş olması ve Romadaki Yörüşmeleden sonra İtalyanın har Sanayii merkezini ziyaret ettiği gidi şimdi de Essendeki Krupp tesisatını komünistliğin biaman düşmanı ve Soüyet birliğinin en şiddetli muhali- Ji idi, Son zamanlarda mutlak otori- İs esasını kabul ve tatbik etmişti Ayn: umdeleri takib eden İtalya ile esaslı ve kaff bir anlaşma yapmış ve Almanyaya yakınlaşmıştır. O kadar Yakınlaşmıştır ki tayyare hilcumla fından en uzak ve masun bir noktar da bulunan Üsküple yeni ağır harb ve İtalya sıkı dostluk o ve işi taraftan mil hıristiyan faşist parti- sinin iktidar mevkiine gelmesi ve par- Tümentoda sol ve merkez partilerinin. ekalliyelte kalmsını temin maksadile yeni intihabım ilân edilmesi Yugos- lavyanın müstakil politikasının ehem- Bir Amerikalı âlim, güneşin 3000 misli büyük yeni bir yıldız keşfetti Bu yıldızın birkaç pey- kide varmış. Bu peyk- lerden biri çok kuvvetli yareti münasebetile iki devlet arasında | hafifçe değiştirdiğinden bu felâket matbuat maukaneleri aktedilmiştir. | ten kurtulduk. Bu mukavele her hangi suretle Yu- Lâkin bu seyysre peşimizi bırak- goslavya umum! efkârının Almanyâ | mamıştır. Üç sene sonra tekrar gö- aleyhine neşriyat ile mesine imkân kalmamış bulunuyor. Almanya ile Yugoslavya ihtilâfis bir mesele olmadığını tespi? edil. | rünecektir. Nasil ki üç sene evvel *1,000,000 kilometre uzaktan bir da- &ralarında | ha küremize yakınlaşmıştı. Heyet- gizli tuttukları bu sırrın ettiklerinden bundan sonra bir kât | ifşası bütün dünyayı küremizin har daha işbirliği p Feyzullah Kazan 2000 lira istiyen dört tehditçinin muhakemeleri Müddeiumumi suçlulardan ikisinin tecziyesini, birinin de beraetini istedi Beyoğlunda oturan ve Kemik, pa- gavra ticareti yapan Laldner adında hir-adama tehdid mektubu göndere- #ek iki bin lira istemek suretile şehir İçinde haydudluk yapmağa kalkışan Haralâmbo, Yorgi ve Koço adların- üç gencin mevkufen muhake- melerine ikinci ceza mahkemesinde bakılmıştır. Mahkemede, Karaköyde mahalle- bici çırağı Muharrem şahid olarak dinlenmiş, şunları söylemiştir: — Haralamboyu tanırım. Geçen rama- wümek, üzere bırakılan bir paketi ken- Bizine teslim etim. Dükkündan çıkarken Pölisler yakaladılar. Kaçtığını görmüş ve kapının tokmağına Akıştırdan bu mektubu bulmuş, Mek- ir ni ii yi Mİ ii il il şili disina nakdi yardımda (bulunabileceğini Böyledim. Borcum yoktur. Bunun üzerine müddelumumi; ge- rek mektup muhteviyatından ve gö- zekse yapılan tahkikattan, bu işin başka memleketlerde emsali görülen bir nevi haydudluk mahiyetinde ol- #luğunu ve ceza kanununun 498 inci #maddesine uyan bu suçun ağırcezl anhkemesinin vazifesi dahilinde bu- Munduğunu söylyerek davanın, ald olduğu mercie verilmesini istedi. Suçlu vekili buna karşı: — İddin makamına teşekkür ederiz ki, müekkilimin idamını istemedi Burada ağırceza mahkemasini alâkadar (edecek Baydudluğu &ld bir şey yoktur. Dedi. Mahkeme, kısa bir müzake- ricinde olup biten işlere nazarı dik. katini Uzak Şark harbi ve Akdeniz- deki siyasi gerginlik kadar celbet- mektedir. Bu münasebetle cesametinin akla hayret verecek kadar büyük oldu ğu yeni bir yıldızın bir kaç gün evvel keşledilmiş olması Günyamızın haricine umumi alâkayı bir kat daha arttirmuştır. Bu keşfte muvaffak olan âlim Amerika müttehid hükümetlerinden Wisconsin dahilinde Yerkes rasad- hanesi erkânından Dr, Otto Struve- | dir. Bu semavi cürmün büyüklü ğü güneşin 3,000 mislidir. Eğer küremizin dahil bulunduğu manzumei şemsiyenin merkezine ko- nulacak olsa Neptün ve Pluto hariş olarak diğer seyyarelerin cümlesini reden sonra “davanın, asliye ceza | Yutsbilr. mahkemesinin salâhiyeti (dahilinde | Bü yıldizm büyük cüzlerinin ns olduğuna ve duruşmanın devamına | Kubru seyri 2,000,000,000 mil tutmak. karar verdi, Bundan sonra iddia makamı iddi- asını serdetfi ve: — Suçlulardan Yorgi ve Haralâmbonun ifadelerinde görüleceği veçhile o tehdid mektubunun, Yorginin okafasından ve | Haralâmbonun Kaleminden çıktığı anle- gılmaktadır. Bu iki suçlunun cezalandırıl- malarnı, diğeş suçlu Koşonun bu suçla alikası görülmediğinden & bermetini iste tim. Dedi, Koçonun vekili, müekkilinin tahliyesini istedi, Mahkeme, bu tale- W reddederek suçluların müdafaa larını hazırlamaları için muhakeme- yi başka güne bıraktı. Zorba kahveci şe İKarı kocayı döğdüğünden yakalanarak adliyeye medi Kadıköy zabıtası, İbrahim isminde bir kahveciyi yakalıyarak Üsküdar müddeiumumiliğine teslim etmiştir. Kadıköyde Çarıkçı sokağında otu- ran B. Şevki ile karısı Şükriye, evvel- ki gece saat 21 e doğru Kuşdili sine masına gitmek üzere yola çıkmışlar» dır. Yeldeğirmeni civarında (karanlık bir sokağa geldikleri sırada bir adam Önlerine çıkmış, her ikisini de ada- makıllı döğdükten sonra sırra kadem yeneye gönderilmiş, İbrahim de Üs- küdar müddelumumiliğine teslim edil- miştir. Anadoluhisarı klübünde hırsızlık Bundan beş gün evvel, Anadoluhi- sarı kulübüne bir hırsız girmiş ve bazı Gşya aşırıp savuşmuştur. Zabıtaca yapılan takibat sonunda bu hursızlığın Hasan isminde bir sabı- kalı tarafından yapıldığı tesbit edi. miş ve yakalanmıştır, tadır. Dr. Struve bu muazzam yıl dızın mevcudiyetini infra roüge 2i- yasından müteessir olan maddeleri ziya neşrediyormuş. kullanmak suretile keşfetmiştir. Çünkü bu yıldız infra rouge ziyası neşretmektedir. Bu yeni keşfin tafsi- lâtı Şikago üniversitesi astrophysigue mecmuasında neşredilmiştir. Yeni keşlolunan semavi cürüm bir yıldızdan ibaret olmayıp bir man- zume ve grup teşkil ediyor. Başir- ca cozası iki yıldızdır. Bunlardan bi- ri çok büyük sar bir yıldız olup çok kuvvetli ziya neşrelmektedir. Diğer yıldız evvelkini her 27 sene- de bir defa kaplamaktadır. Bu ikinci yıldız sönmüş ve soğuk bir cürüm olduğundan infra rouge kıtasından çok uzakta bulunduğun- dan ancak diğer yıldızların ziyası yardımı İle mevcudiyeti görülmek- tedir. Bu grup gayet muhteşem bir yıldız olan Capella'nın yakınında bü- Iunuyor. Ziyası mevsimden mevsime değişmekte olduğuna göre diğer yıl dızların raümanaat eylediğine hük- medilmektedir. Columbia üniversitesi heyet pro fesörü Dr, Sehlit, yeni yıldızın mev- cudiyeti eskiden de hisseditip Epsilon 'Anrigea ismi verildiğini ve lâkin ce- Dr. Struve'nin (keşfeylediğini ve hali hazırda en büyük yıldız sayılan "Akrep bürcundaki Antares yani Kal- keşfetmiştir. İngiltere kralının heyetşinası Dr. * Kurt sürüleri Karamam| Karagümrükte bir eşek kadar sokuluyor Ddört avcıyı kovaladılar, ağıllara saldırmağa başladılar Karaman 19 (Akşam) — Akşam- danberi devam eden kar henüz din- memiştir. Kar tipisi yüzünden geçit- santimi bulmuş, civarında ise 1 bur çuk metreye yaklaşmıştır. Karaman - Hadim yolu kapanmıştır. Bu yüzden Hadim postası bir hafta tatil edilmiş- Dayakdan mi ölmüş? İzmir (Akşam) — Kemalpaşa Ka- zasının aşağı mahallesinde 182 nu- maralı evde B. Şefkatinin altmış yar şında bulunan annesi Nefise ölmüş- tür, Defin ruhsatiyesi verilmek Üzere cenaze muayene edilirken Üzerinde yara ve bere izleri görülmüştür. İhti- yar kadının dayak neticesi ölmüş ol- ması muhtemel görüldüğünden otop- si yapılmasına karar verilmiştir. Ka- dının cenazesi, İzmir memleket has- tanesine getirilmiştir. mezbahası keşfedildi Kocaman sandığın kapağı yüzülmüş körpe hir eşek gövdesi göründü ki almışlar ve bir aralık ani suretiş harriyat müsbet bir netice vermeyin. ce bir defn da kadın öşyası bulunan açılınca derisi ye