3 Mart 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

3 Mart 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Fehgibahce - Beşiktaş maçı ne netice verebilir ? Iki takımın da kuvvetli ve zayif tarafları vardır Mündur, Bügüne kadar Fener sol açr- kodusuna, tam mânasile bir son ver- miş oluyor. Eğer Fenerbahçe Üçok ma- çından, takımı zayıf olduğu için çe- kilmiş olsaydı, bu hafta İzmir takma nı kendi sahasında yenmiş olan daha çok kuvvetli Beşiktaşın karşısına çık- mazdı. Bu dedikodunun ilk ortaya atıl» dığı zaman vermiş olduğumuz müs- bet malümatın müteakip hâdiselere uymuş olması karşısında büyük bir duyuyoruz. Bu seneki milli küme maçlarına Fe- nerbahçe takımı talihsiz bir şekilde başlamıştır. İlk maçı, tam formünde bulunan ve netice alma kabiliyeti yük- sek ve bilhassa o maçta fevkalâde bir oyun çıkaran Güneş takımına karşı oynamıştır. İkinci karşılaşmasını, çok enerjik bir oyün: çikaran. Muhafızgü- cile. yapmış ve devamlı. hâkimiyetine rağmen gol atamadan berabere kal- mıştır. Bundan başka takımın kapta- ni ve en İyi oyuncusu olan Fikret ikin» ci devrenin başında sakatlanmıştır. Uçak maçı münasebetile çıkan ihtilâf da malimdur, 'enerbahçe müdafaası zayıf mı? ben beş gul yiyen Fener mü- C aası için (zayıftır) damgasını vur- re X İsteyenler var. Vakıâ, Fenerbah- çe son müdafaa hattı eski (Yaşar-Fa- 2) hattı gibi mükemel değildir. Far kat (bu müdafaa zayıftır.) diye su- reti katiyede bir hüküm vermek de pek kabil değildir, Çünkü iki müdafiin tec- rübesizliğini telâfi edebilecek derecede kuvvetli bir haf hattı ve teertibeli bir kalettleri vardır. Vakıâ bu müdufaa Güneş takımından fazla gol yemiştir. Amma, yukarıda da söylediğimiz gibi bu fazla gol adedini, Fener müdafaa- ından ziyade, Güneş muhacim HKatti- nın netice alan ve iyt şüt çeken oyun- culardan mürekkep olmasında ve bil- hassa o maçla çok iyi oynamalarında aramak lâzımdır. Bundan başka, Mu- hafızgücü forverd hattı kuvvetli Gü- neş müdafâasına. bir, Galatasaray müdafaasma iki gol aktığı halde Fener bahçe müdafaasına gol Atamamıştar. Fenerbahçe müdafaası (Yaşar - Fa- nl) zamanındaki gibi kuvvetli dir, Fakat Katiyyen zayıf bir müdafaa da değildir. Vaziyet böyle olmakla be- raber, Güneş maçının üzerlerinde şüp- he uyandırmış olduğu bu müdafaa hattını, Fenerbahçe idarecilerinin es- ki vaziyetine getirmek istediklerini de görüyor ve işitiyoruz, Fenerbahçe, takviye işine kalecisin- den başlamış ve emektar Hüsurmeddine ağlarını yeniden tevdi etmiştir. Sağ bekede Yaşarı getirmek için uğraşı. rlar. Yaşar ve Fazıl oynıyacaklar mi? Fenerbahçe müdafaasınn esaslı Bir knü olan Yaşar mühendis mekte- »i bitirdikten sonra Ankarada va- zi'e almış ve Ankara takımlarında da kısa bir zaman oynamıştır. Merkezi / lenseri bir oyun tatbik'edecek şekilde seçmeleri için oynamıştır. Onun için Misansı veremeyiz. Fenerbahçenin bu cevaba karşı gös- tereceği misale merkezi umumice mu- Fenerbahçe takımından milf Küme seçmeleri için oynıyan Namıka İzmi rin Üçok takımından lisans veriyorsu- nuz da, ayni vaziyette olan Yaşara r16- ye lisans vermiyorsunuz? İkinci sebep: — Yaşar halen Ankarada bulür- maktadır; Ancak Ankara takımlarında oynayabilir. Bunun d cevabı kısa ve ikna edicek dir; — Geçen hafta, Galatasaraya karşı oynayan. Harbiye takımındaki Muh- terem İstanbulda Maltepe askeri lise- sinde talebedir, Ona nasıl lisans veri» yorsunuz?. Eğer merkezi umumi israrındaki beyhudeliği görür de Yaşara lisans ve- rirse, Fenerbahçe müdafâası (Zayıf) damgasını üzerinden atmış olacaktir. Yaşarım yanında bilhassa futbolu tam birakmak üzere iken çok güzel maçlar çıkarmış olan Fazl da uzun müddettenberi Hazırlanmıştır ve bi ibtimat bu maçta sahaya çıkacak- tır: Eski müdafi Ziyanın da hazırlar. makta olduğunu duyduk. Bu tiç oyun- cü da henüz futbol oynıyacak derecede' genç elemanlardır. En iyi randıman ve: | rebilecekleri bir yaşta iken, tahsil ve- ya vazife dolayısile takımdan uzaklaş- mış olan Yaşar, Fazıl ve Ziyadan isti- fadeyi düşünmek çok yerinde bir ka- rardır, | Görülüyor ki, bir mağlübiyet ve bir berabere, Fenerbahçe takımı üzerinde lân edilmek istendiği gibi- bir inki- sar değil, bilâkis hayırlı bir aksülamel yapmıştır. Fenerbahçe forverd hattı Fener haf hattı için söyliyeceğimiz birşey yoktur. Bu hat Esad - Aytan ve Mehmed Reşad şeklinde takınım isti- nad ettiği noktadır. Buna mukabil forverd hattını terk'd etmeden geçe- müyeceğiz. Bilhassa Muhafizgücüne karşı, Fikret müstesna diğer dört oyun- cu topu ayaklarında fazla beklettiler, lüzumundarı fazla diripling yaptılar. Ve| hiç şut çekmediler; Ortada Ali Riza- nın hareketleri deçok ağirdi. Bu | battı karşıki kaleye muvazi pasları ve topu ayakta tutarak vakit kaybet- meği birakıp hasım müdafaasmı de- teşkili lâzımdır. Muhafizgücü maçında Fenerbahçe- nin en ele âvüca sığmaz ve en İyi oyum-! umumi Fenerbahçenin, milli küme cusu olan Fikretin sakatlandığı ma- ğa iyileşmiş ve oynayabilecek bir hale bu, mühim bir kayıp olacaktır. Fenerbahçenin kuvvetli rakibi İzmir! takımlarını kendi sahalarında yenmiş, Galatasaraya karşı talihli bir oyunla ve Hakkının bizzat tatbik ederek neti- celendirdiği bir tabiye sayesinde galib gelmiş ve en çetin rakibi Güneşle be- raber ilk üç haftadan sonra milli kü- da hasım forverdleri ile çetin bir mü- cadeleye girişmiş bulunduğu bir sıra- mücadele kabiliyetinin fazlalığı saye- sinde golle neticeleniyor. Bunu, Hak» kı, takımının esaslı bir kozu olarak Eşref Şefik, Şeref için (Nadir yu- murtası beklenen cins tavuğa benzi- yor) demişti. Eğer bu nadir yumurta bir buçuk saatte çıkamazsa, Hakkı yu- karıda söylediğimiz taktikle bunun ça» resini bulmuştur. Hülüsn Eeşiktaş, bazen tatlı, bazen acı seri müdafaasile ince ve güzel oynıyan forverd hattile vaziyetin ica- bına göre değişiveren takımile tecrü- beli ve yenilmesi müşkül bir takım- dir. Netice ne olabilir? Netice hakkında birşey söyliyebil- mek için iki takımı bilmek lâzımdır. e kat Fenerbahçe takımının ne şekilde teşkil edileceği heniz malüm değil dir. Eğer (Yaşar - Fazıl) hattı takıma iltihak eder, forverd hattı da Ali Riza bir vazife vardır: O'da sert oyuna ani ve kati kararlarla mâni olmaki. Izmirde sürprizli bir kupa maçı Alsancak, Doğansporu 10-0 yendi Maçtan evvel Doğansporun galibiyeti bekleniyordu Doğanspora on göl yapan Alsancak takımı İzmir (Akşam) — Pazar günü Al | da Sabrininğüncügolü takibetti, Alsancak sancak sahasında - Doğan- | 5 dakika zarfında Alsancak takımı üç spor takımları arasında tertib edi- | gol kazanmıştı ve bu sayıların verdiği miş olan kupa maçı çok enteresan ol- du. Rakibini antronmansız bulan Ak sancaklılar 10 - O kazandılar. meşe ile oynamağa başlamıştı. 40 ncı dakikada solaçık Hakkı derin bir pas aldı, müdafiden evvel topa ye Havanın çok soğuk olmasına trağ- | tişti, ve topla beraber kaleci ile kar- men. sahada. hatırı sayılır derecede | şı Karşıya kaldı. Çektiği şütü kaleci kalabalık vardı. Oyunu Üğoklu B. | yakaladise de topu elinden kaçırdı ve Mustafa idare etti. Takımlar sahada dizildikleri zaman eee. Oyun, Alsancağın tehlikeli akınla- rile başladı. Doğanspor müdafaası oyunu açmağa gayret . ediyor, fakat Alsancağın kuvvetli müdafaa hatları buna mâni oluyor. Ve bu suretle Al- sancağın daha ik dakikalarda tesis ettiği tazyikten Doğanspor bir türlü kurtulamıyordü. Devrenin 10 uncu dakikasında ve Alsancağın haf hat- tında kesilen Doğünsporun bir iki hü- cumundan sonra İlyas ayağına topu aldı ve karşıdaki müdafi! atlattıktan sonra Doğanspor kalecisini de atlat- tı, fakat acele etmesi yüzünden boş kaleye topu atamadı. Bir dakika geç- meden Doğünspor ayni şekilde bir fırsat yakaladı, fakat Sabri topu oya" ladığından fırsattan istifade edeme- di. Bu dakikadan sonra oyun müteva» zin bir şekli aldı. 33 üncü dakikada (Alsancak, sol taraftan bir Rücum yaptı, solaçık Hakkı topu Basriye verdi, Basrinin vole şütü Alsancağa ilk golü kazan- dırdı. Top ortaya geldi, hücumu kesen Enver sağıçık Saime derin bir pas verdi. Salm güzel bir vücud hareketi- 1s hatı atlattı ve İlyasa pas verdi, Al sanenk 2 nci sayısmı İlyasın ayağın. dan kazandı. Bu sayıyı 37 nel dakika- NEVROZIN «diş, nezle, grip romatizma ve bütün ağrılarınızı derhal pon yeğ eş günde # kaşk alınabilir. EE Grip, Baş, ve Diş ağrıları Nevralji, Artritizm , Romatizma Ayni oyuncu yetişerek ağlara takti. 44 üncü dakikada Doğanspor kazan- dığı kornerden istifade edemedi. Dev- re biraz sonra £ - O Alsancak Tehine bitti. İkinci devre İkinci devre, Doğansporun semere- siz kalan akınile başladı. Alsancak mukabil hücumunda Doğanspor kale- sihe dayandı. Hakkının şütü avut ok du. 5 inci dakikada tacdan gelen top Sâlmin ayağına düştü; Saim önünde- vuruşla Alsancağin 5 inci golünü yaptı. 10 uncu dakikada Doğanspor Tehi- ne Korner oldu. Solaçık Sabri topu 01 tahyamadi, 13 net dakikada İlyas; kalecile karşı" karşıya kaldı, İlyas şütünü Doğanspor kalecisi topu kor” nere atmakla kurtardı. Ve Alsancak netlicesiz geçen biribiri üzerine iki korner kazandı: 15 inci dakikada Al sancak kalecisi mahirane bir plojon” lw Fuadin bir vole şütünü tuttu ve muhakkak bir gol kurtardı. Doğan Spor şeref sayısını çıkarmağa uğraştır ğı bir sırada Cemilin uzun bir Degaj sanını yakalıyan Alsancak orta mu” hacimi Sabri, topu Doğanspor kalesi- ne kadar getirdiği halde boş kaley8 atamadı. 25 inci dakikada Doğanspor tekrar bir korner kazandı. Fakat bundan dâ istifade edemediği gibi Alsancağın mukabil akımını kornerle kurtardis8 de Basrinin tam kale önüne düşürdü- gü topa Alsancak orta muhacimi ye rinde bir kafa vurdu ve 6 ncı defa olâ” rak top Doğanspor kalesini ziyare$ etti, topu ortadan yakalıyan Alsan caklılar sağaçık Satmle hücuma ge” İller ve Basrinin ayağından 7 net gol lerini kazandılar. 7 nci golü 38'nci dakikada Sabrinin ve 2 dakika sonr# Basrinin ve 40 nel dakikada Saimin golleri takib etti. Ve oyun da birs3 sonra 10 - O gibi büyük bir farkla AK sancak lehine bitti. Bu müsabakadan evvel B takımlar arasında yapılan maç her iki takımın attığı dörder golle berabere bitti. Oyun için mütalea yürütmek lâzım gelirse İzmirin son zamanda en ku” vetli takımı sayıları Doğansporun, AK | sancağa karşı 10 - 0 golle yenilmesi büyük bir hayrşt uyandırmıştır. Çün | kü Doğanspor takımının mühim bi£ farkla galibiyeti bekleniyordu. Halbu- İ ki Antrenmansız olan Doğanspof oyuncuları beklenilen güzel ve Bİ” kim oyunlarını gösteremediler, Alsan” cak takımı mubacimleri Hemen h#* men bütün akınlarından istifade etti” İ ler ve göl attılar, ki rwüdafli kolayca atlaftı ve âni bir» SEBEJERBPESESFESZENRHESEBEB BS BE, E, SB7S BE 8 EB. ESSEJ sESEOrs SHAFEPEB # FE YAR EBESEBESEESEZİEESEBSEEBNEB