14 Ekim 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

14 Ekim 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

DABKOVİÇ ve Şki, . Vapur acentalığı GDYNİA AMERİCA SHİPPİNG LİNES «PALESTİNE LİNE» 15.000 tonluk lüks POLONİA Transatlantik vapuru ie ,1$ günde bir muntazam postalar; İSTANBUL - KÖSTENCE (pazar) İSTANBUL - FİLİSTİN (perşembe) Avdet (Pire) tarikiledir. Yolcu ve eşyat ticariye abr. Kös- tenceye yakında gidecek | vapurlar: 18 'T. evvel saat 16 da, Yaliğline yakın» da gidecek vapurlar, - kör saat 16 da. ni . «SCHULDT - ORİENT - LİNE Eşyayi ticariye nakli için seri posta: ŞARK - GARP HATTI (Hamburg, Beremen, Anvers, Yunanistan, Türki- ye Bulguristan Romanya ve avdet Kıya tahliyesi için beklenen vapurlar Duburg vapuru 4 7. saniye doğru. Tahmii için beklenen vapurlardan: 'Ttoyburg vapuru 71 “7; evvele doğru. ——— H. PAJKURİC Vapur acentası «ZETSKA PLOVİDRA A. D. de Kotor Balkan antantının ekonomik konfe- vapuru ile İstanbul, Köstence, Pire, Korfo, Arnavutluk, Dalmaçya sahili, Triyeste, Venedik ve Susak arasında muntazam posta, Yolcu ve eşyayi ticariye alır. Tenezüh ve zevk seyahati için Müstesna firsat, KÖSTENCEYE İlk posta 8 T. saniye snd€ 19 da PİRE, KORFU, Arhtvatluk Dal maçya sahilleri, Venedik ve Triyes- teye Uk posta 15 T. evvel siat 15 te, Her nevi tafsilât “İçin Galatada (Yolcu salonu karşısında) umumi âcenteliğe: Telefon: 44708 ve bütün seyahat idarehanelerina müracaat. Scandinavian Near East Agency Galata Tahir han 3 üneğ kat Tel: 44091 -2-3 Svenska Örlent Linlen Göthenbutg Gothenburg, Stokholm, Oslo, Dantzig, Ddynia Copenhag Abo Reval: ve bütün Baltık limanları şark ve Karadeniz başlı- ea limanları arasında 15.günde bir azimet vo avdet için muntazam. postalar. Gdynla - Danizig - Gothenbürg ve Oslo- dan beklenen vapurlar. Birkaland vapuru 17 'T. evvele doğru Vingaland vapuru 25 T. evvele doğru. Boreland vapuru 27 T. evvele doğru. Yakında İstanbuldan Hamburg Roter- dam - Kopenhag, Gdynia Gethenberg, Danizig - Stokholm, ve Oslo Ilmanları için hareket edecek vapurlar. Birkaland vapuru 17 'T. evvele doğru Vingaland vapuru 25 'T. evvele doğru. Boreland vapuru 28 'T. Evvela doğru. Fazla tafsilAt için Galata'da Tahir han B üncü katta kâin EE BA müracaat, Tel: 44091 - 2 - BAYANLAR Paris ve Viyana'nıl en on mo- dellerine göre JARSEY Dö LEN Rop ve Tayyörlerin zengin çeşitle- rini Beyoğlu İstiklâl caddesinde 178 numaralı DAVİD müessesesinde — Şahsıma ait 1987 tarihli mühü- rümü zayi ettim yenisini çıkaracağımdan eâkisinin hükmü yoktur. Fetah Fatih Sulh Hukuk Hâkimliğinden: Gıyap kararı) 538/817 : z Sasienin kocası Hall alöyhink açlığı na- faka davasında dava olunanın ikametgâ- hının meçhuliyeti hasebelle gıyap karan- , gın İlânen tebliğine karar verildiğinden muhakeme günü olan 9/11/933 saat 10 da dava olunan mahkemeye gelmediği ve müddeti kanuniye içinde temyiz etmediği takdirde gıyabında hüküm verileceğine dair işbu gıyap kararı ilânen Halile tebliğ olunur. DOKTOR A. NIŞANYAN Muayenehanesi: Beyoğlu 'Tokat- ıyan Oteli yanında Mektep (Balo) sokak No.35 $ KANZUK ÖKSÜRÜK ŞURUBU “Sirop Pectoral,, Eski ve yeni bütün öksürükleri geçirir, balgam söktürür, bronşları temizler, nezle ve gripten korur, göğüsleri zayıf olanlara bilhassa şayanı tavsiücdir İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ Beyoğlu İstanbul Satış ilânı Dördüncü İcra Memurluğundan: Safiye tarafından Vakif paralar idaresinin 24758 ikraz No. sile borç alınan paraya mukabil birinci derecede ipotek gösterilmiş olup borcun ödenmeme- | on dörde kadar Beşiktaş Kıliçalide Okul müdürlüğüne baş vurmaları. (7306) sinden dolayı satılmasına karar verilen ve tamamına yeminli üç ehli vukuf ta- rafından 2500 Ilra kıymet takdir edilmiş olan Unkapanında Haraccı kara Meh- met mahajlesinin eski hisar altı yeni fener caddesinde eski 28 yeni 51, 51/1, 51/2 kapı ve 1032 ada, 13 parsel No. lı sağı Ayşe ve İsmall ahırı, solu Hacı Mus- tafa vereseleri ahırı arka tarafı fener caddesi ön tarafı Hisar alı sokağı ile çevrili kulci zemin vakfından bir kıt'a arsa ile altında dükkânı olan bir kârgir hanenin, Evsaf ve mesahası aşağıda yazılıdır. 51 No.lı hane: Kapıdan içeriye girildikte zemini çimento bir sahanlıktan ahşap bir merdivenle birinci kata çıkılmaktadır. Birinci katta bir koridor üze- rinde camekânla bölünmüş şahnişli bir oda ve zemini karasiman döşeli adi ocaklı ve içinde helâsi ve musluğu bulunan bir matbah, arkada bu matbah- dan geçilen diğer bir oda ve ayrıca matbahdan asma ve seyyar bir merdivenle çıkılır şahnişli odanın üstl olan etrafı duvar korkuluklu bir tarasa vardır. 51/1 No. h mahal: S1 No, li hanenin zemin kısmından ahşap perde ile bö- lünmüş içinde tir musluğu bulunan cephesi camekânlı istorkepekli bir dük- kândır. 51/2 No, lı mahal: Zemini çimento ve üstü galvaniz saç kaplı bir dükkân- dır. Binannı üzeri alairanga kiremitlidir. Terkos ve elektrik tesisatı mevcut- tur, Mesahni sathiyesi: Tamamı 87 metre murabbaı olup 20 metre murabba iki katlı bina, bakiyesi dükkânlar ve aralıktır. 1 — İşbu gayri menkulün arttırma şartnamesi 16/10/1938 tarihinden itibaren 37/4181 No. ile İstanbul dördüncü icra dairesinin muayyen numara- sında herkesin görebilmesi için açıktır. İlânda yazılı olanlardan fazla malü- mat almak istiyenler, işbu şartnameye ve 37/4181 dosya numarasile memuri» yetimize müracaat etmelidir. 2 — Artırmaya iştirak için yukarıda yazılı kıymetin yüzde 7,5 nisbetinde pey veya milli bir bankanın teminat mektubu tevdi edilecektir. (Madde 124) 3 — İpotek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarların ve irtifak hakkı sa- hiplerinin gayri menkul üzerindeki haklarını hususile faiz ve masrafa dair olan iddialarını işbu ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde evrakı müsbitelerile birlikte memuriyetimize bildirmeleri icap eder. Aksi halde hakları tapu sicili ile sabit olmadıkça satış beflelinin paylaşmasından hariç kalırlar. 4 — Gösterlen günde arlırmıya iştiruk edenler artırma şartnamesini okü- muş ve lüzumlu malümat almış ve bunları tamamen kabul etmiş ad ve itibar olunurlar, 5 — Gayri menkul 16/11/1938 tarihinde Çarşamba günü saat 14 den 16 ya kadar İstanbul Dördüncü icra memurluğundan üç defa bağırıldıktan sonra en çok artırana ihale edilir. Ancak artırma bedeli muhammen kıymetin yüzde 75 ini bulmaz veya satış isteyenin alacağına ruchanı olan diğer alacaklılar bu- lunup ta bedel bunların bu gayri menkul ile temin edilmiş alacaklılarının mec. muundan fazlaya çıkmazsa ön çok artıranın taahhüdü baki kalmak üzere ar- tırma 15 gün daha temdit edilerek 1/12/938 tarihinde perşembe günü saat 14 den 16 ya kadar İstanbul Dördüncü lera memurluğu odasında artırma bedeli satış isteyenin alacağına ruçhanı olan diğer alacaklıların bu gayri menkul ile temin edilmiş alacakları mecmuundan fazlaya çıkmak ve muhammen kıyme- tin yüzde 75 ini tutmak şartile en çok artırana ihale edilir. Böyle bir bedel el- de edilmezse ihale yapılmaz ve satiş 2280 numaralı kanuna tevfikan geri bıra- kilır. 6 — Gayri menkul kendisine ihale olunan kimse derhal veya verilen müh. let içinde parayı vermzese ihale kararı fesholunarak kendisinden evvel en yük- sek teklifte bulunun kimse arzetmiş olduğu bedelle almağa razı olursa ona, ra- zı olmaz veya bulunmazsa heman on beş gün müddetle artırmaya çıkarılıp en çok artırana ihale edilir, İki ihale arasındaki fark ve geçen günler için yüzde 5 den hesap olunacak faiz ve diğer zararlar ayrıca hükme hacet kalmaksızın memuriyetimizce alıcıdan tahsil olunur. (Madde 133) 7 — Alcı attırma bedeli haricinde olarak yalnız tapo ferag harcını yirmi senelik vakıf taviz bedelini ve ihale karar pullarını vermiye mecburdur. Müterakim vergiler, tenvirat ve tanzifat ve dellâliye resminden mütevel. lit belediye rusumu ve müfterakim vakıf icaresi alıcıya ait olmayıp artırma be- delinden tenzil olunur. İşbu gayri menkulün yukarıda gösterilen tarihte İs- tanbul Dördüncü icra memurluğu odasında işbu ân ve gösterilen artırma şartnamesi dairesinde satılacağı ilân olunur. (7453) Liseler Alım, Satım Komisyonundan: Cinsi Miktarı (OB TahminB. «İlk teminatı Adet Lira u. Er. Yazıhane 2 45 Dosya dolabı e 66 0 Yemek Masası 10 4 Komisyonumuza bağlı yeni açılacak orta okulların ihtiyaçları olan yuka- rıda yazılı eşyaları kapalı zarf usulile eksiltmeye konmuştur. Eksiltme 17/10/9838 Pazartesi saat 16 da İstanbul Kültür Direktörlüğü binası içinde toplanan komisyonda yapılacaktır. İstekliler ilk teminat makbuzu, 938 yılı Ticaret Odası vesikası ve bir haf- ta evveline kadar resmi dairelerden en az 6500 liralık bu gibi işler yaptıklarını bildirir vesikaiarile 2460 sayılı kanunun tarifatı dairesinde hazırlıyacakları teklif mektuplarını belli saatten bir saat evveline kadar sözü geçen komisyon Başkanlığına makbuz mukabilinde vermeleri, Teminatlar liseler muhasebeciliğine yatırılacaktır. Şartname, nümüne ve resimleri görmek isteyenlerin Galatasaray Lisesinde Komisyon Sekreterliğine müracaatları. (1006) İstanbul Üniversitesi A. E. P. Komisyonundan: Fen Fakültesine 17/10/9388 pazartesi günü sanat 15 de kapalı zarfla ecza alınacaktır. Muhammen bedeli /(5490,65) liradır. İsteklilerin teminat tutarı olan İstanbul konservatuarı yatıkısmı direktörlüğünden Emniyet Sandığından Kapalı zarfla eksiltme ilânı | 1 — Sandık binasında vücüde getirilecek satiş salonunun 2900 lira keşifli tesisatı şartnamesi mucibince on beş gün müddetle kapalı zarfla eksiltmeye konulmuştur. 2 — Yapılacak işin resim ve şartnameleri Sandık Fen Heyeti bürosunda tetkik olunabilir. 3 — Eksilimeye gireceklerin 96 10 peyakçası vermeleri ve bugüne kadar yaptığı işler hakkındaki kabiliyetlerini gösteren vesaiki tekliflerine bağlama» ları şarttır. 4 — Sandık idaresi talipler ârasında tercih serbestisini muhafaza eder. 5 — Teklif mektupları en çok 27/10/938 tarihine müsadif perşembe gü- nü öğleden evvel Müdürlüğe verilmelidir. (7313) Konservatuar Yatı kısmına bu sene için erkek talebe alınacaktır. Okul yatılı ve meccanidir. «Musiki ve orta tahsili öğretilir. Müracaat edeceklerin ilk mektep mezunu bulunması ve yaşının on üçten on yediye kadar olması lâ- zımdır. Diğer şeraiti öğrenmek için çarşamba ve cuma günleri saat 9 dan İstanbul Nafia müdürlüğünden 20/10/9383 perşembe günü saat 15 de İstanbulda Nafıa Müdürlüğü Eksilt. me komisyonu odasında (1703.57) lira keşif bedelli Erkek öğretmen okulu itti. haz olunan Mecidiye köyü civarındaki Dumlupınar yatı okulu binaları tamirai açık eksiltmeye konulmuştur. Mukavele, eksiltme, Bayındırlık işleri genel, hususi ve fenni şartnameleri, proje ekşif hülâsasile buna müteferri diğer evrâk dairesinde görülecektir. ” Muvakkat teminat (128) liradır. İsteklilerin en üz (1000) liralık bu işe benzer iş yaptığına dair idarelerin. den &lmış olduğu vesikalara istinaden İstanbul vilâyetine eksiltme tarihinden (8) gün evvel müracaatle alınacak ehliyet ve 938 yılına ait Ticaret odası vesi- kaları ile gelmeleri, (6992) İstanbul deniz ticareti müdürlüğünden Müdüriyet ve mülhakat limanları için açık eksiltme ile alınacak bayrak- lara talip zuhur etmediğinden eksiltme aynı şerait dairesinde 10 gün müddet- le uzatılmıştır. İsteklilerin © 7,5 teminatı muvakkate olan 57 lira 84 kuruşluk makbuz veya banka mektubile 15/10/938 cumartesi günü saat 12 de Galata- da Deniz Ticaret Müdürlüğü Satınalma komisyonuna müracaatları ilân olu nur. (7293) Nafia Vekâletinden Eksiltmeye konulan İş: 1 — Menemen ovasınm sulanması inşaatı ve keşif bedeli (458 514) lira (30) kuruştur. 2 — Eksiltme 27/10/9938 tarihine raslayan perşembe günü sâat Il de Na- fıa vekâleti sular umum müdürlüğü su eksiltme komisyonu odasında kapalı zarf usulile yapılacaktır. 3 — İstekliler eksiltme şartnamesi, mukâvele projesi bayındırlık işleri ge» nel şartnamsei fenni şartname ve projeleri (22) lira (95) kuruş mukabilinde sular umum müdürlüğünden alınabilir. 4 — Eksilin.eye girebilmek için isteklilerin (22090) lira (57) kuruşluk mu- vakkat teminat vermesi ve eksiltmenin yapılacağı günden en az sekiz gün ev- vel ellerinde bulunan bütün vesikalarla birlikte bir istida ile vekâlete müracaaf ederek bu işe mahsus olmak üzere vesika almaları ve bu vesikayı ibraz etmeleri şarttır. Bu müddet İçinde vesika talebinde bulunmıyanlar eksiltmeye iştirak edemezler. 5 — İsteklilerin teklif mektuplarını ikinci maddede yazılı saatten bir sa- at evveline kadar sular umum müdürlüğüne mâkbüz mukabilinde vermeleri Yâzımdır. Postada olan gecikmeler kabul edilmez. (4109) (7101) —s lürk Ticaret Kaptan ve Makinistler Cemiyeti kâtibi Uumumiliğinden: 26 eylül 888 tarihinde toplanan kongre ekseriyel olmadığından, 17 birinciteşrin pasartesi günü saat ona birakılmıştır. Bu kongrede cemiyetin çok mühim ve ha- dinden İstanbulda bulunan bütün âza leri riea olunur. Liseler alım satım komisyonu başkanlığından Galatasaray lisesine ihtiyacı olan 200 ton kıriple maden kömürü 3000 lira tahmin bedelle kapalı zarf usulile eksiltmeye konmuştur. İlk teminatı 225 ll. radır. Eksiltme 17/10,/938 pazartesi günü sâat 15.45 de İstanbul kültür direk. törlüğü binası içinde toplanan komisyonda yapılacaktır. İstekliler ilk teminat makbuzu ve tica rel odasının 938 yılı vesikalarile 2490 sayılı kanunun tarifat dairesinde hazırlayacakları teklif mektubunu belli saat ten bir saat evveline kadı sözü geçen komisyon başkanlığına makbuz muka- bilinde vermeleri, Teminatlar liseler mubasebeciliğine yatırılacaktır. Ve şartnameyi gör- mek isteyenlerin Galatasaray Msesinde komisyon sekreterliğine müracaatları, (1008) Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum Idaresi İlânları Muhâmmen bedeli 52500 lira olan 3000 ton çimento 25/10/1938 salı günü saat 15,30 da kapalı zarf usulü ile Ankarada İdare binasında satın alınacak- Ti Bu işe girmek isteyenlerin 3875 liralık muvakkat teminat ile kanunun ta- yin ettiği vesikaları ve tekliflerini aynı gün saat 14,30 a kadar komisyon reli- İiğine vermeleri lâzımdır. arm orezeml aiğzi veznelerinde satılmakta. dır. * 9 uncu İşletme Müdürlüğünden: İstanbul — X. Çekmece Banliyö kısmı kış tarifesi 15/X/1938 EN itibaren meriyet mevkiine girecektir. Ceb tarifeleri gişelerde satılmaktadır. Fazla tafsilât için istasyonlara müracaat edilmesi rica olunur. o (7408) İstanbul üniversitesi A. E. P. komisyonundan: Muhammen fiyaş (oOKilo 'Teminaf Sabun 31 Er 2500 58,12 Yukarıda mikdarı yazılı sabun 17/10/9838 tarihinde Rektörlükte açık (411,80) Hrahk makbuzla tekliflerini ihale sartinden bir saat evvel rektörlü. | eksiltmeye konulmuştur. İsteklilerin teminat ve Ticaret Odası kâğıtlarile saaf ğe vermeleri liste her gün rektörlükte görülür, (1067) 15 de komisyona gelmeleri. Şartname her gün Rektörlükte görülür. (7041)