5 Ağustos 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

5 Ağustos 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

ERİ mA ama e SE Kk. Mi ; ki Bi e,» öğre mi Sahife 14 AKŞAM Ankara Bölge sanat Okulu Direktörlüğünden: © vardır. İsteklilerin okul idaresine müracaatları. Gümrük Muhafaza Genel Komutanlığı Istanbul Şarkılarının bütün inceliklerini plâğa almak suretile yeni bir muvaffakıyet gösteren dün- yanın en büyük plâk fabrikası GOLUMBİA ŞiRKETİ Çok sanatkâr ve hassas bir sese malik olan yeni okuyucusu ŞURE TUNAY'ın Mf 17585 No, Plâğım muhterem müşterilerine i Münakalât Vekâletinden: 1 — Devlet Denizyolları İşletmesi ihtiyacı için yedi adet takriben 1800 ve dört adet takriben 4800 tonluk muhtelit yük ve yolcu gemisinin inşası İngiliz şantiyeleri arasında eksiltmeye konacaktır. , 2 — Bu gemilerin evsafı umumiyesini gösterir fenni şeraiti evveliye İle mukavele ahkâmı esasiyesi 20 ağustos 939 tarihinden 5 Eylül 939 tarihine kadar İstanbulda Devlet Denizyolları işletme umum müdürlüğü merkezinde ve İngilterede Londra Türk Ticaret Aleşeliğinde talip İngiliz firmalarına tevdi edilecektir. 3 — Yukardaki maddede yazılı dökümanları alan firmaların en geç 15 Heşrinievvel 939 tarihine kadar mufassal plân ve detay resimleri ve fenni şart- ameleri muhtevi nihat tekliflerini İstanbulda Devlet Denizyolları işletme umum müdürlüğüne vermiş olmaları şarttır. 4 — Teklifler İstanbulda Devlet Denizyolları İşletme Umum müdürlü. ğünce tetkik edilecek ve en müsait teklifi yapan müesseseler arasında pazar- lık yapılarak iş ihale edilecektir. 5 — Tklifler doğrudan doğruya şantiyeler tarafından verilecek ve müza- gre ve temaslar da doğrudan doğruya şantiyelerin sahibi selâhiyet mütehas- $isları ile yapı! ketar, (5930) (3559) Tarsus American College AMERİKAN ERKEK LİSESİ Dersler 26 eylülde başlar Tam devreli Lise çdluğu Kültür Bakanlığınca tasdik edilmiştir. Türkçe, İngilizce, Fransızca okunur. Ticaret dersleri vardır. Yatılı ücret 250 Lira, gündüzlü ücret 60 Liradır. Kayıt muamelesi yapılmaktadır. Maden Mühendisi Alınacaktır. İktisat Vekâletinden; Taşra ve Merkez teşkilâtımız için 250 - 400 lira ücretli maden mühendis. eri alınacaktır. Taliplerin vesikalarile birlikte Vekâletimiz Maadin Umum müdürlüğüne müracaatları. (3537) (5885) Ankara Elektrik Şirketi müdürlüğünden ŞEBEKE ŞEFİ MUAVİNİ ARANIYOR Ankara şehri yüksek ve alçak tansiyon şebekesi için bir şebeke şefi muavini aranmaktadır, Şartlar: Bir fen mektebi mezunu bulunmak, bu sahada uzun müd- det çalışmış ve tecrübe sahibi olmak, Vazifesi: Yüksek ve alçak tansiyon şebekesi hesabat ve projelerinin hazırlanması ve tesisi, masraflarının tesbiti, yüksek ve alçak tansiyon tesisatının tesisi ile tekmil tevzi tesisatının kontrol ve bakımı, PERSONEL ŞEFİ ARANIYOR Şartlar: Lise mezunu omak ve maaş İle yevmiye hesabatı ve ver- gi işlerinde kabili tevsik tecrübe sahibi bulunmak. İl | Mehmed Aykaça 500 lira borçlu Da- İ dayın Gökveren köyünden Selâm oğ- Talep edilen aylık miktarını zikretmek şartile tanzim edilecek mufassal tekliflerin 8/8/939 tarihine kadar Ankara Elekirik ve Hava- NN ca şirketine gönderilmesi lâzımdır. Ankara belediye reisliğinden 1 — Belediye su İşleri müdürlüğüne bir yüksek mühendis alıanacaktır. 2 — Kadroya göre aylık ücret 300 liradır. Ancak isteklilerin vaziyetle- rine göre yeni hükümler dairesinde ücret verilecektir. 3 — İsteklilerin aşağıda yazılı vesikalarla su işleri müdürlüğüne mü- Tacaatları ilân olunur. A — Diploma B — Şimdiye kadar çalıştığı yerlerden alınan vesikalar. GC — Sıhhat raporu D — Fotoğraflı bir istida E — Hüsnühal şehadetnamesi İstanbul Vali ve Belediye Reisliğinden: Çocuk Bahçesi olarak istimlâki mukarrer Taksimde, Taksim Bahçesi arkasında eski Ömer Avni, yeni Fatma Hatun mahallesindeki Bostan hisse- Marları ramına vekilleri sıfatile avukat Şükrü Yener ve Lokofeti tarafların- dan Bostanın keyfiyeti istimlâki, sahası, kıymeti hakkında yapılan itirazla- rın gayri varid olduğu Dalmi Encümence karar verilmiş ve bu kararla Bosta. nın 1295 tarihli kararname hükümlerine tevfikan kendilerine yapılan tebliğ tarihinden itibaren 15 gün zarfında mukadder bedeli alınarak munmelesi ikmal olunduğu takdirde alınacağı kendilerine tebliğ olunmuştur. Keyfiyet ilân olunur, (5937) Okulumuz için almanca bilen (Erkek veya kadın) bir daktiloya ihtiyaç (5931) levazım âmirliği satın alma komisyonundan YT — Gümrük ve İnhisarlar Vekâleti için satın alınacak 1500 kilo telli #ici- min 8/8/939 salı günü saat 11 de pazarlığı yapılacaktır. 2 — Tasınlanmış tutarı 2250 liradır. İlk teminatı 169 liradır. 3 — Şartname ve nümünesi komisyondadır. Görülebilir. 4 — İsteklilerin gün ve saatinde ilk teminat makbuzları ve kanun! vesi» Gocuk hekimi Dr. Ahmed Akkoyunlu Taksim - Talimhane Palas 4 numara Pazardan maada her gün saat 15 den sonra, FEVKALÂDE MÜSAMERE ŞİŞLİ BOMONTİ BAHÇESİNDE Çocuk Esirgeme kurumu Taksim nahiyesi tarafından $ ağustos 939 cumartesi akşamı fevkalâde bir mü- samere tertip edilmiştir. Bu müsa- merede varyete, müzik ve sürprizler. den maada şehrimizde bulunan Elen artistlerinden 8 yıldızın da iştiraki suretile pek neşeli bir gece geçirile- cektir, Gereba hastanesi dahili hastalıklar mütehassraı Dr. EMİN KICIMAN Muayenehanesini Beyoğlu Galatasa- ray lisesi karşısı Merkez aparlıman yedinci dairesine nakletimişlir. Dr. FETHİ LABORATUVARI Cerrahpaşa hastanesi bakteriyaloğu Kan, idrar, balgam, mevadi gai- ta tahlilleri ve (İDRAR VASTTA- SİLE GEBELİĞİN İLK GÜNLE. RİNDE KATİ TEŞHİSİ) yapılır. Beyoğlu : Taksime giderken Meşelik sokağı Yerah apartımanı. Tel. 4054 Safranbolu icra memur- luğundan Dairemizin 9309/1732 No. dosyasile lu ve Bebezik oğlu kızı ölü Kezba- nın oğlu Ahmedin adresi meçhul bu- lunduğundan ödeme emri tebliğ edi- lememiştir. İşbu ilân tarihinden itibaren 10 gün içinde bir itirazı varsa bildirme- si yoksa yine bu müddet içinde mal beyanında bulunması ödeme emri yerine kaim olmak üzere ilân olunur. inanılmaz, fakat doğru.. Bazen öyle hakikatler. oluyor ki, inan- dırmak imkânını selbediyor. Meselâ Bey- oğlunda Sümer Sinemasi Yanında, 128 No 1. MOTOLA Gömlek ticâretlmnesinin esa- sen ucuz olan bülün malların fiatları üze- rinden $ 39 ilâ 50 nisbetinde bir tensilât sera etmesi cidden inanılmıyacak şey, fa- kat doğrudur. Bütün daireler iyi maldan anlayan ve bu müstesna fırsattan istiladeyi düşünen müşterilerle ihata olunmakta ve kendi) Fine lüzumu olan her nevi erkek levazi- | matını tedarikte İstical etmektedir. Kanaat kesbetmek için İütfen viteinle- | rine bir mazar atfedenler hörkes gibi ma- | gazaya girip mal almadan kendilerini ala- | aye... Açık Arttırma ile Fevkalâde Satış 1939 Ağustosun 6 nci pazar günü sabah saat 10 da Beyoğlunda, Tak- sim Sıraselvilerde Meşelik sokak (Rum kilisesinin sokağı) 36 numa- ral Hrisoverghi apartımanın 2 No,lı dairesinde mevcut eşyalar açık art- tırma ile satılacaktır. Ceviz kökü kaplamalı ve sekiz parçadan mü- rekkep gayet zarif bir yemek oda ta- kımı, yine ceviz kökü kaplamalı ve 4 kapılı dolap ile son model yatak oda takımi, diğer 2 yatak oda takımları, Avrupa matokeninden mamul bir kanape 2 koltuk, Mapiles bir kanape koltuk takımı, 17 parçadan mürek- kep lâke gayet güzel bir salon, hayli biblo ve tablo vesaire, sekiz odada yer muşambası, portmanto, salon masaları, ministri yazıhane, ıstorlu kartoniyer, beheri 26 çekimeli 2 âdet mükemmel nümune klasörleri, elek- trik avizeler ve hayli ev eşyaları. Stelnway New - York markalı mü- kemmel ve çaprast telli bir piyano DK W son model elektrikli buz dola- bı, Anadolu ve İran halıları. Doyçe Orrnt Bank Dresdner Bank Şubesi Merkezi: Berlin Türkiyede Şubeleri; İstanbul (Galata) İ ruş kiymetindeki 94 kalem muhtelif cin, Deposu: Tütün Gümrük | İzmir 5 Ağustos 1939 TUZLA içmeleri - Trenlerinin vapurları: 6.25 - 730-9 - 11. 11,50 - 12,30 - 13,15 - 1545 19,10 dadır. 1 — İstanbul Taşkasapta Selçuk Sultan camiinde Evkafı mülhakıdan (Plevneli Osman paşa halilesi Zeyba hanım) vakfından şehri 40 - Kuruş. 2 — Sipahiler ağası Mehmed ağu vakfından Sultan Beyazıd camiinde çar- şamba günleri senevi 30 - Kuruş. 3 — Zeyneb hatun vakfından Çelebi oğlu Alâeddin camiinde senevi 42. Kuruş. 4 — Mülbakadan Kıbrıs muhassılı Hacı Ali ağa vakfından Rüstem paşa camlinde senevi maa tahsisat 18 - lira vazifeli vaızlıkların tevcihi için 23/8/939 çarşamba saat 14 te müsabaka imtihanı yapılacaktır. İsteklilerin usulen müra- caatları ve muayyen gün ve saatte Çenberlilaşta Vakıflar Başmüdürlüğünde müteşekkil tercih encümeninde hazır bulunmaları. (5903) İstanbul Defterdarlığından: Bedeli muhammen Lira Ej Birkecide Demirkapıda kâin Eski Hocapaşa Maliye Şubesi Bina 2165 54 Yukarıda yazılı binanın tamiri işi hizasında yazılı muhammen bedelle açık eksiltmeye konulmuştur. Muvakkat teminat 162 lira 42 kuruş olup ihale 10/8/939 tarihine müsadif perşembe günü saat 14 tedir, İsteklilerin © 75 te- minat akçelerini havi makbuzla birlikte en az (1500) liralık bu işe benzer iş yaptığına dair İstanbul Vilâyetinden eksiltme tarihinden sekiz gün evvel almış olduğu ehliyet ve 939 yılına ait ticaret odası vesikalarile ihale günü Defterdar» lik milli emlâk müdürlüğünde müteşekkil komisyona müracaatları, — (5561) Liman ve rıhtım inşaatında Şantiye şefi aranıyor Zonguldak Ereğli kömürleri işletmesinden İşletmemizce ıslah edilecek olan Mendirek inşaatında çalışmak üzere deniz içinde bu gibi inşaatı bizzat yaptırmış Türk veya Ecnebi bir Tekni- siyene ihtiyaç vardır. İsteklilerin, tahsil vaziyetlerini ve hangi işlerde çalıştıklarını gösterir kısa hal tercümeleri ve bonservis suretlerile istedik. leri ücreti bildirir fotoğrafı havi bir mektupla işletmemize müracaatları. Yüksek Mühendis Mektebi Direktörlüğünden: 939 - 940 ders senesi için alınacak talebenin kayıd muamelesi I Eylülden 26 eylül 939 akşamına kadar yapılacaktır, Kayıd olmak ve daha fazla melümat Almak isteyenlerin tatil günleri hariç olmak üzere her gün saat 9 - 12 ve 13 - 16 ya kadar mektebe müracaatları. (5850) Istanbul Defterdarlığından : İstanbul Defterdarlığına memur alınacaktır. İlârının 4/8/939 neşrinde imtihan günü 14/8/939 olacak iken sehven 24/8/939 olarak yazıldığından tas- hihi ilân olunur, Deniz Levazım Satın Alma Komisyonu ilânları | DL M. V. Deniz fabrikaları umum müdürlüğünden: Deniz fabrikaları sıhhiye kadrosuna bir eczacı alınacağından istekli ola- cakların Gölcükte bulunan Deniz fabrikaları umum müdürlüğüne müracaat- ları, (57119) Edirne vilâyetinden Edirne Memjeket hastahanesinin 1939 yıli ihtiyacı olan 1138 lira 13 ku- ilâç açık eksiltmeye konulmuştur. 'Taşradaki isteklilerin şartname ve ilâç listelerini görmek üzere İstanbul Sıhhat ve İ, M, Müdürlüğüne ve açık eksiltmeye iştirak etmek için de © 75 teminat makbuzjarile 15/3/939 Salı günü saat 15 te Edime vilâyeti Daimi encümenine müracaştları. (5785) Gayrimenkul Satış ilânı İstanbul Emniyet Sandığı Direktörlüğünden: Aliye Öcvarın 10153 hesap No, sile Sandığımızdan aldığı (12000) liraya karşı birinci derecede ipotek edip vadesinde borcunu vermediğinden hakkında yapılan takip üzerine 3202 No, lı kanunun 46 cı maddesinin matufu 40 ci maddesine göre satılması icabeden Fenerde Abdisubaşı Mah, Fener caddesi (Ahdülezelpaşa sokağı, Fener caddesi üzerinde Bulgar kilisesini geçtikten sonra arkası denizdir) eski 334. 434. M, 338, 336, M. 336. ML yemi 302, 304. 306. 308 No. lı ve dört mağaza ve dört odayı müştemil kâgir bir deponun tamami bir buçuk ay müddetle açık arttırmaya konmuştur. Satış Tapu sicil kaydına göre yapılacaktır. Arttırmaya girmek isteyen (2354) lira pey akçesi verecek” tir. MIM bankalarımızdan birinin teminat mektubu da kabul olunur, Birik- miş bütün vergilerle Belediye resimleri ve Vakıf idaresi ve taviz bedeli ve tel Jâliye rüsumu borçluya aittir, Arttırma şartnamesi 14/8/39 tarihinden itiba- ren tatbik etmek isteyenlere Sandik hukuk işleri servisinde açık bulunduru- Jacaktır. Tapu siçii kaydı vesair lüzumlu izahatta şartnamede ve takip dosya» sında vardır, Arttırmaya girmiş olanlar, bunları tetkik ederek satılığa çıkarı» Jan gayrimenkul hakkında ber şeyi öğrer'miş ad ve itibar olunur. Birinci art- tırma 27/9/939 tarihine müsadif çarşamba günü Cağaloğlunda kâin Sandı gımızda saat 10 dan 12 ye kadar yapılacaktır. Muvakkat ihale yapılabilmesi için teklif edilecek bedelin tercihan alınması icab eden gayrimenkul mükelle- fiyetile Sandık alacağını tamamen geçmiş olması şarttır. Aksi takdirde son artlıranın taahhüdü baki kalmak şartile 12/10/39 tarihine müsadif perşembe günü aynı mahalde ve aynı saatte son arttırması yapılacaktır. Bu arttırmada gayrimenkul en çok arttıranın üstünde bırakılacaktır. Hakları Tapu sicile» rile sabit olmıyan alâkadarlar ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını v6 hususile faiz ve mâsarife dair iddialarını ilân tarihinden itibaren yirmi gü içinde evrakı müsbitelerile beraber dairemize bildirmeleri lâzımdır. Bu suretle haklarını bildirmemiş olanlarla hakları Tapu sicillerile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar, Daha fazla malümat almak isteyen» lerin 38/936 dosya numarasile Sandığımız Hukuk İşleri servisine müracas etmeleri lüzumu İlân olunur, DİKKAT 'Erniyet Sandığı; Sandıktan alınan gayrimenkulü isteyenlere muhamminlerimizin üzere ihale bedeli ipotek göstermek koymuş olduğu kiymetlin “b 40 nı tecavüs etmemel ri ar borç verme