5 Ağustos 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

5 Ağustos 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

5 Ağustos 1939 “KODAK POPULAR PORTRE “BRAUNI” 620 Niçin sizin de bir Makineniz olmasın? “KODAK VERİKROM” 28“ Film ile 8 pozdan 8 güzel resim Bütün KODAK satıcılarından arayınız ve ya şu adrese müracaat ediniz KODAK Şirketi — Beyoğlu, İstanbul Saç Eksiri KOMOJEN Saçları besler, köklerini kuv- vetlendirir, dökülmesini ön- ler, kepeklerini giderir, İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ Beyoğlu - İstanbul Devlet Hava yolları umum müdürlüğünden Hallarımıza ilâveten 7 Ağustos 1939 Pazartesi gününden itibaren İstan. | bul - İzmir arasında «doğruz seferler başlıyacaktır. İ Bilet fiatları | Hava Hatları Gidiş Gidiş - Dönüş ira Kr. Lira Er Ankara - İzmir «İstanbul üzerinden; 40 00 57 © İstanbul - İzmir «doğru; hat 20 0 28 60 1 Ağustostan itibaren hareket saatleri Ankaradan hareket İstanbula muvasalat Saat Dakika Baat Dakika 4 v0 16 00 İstanbuldan hareket Ankaraya muvasalat, Saat Dakika Saat Dakika 9 30 n 30 Ankaradan hareket Adanaya muvasalet Saat Dakika Saat Dakika 15 15 17 25 Saat Dakika Sant Dakika 7 10 9 20 İstanbuldan hareket İzmire muvasalat Saat Dakika Baat Dakika 16 20 18 10 İzmirden hareket İstanbula muvasalat Saat Dakika Baat Dükika 7 10 9 00 Ankaradan hareket İzmire muvasalat Saat Dakika Saat Dakika 15 00 İzmirden hareket Sant Dakika Bast Dakika — 9 00 u 45 AEZŞAM Kaput bezi ve iplik Malatya bez ve iplik Fabrikaları T, A. Şirketinden: Yeni tesisatla faaliyete geçen Ada- na fabrikamızın Silindirli 75 ve 90 santim B, (Tip 2 çifçi) kaput bezi, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 18, 13 numara vater iplikleri imalâfı pi- yasaya arsedilmiştir. Sipariş için Adana fabrikamıza ve- ya Ankara Atatürk bulvarı And apar- tıman No. 4 daireye müracaat odii- mesi, Telgraf cüresi: Çeşit - Ankara Çeşit - Adana Dr. A, Asım Onur Ortaköy ŞiFA YURDU Terin ıslattığı elbise kısa bir 38- manda harap olmıya mahküm- İN dur. Terkibindeki tuzlu madde- lerden dolayı ter bilhassa ku- maşların rengini boyar. i Sudorono Pertev elbiselerinizi, iç çamaşırlannısı tere karşı korur. Teri kesmez, sadece mecrasinı değiştirir. Her eczane ve »triyai mağazalarında bulunur. ZAYİ Feriköy 11 nel okuldan 93 6- 977 sene- sinde almış olduğum şehadetnameyi sayi #itim, Yenisini alacağından eskisinin Fazla tafsilât için Meydan Müdürlüklerile Acentalara müracaat edil hükmü olmadığını ilân ederim. Sm. Sahife 15 Umumi Merkezinden: 1 — Eksiltmeye konulan iş: Heybelladada İnşa'olunacak Verem Pavyonu ve tesisatının tahmini keşif bedeli (205397) ra (77) kuruştar. 2 — Bu işe sit şartname ve evrak şunlardır: A — Eksiltme şartnamesi B — Mukavele projesi C — Umumi fenni ve hususi şartnameler D — Keşif cetveli E — 1 adet 1/200 vaziyet plânı, cephe ve maktalar dahil 24 parça 1/50 tatbikat plânı, İsteyenler bu evrakı 13 lira 27 kuruş bedel mukabilinde Ankarada Kınlay genel merkezinden, İstanbulda Kızılay satış deposu müdüriye- tinden alabilirler. 3 -- Eksiltme 10/8/939 tarihli Perşembe, günü Saat 16 de İstanbul Kızılay hanındn Kımlay deposu müdüriyeti nezdinde müteşekkil ihale komisyonu huzurunda yapılacaktır. 4 — Eksiltme kapalı zarf usulile yapılacaktır. 5 — Eksiltmeye girebilmek için isteklinin 13865 lira 88 kuruş mu- yakkat teminat vermesi bundan başka aşağıdaki vesikaları haiz olup eksiltme komisyonuna göstermesi lâzımdır. A — En az bir parçada 200,000 liralık bina inşaatını iyi ve tamam bitirmiş olduğuna ve bu işe girebileceklerine dair vilâyet ehliyet ko- misyonlarından alınmış fenni ehliyet vesikası. B — Bu seneye aid Ticaret odası vesikası, 6 — 'Tekiif mektupları yukanda 3 ncü maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar İstanbulda Kızılay hanında Kızılay Deposu Müdü- riyetinde müteşekkil ihale komisyonuna getirilecek, eksiltme komisyo- nu Reisliğine makbuz mukabilinde verilecektir. Postâ ile gönderilecek makbuzların nihayet 3 ncü maddede yazılı saate kadar gelmiş olması ve dış zarfın mühür mumu ile iyice kapatılmış olması lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. Türkiye ızılay Gemiyeti Umumi merkezinden 1 — Eksiltmeye konulan iş: Haydarpaşada inşa olunacak Verem Pavyonu bina ve tesisâtının tahmini keşif bedeli (142432) lira (41) kuruştur. 2 — Bu işe ald şartname ve evrak şunlardır; A — Eksiltme şartnamesi B — Mukavele projesi C — Umumi fenni ve hususi şartnameler D — Keşif cetveli E —1- adet 1/500 vaziyet plânı ve 14 adet 1/50 tatbikat (Cepheler ve maktalar dahil) İsteyenler bu şartname ve evrakı 77 lira 12 kuruş bedel mukabilinde Ankara Kızılay Umumi Merkesinden ve İstanbulda Kızılay İstanbul Deposu Müdüriyetinden alabilirler. $ — Eksiltme 10/8/939 tarihli Perşembe günü saat 11 de İstanbul Kizilay hanında (Kızılay Deposu Müdüriyeti nezdinde müteşekki! ihale komisyonu huzurunda yapılacaktır. 4 — Eksiltme kapalı zârf usulile yapılacaktır. 5 — Eksiltmeye girebilmek için isteklinin 8371 lira 62 kuruş mu- yakkat teminat vermesi bundan başka aşağıdaki vesikaları haiz olup eksiltme komisyonuna göstermesi lâzımdır. A — En az bir parçada 100,000 liralık bina inşaalını İyi ve tamam bitmiş olduğuna ve bu işe girebileceklerine dair vilâyet ehliyet komis- yonlarından alınmış fenni ehliyet vesikası. B — Bu seneye âid Ticaret odası vesikası, 6 — Teklif mektupları yukarıda 3 ncü maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar İstanbulda Kızılay hanında Kizilay Deposu Müdü- riyetinde müteşekkil ihale komisyomuna getirilecek, eksiltme komisyo- nu Reisliğine makbuz mukabilinde verilecektir. Posta ile gönderilecek makbuzların nihayet 3 ncü maddede yazıl saate kadar gelmiş olması ve dış zarfın mühür mumu ile iyice kapatılmış olması lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. plânı Deniz gedikli erbaş orta okul müdürlüğünden 1 — Okulumuzun kayıt ve kabul müddeti genelkurmay başkanlığınca | 15 ağustos 939 tarihine kadar uzatılmıştır. Bu müddetin nihayetine kadar İ istekliler bir istida ile okul müdürlüğüne müracaat etmelidirler | İ 2 — İstidaya şunlar bağlanacaktır. A — Fotoğraflı nüfus cüzdanı veya musaddak sureti, İ nüfus cüzdanı kabul edilmez.) B — Beş sınıflı ilkokul şehatletnamesi veya orta okul tasdiknamesi (Ni- İ hayet üzerinden bir sene müddet geçmiş olanlar kabul edilir.) C — Üzerinden bir sene geçmemiş çiçek aşısı kâğıdı. D — Gerek kendisinin ve gerek ailesinin fena şöhret sahibi olmadıkları ve mahkümiyelleri bulunmadıkları hakkında hüsnübal kâğıdı. 8 — Birinci sınıf için İZ iJA 16, £kinci sınıf için 13 ilâ 17 ve üçüncü sınıf için 14 ilâ 18 yaşlarında bulunmak ve doğrudan doğruya sınıfı geçmiş olmak. 4 — Gedikli er olarak da ayrıca orta okul mezunları alınarak doğrudan İ doğruya donanmaya gedikli erbaş yetiştirmek üzere gönderileceklerinden bu gibilerin de yukarıdaki vesaiki bir istidaya bağlıyarak Okul müdürlüğüne müracaatlan. (Bu gibilerin yaş hadleri 15 ilâ 19 olacaktır.) 5 — İsteklilerin Kasımpaşada bulunan Okul müdürlüğüne veya mensup oldukları Askerlik şubelerine müracaatları. (5568) den üniversite rektörlüğün Türk inkılâbı tarihinin ikmal imtihanları 8/V111/939 salı günü saat 9 da Edebiyat fakültesinde yapılacaktır, Alâkadar talebeye ilân olunur. ipiyle alen YETMB$i Karar. | gün n (Tashih edilmiş