5 Ağustos 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

5 Ağustos 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

1939 z Sahife 3 AKŞAMDAN AKŞAMA MAHKEMELERDE: Ön tekerlek Satye binası ve . tahkikatı arka tekerlek — Arka tekerlek ön tekerleği takib €der... - derler, Ekseriya doğrudur. Fakat bizim neslimiz son tekerlek» tâ. Katar bitti, Yeni bir tren başladı. Onun için şimdiki nesil ön tekerlek- tir, İşte bu hususiyeti pek mühimdir: Torunlarımız, oğullarımızı takib ede- cek, < / 'iktirler, dinamiktirler, çeviktirler, atik. tirler. Fakat gazete makalelerinde pohpohlamaktan, pehpehlemekten zi- yade tenkid cihetine gidilir. Şüphesiz gene bizim kabahatimiz olarak, oğullarımızın, kızlarımızın ma- neyi hasletlerine az ihtimam edilmiş- tir. Meşhur fıkradır, Çok çocuklu bir ailenin evlâdları pek terbiyeli imiş: - Maşallah! - demişler. - Bunların hepsini nasıl böyle mum ettiniz? Ana baba şöyle cevab vermiş: — Hepsile ayrı ayrı uğraşmış deği- Biz. Yalnız en büyüğüne inceden ince. ye ihtimam sarfettik, O ikinciyi alış- tırdı. Büyükler, küçüklere örnek oldu. Ön tekerleğin peşinden arka teker- leğin gitmesi meselesi! Katiyen uydurmadığımı temin ede- Tek şöyle bir muhavereyi nakledeyim: Sokakta gidiyorduk. Sekiz on yaş- Polis, Osınanı tedavi altına aldır. Mrş, şoförü mahkemeye vermiştir, İstanbul mebusları Üsküdar. bul bebüsları dün de Üsküdara . Üsküdari a? sn Adalarda yangına! karşı tedbir Büyükada ile Heybelide birer su deposu yapılması eni Büyükada ile Heybelide yangın tehlikesine karşı koymak üzere birer su deposu inşa edilmesini itfaiye müdürlüğü geçen sene Belediyaye teklif etmişti, O zaman bu teklif na- zarı dikkate alınmamıştı. Belediye, Adalarda çıkacak bir yangın i;in yalnız Adalardaki küçük müfreze ile Istinye deniz itfaiyesinden astifade edilebileceğini düşünerek bu depoly- rın biran evvel inşasını lüzumlu gör- müştür, İfaiye müdürlüğü, depolar için bir proje hazırlayarak Belediye reis- liğine vermiştir. Proje süratle: teikik edilecek ve bu depoların hemen in- şasına başlanacaktır, Orman yangınlarına karşı Şehrimizdeki ormanlarla çamlarm yangın tehlikesinden korunması için alınacak tedbirler etrafında İtfaiye müdürü B. İhsan orman koruma tâ- buru kumandanı binbaşı B; Atıf İb- rTahimle birlikte bir proje hazırlama se aksetmiş, her ikisi de tedavi edii- mek üzere hastaneye kaldırılmışlar. dır. sebepleri araştırılmaktadır, Topladıkları aylıklar az oldu. ğundan başka yere nakillerini istiyorlar Eminönü kazasının Beyazıt nahi- yesi bekçileri nahiye müdürlüğüne bir istida vererek mahallelerden top- ladıkları aylıkların az olduğunu, kendilerinin aylığı daha fazla gelirli yerlere nakledilmelerini istemişler, bu müracaat vilâyetçe tetkik edile- rek kendilerine bir cevap verlimiş- tir. Bu cevapia yakında elelümum bekçilerin aylığa raptedileceği, bu suretle müsavat tesis edileceği bildi. rilmiştir. Antakya ticaret odasi e YK Antakyadaki ticaret odası, şehri- mizde daimi bir satış yeri açmağa Namus için yaralamış Geçenlerde ediiye o koridorlarında Ayçe İsminde bir kaptı Kızı, kendisini dava eden All isminde birila kayna- nasi Ümmügülü bıçakla yaralamıştı. Dün bu kızın, ve kocası Alinin as- liye ikinci ceza mahkemesinde mev- kufen muhakemelerine başlanmış, Ayşe: — Ben bu işi namus için yaptım! Kocamın bana bıçak verdiği iddia olunuyor. Fakst bu doğru değildir. Bu işi ben kendi kendime yaptım! ci nji 1&; lal Ca oni Halkevi binasının ka Karilerimizin şikâyetleri İstinye - Bebek asfaltı neden uzayıp gidiyor Bebek - İstinye yolunun açılması marlığı önündeki faaliyet te dur- muştur, Yaz mevsiminin en müsald olduğu şu marada, bütün İstanbul balkının bir an evvel Açılmasını beklediği bu yegüne asfalt yol bugün eskisini ara- tacak bir bozuk taş ve toprak yığını halindedir. Nafia Vekâletinin ilk z0- maslarda büyük bir himmetle biran evvel yapılması için çalıştığı bu yola Son #unânlurda güsterilen lâkaydinin sebebini anlamak müşküldür. Yeni is- timlâk kanunu bir ay içinde istimlâk işlerinin neticelenmesine müsald o)- duğu halde gerek Belediyp ve gerek Istanbul Nofinsinun bu yol üzerindeki noksınlari ikmal etmekteki gevşek- Mklerini izahı edecek bir vesile ve ba- hane bulamaz. Nazarı dikkati celbet- menizi rica ederiz. — B. İktisad Vekil bay Hüsnü Çakır, dün öğleden sonra 3,15 de Galatasa- rTaydaki il inci yerli mallar sergisine giderek yarım saat kadar tetkikler yapmıştır. Vekil, bilhassa kauçuk paviyonun- da yerli lâstik sanayii ve Hatay pa- viyonunda Hatay malları üzerinde uzun uzadıya durarak alâkuadarlar. dan izahat almıştır. Müteakiben İk- tısad Vekili bay Hüsnü Çakır, neş- Vekili, sergiden ayrılırken gazelecile- re şunları söylemiştir: «Sergi, tanzim itibarile tekâ- mül etmektedir. Bu, bugünkü $âna- yilmiz için iftihar İle kaydedilecek bir neticedir.> Iktısad Vekili bay Hüsnü Çakır, yarın Ankaraya dönecektir, Maarif Vekili dün evinde istirahat etti Dünkü trenle Eskişehirden şehri. mize geldiğini yazdığımız Maarif Ve. kili B, Hasan - Âli Yücel dün Fener. bahçedeki evinde istirahat etmiştir. Maarif Vekili bir iki günlük istira- hatten sonra şehrimizdeki maarif iş- leri etrafında tetkikatta bulunacak, bu arada mektepleri de ziyaret ede. cektir. Elektrik, tramvay idaresi talimatnamelerinde bazı değişiklikler yapılacak Yeni elektrik, tramvay, tünel ida- resi şirket zamanından müdevver muayyen miktardan az elektrik sar- fettiği takdirde vatmana mükâfat verilmektedir. Elektrik idaresi talimatnameler. deki ceza ve mükâfat bahislerini tetkik ederek hükümlerde bazı tadi. lât yapacaktır. Sakızağacından Yıldıza yeni bir yol Şişlide Mecidiyeköyü arkasında yapılacak büyük hastanenin arkas:n- daki Bakızağacından Yıldıza kadar bir yol inşa edilmesi kararlaştırı. muştur, Hastanenin İnşasına başlanınca bu yol da yapılacaktır. Kadıköyünde yeni bir sinema yapılacak Kadıköyünde Babariyede 2900 ki- şilik bir sineme inşu edilmek üzere Belediyeye bir proje ve » Ye fiatları Otelcilerle gazinocular Va» liye müracaat ederek müşkül vaziyette olduklarını söylediler Eğlence ve istirahat yerlerinin ge- çen seneki ücret tarifelerinde müs- kirattan yüzde 15, yiyecek maddeler- den yüzde 10 nisbetinde tenzilât ya- pılması hakkındaki karar üzerine her kaza kaymakamı, kendi mınta- kasmdaki müesseselerin 938 sene- sindeki musaddak tarifeleri üzerin- den bu tenzilâtı yapmışlardır. Tenzi- lât, dünden itibaren şehrin her tara- fında tatbik edilmeğe başlanmıştır. 'Tarifelerinde henüz tenzilât yep- tırmayan bazı gazinolar da bir iki gü- ne kadar tarifelerini indireceklerdir. | Diğer taraftan Belediye bu yüzde İ on tenzilâtı otel ücretlerine de teşmil | etmeğe karar verdiğinden otelciler. | den mürekkep bir heyet Vali doktor İ Otel gazino | Lütfi Kırdara müracaat ederek otel- lerde yatak başına yapılan bu yüzde on tenzilâtla kendilerinin mühim su- zilâtla iş yapmağa imkân göremedik- lerini ve bu tenzilâtı daha uzun müd- det tatbik etmeğe mecbur olurlarsa gazinolarını yapatacaklarını bildir. mişlerdir. Gerek otelcilerin, gerek gazinocula- rm müracatlarının tahriren yapıl. ması kendilerine söylenmiştir. Maamafih Belediye, hayali ucuz. Yatmak için alınan bu tedbirin yerin- de olduğu, bu iibar ile yapılan bu itirazın makul olamayacağı kanaa- tindedir. B, Ertuğrul Muhsin Şehir Tiyatrosundan istifa ettiği hakkında bir haber yok Dün bir gazete, Şehir tiyatrosu re- fisürü B. Ertuğrul Muhsinin Şehir tiyatrosundan ayrıldığını ve ayrı bir trup teşkil ettiğini, bu arada bazı ar- tistlerin de kendisine fitihak ettikle- rini yazıyordu. B. Ertuğrul Muhsi- nin Şehir tiyatrosundan istifa ettiği- ne dair Belediye mahafilinde hiçbir haber yoktur. Vali ve Belediye Reisi dökteor Lü& fi Kırdar, gerek Tepebaşında, gerek Taksimde yeni tiyatro binaları yaptır. mağa kârar verdiği şu sırada Türk sahnesinin bugünkü tekâmülünde mühim rolü olan rejisör B. Ertuğrul hizmetler edeceğine kanidir ve böyle bir istifa beklenmemektedir, Adliye müsteşarı adliyede meşgul oldu Adliye müsteşarı B. Selim Nafiz dün öğleden evvel adliyeye gelmiş, mahkeme rels ve azalarile bir top- lantı yaparak münferit. hâkimlik usulü ve muhakemelerin sürati işleri etrafında konuşulmuştur. Şile hayvan sergisi dün açıldı Şilede tertip edilen ikinci hayvan sergisi dün merasimle açılmış, bu merasimde Vali B. Lütfi Kırdar da bulunmuştur. Sergiye muhtelif köylerden getiri- len İdi sığır, 23 beygir iştirak etmiş, iyi hayvan yetiştirenlere mükâfatlar dağıtılmıştır. Hamallar arasında tasfiye yapılacak Hamallar arasında vücutca sakat olanlar ve iş göremiyecek derecede ihtiyar bulunanlar görülmüştür. Ha- mallar ârâsinde tasfiye yapılcaktır. Şehir Tiyatrosu sanatkârla- rından bir grup İzmire Jale çan iddianamede 11 kişinin cezalandırılması isteniyor Yalnız B. Refi Bayarın men'i muhakemesi taleb edildi Satye binası işinde müddelumumi- liğin suçlular hakkında idianamesini tanzim ederek dördüncü sorgu hi kimliğine verdiğini yazmıştık. Müddelumumiliğin iddianamesinde suçlulardan yalnız B. Refi Bayarın wen'i muhakemesi isnetilmekte, di- gerleri mubtelif madöeler delâletile mahkemeye sevkolunmaktadırlar. B. Yusuf Ziya ve Tâhir Kevköb cö- za kanununun 205, 240 ve 339 uncu maddelerile, B. İsmail İsa 205 ve 240 ımcı maddelerle, B. Neşet Kasım 205 ve 339 uncu maddelerle, B. Sedad ve B. Şahin Giray, B. Hamdi Emin 230 un- cu madde ile, B. Sadun Galib, 240 ımcı madde ile, EB. Malik Keykeb, B. ALI, B. Matsos 205 inci maddeile muhakeme altına alınmaktadırlar, İddianame sonunda suçlulardan B. Yusuf Ziya, B. Tahir Kevkeb, ve B. Neşet Kasım haklarında mevku- fen, diğerleri hakkında gayri mevkuf muhakeme icrası istenmektedir. Suçlular hakkında tatbiki istenilen maddelerin tayin ettiği cezalar ve maddeler aynen şöyledir: Madde 205 — Bir kimse Türkiye der- mahrumiyet cezası dahi hükmolunur. Her İkl surette memurun veya verilen emri yapmamasından efradca bir türlü zarar hasıl olmuş ise o da başkaca ödettirilir.) hapis cezasi beş seneden Gn İki seneye verilir, Evrakın müsaddak suretleri tam surette haiz olduğuna karar ve rilmiştir. Odun keserken odun yığını Patlıcan kızartırken yangın çıktı ükte Derviş Ali mahal lesinde B, Kadrinin evinde dün öğle üzeri patlıcan kızartılırken yağın parlamasile yangın çıkmış evin Üst Eder leyen >