17 Eylül 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

17 Eylül 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

| Garp cephesinde Almanların yaptıkları mühim bir taarruz tardedildi Polonyada her tarafta şiddetli muharebeler devam ediyor Sene 21 — No. 7511 — Fiati her yerde 5 kuruş Polonya PAZARTESİ 18 Eylt71 1989 Etomanya Telefon: Başmuharrir: 20565 — Yazı işleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20497 hududu dün kapandı Polonyada dün de şiddetli muharebeler oldu Polonyalılar 12 bin esir, 140 tank aldıklarını, bir Alman kolunu imha ettiklerini bildiriyorlar Bütün cephelerde mukavemet devam ediyor Polonya Hariciye Nezareti Rumen topraklarına geçti, Varşova kumandanı Almanlara bir mümessil gönderecekmiş Zondra 17 — Polonya kuvvetleri Almanlara karşı mukavemete devam ediyorlar, Grodek'de bir mukabil ta- dalgrruz yaparak Almanlardan 12 bin €sir, 100 tank aldılar. Daha cenupla bir Alman kolunu imha ederek 40 tank ele geçirdiler. Polonyalılara göre harp i a vaziyeti Varşova 17 (A A.) — (Pat) ajansı Üldiriyor: Leh kıtaatı her taralta şiddetle mücadele etmekte ve düş- manın adetce faikiyetine rağmen mevzilerini muhafaza eylemektedir. Leh kıtaatı Almanlara çok mühim zayiat verdirmiştir. $ Hel ve Kepa müdafanya devam €diyorlar, Varşova müessir bir surette müda- faa etmekte ve düşmanın şiddetli taarruzlarını püskürtmektedir, Doğu şimalinde Kutno - Loüwiez - 8kiemlevice bölgesindeki Polonya kıtaatı grupu çetin muharebelere de- Almanlar garp cephesin- de mühim kuvvetlerle Varşova müdafii general Ozuma varı elmekte ve Almanları bu bölge- de muharebe eden kuvvetlerini artır. mağa mecbur eylemektedir. büyük bir taarruz yaptıla Taarruz tardedildi, Fransızlar | mevzilerini muhafaza ettiler ' Polonyadan çekilen bir çok Alman kuvvetleri garb cephesine getirilmiştir Paris 17 (A.A.) — Erkânı harbiye- nin tebliği: Dün akşam, düşmanın Biri Meselle vadisinin şarkında ve di- ğeri Sarre ile Voges'lar arasındaki cephenin merkezine doğru yaplığı iki #narruzun ikisi de püskürtülmüştür. Paris 17 (A. A.) — 178 akşam teb- diği: Kayde değer bir faaliyet vaki ol- mamıştır. Tayyare faaliyeti de hava yaziyeti dolayısile mahdud olmuştur. Almanlar ağır zayiat verdiler Iondra 17 — Almanlar garp cep- besinde üç koldan kesif kütleler ha. dinde taarruz etmişler ve Fransızları son işgal ettikleri yerlerden çıkar- mak istemişlerdir. Bu taarruz tank- Jarm himayesinde yapılmıştır. A'- manlar ağır zaylat vererek geri çekil- mişlerdir. perlerinden çıkarak süngü hücumu yapmışlardır. En şiddetli muharebe Sarrbrük et- rafında olmuştur. Almanlar burasını mahsur vaziyetten kurtarmak iste- mişlerdir. Fakat bu gayret netlcesiz kalmıştır. Taarruza 6 fırka asker yani 100 bin kişi işlirak etmiştir. Askerler Trönesden getirilmişlerdi. Fransızlar mevzilerini muhafaza ettikten başka ileri hareketine de- vam ediyorlar, (Devamı 4 üncü sahifede) Fransız piyadesi yeni si- | | Alman zırhlı kıtaları Annapol - Rawaruska hattının şimalinde hiç bir muvaffakiyet . kazanamamışlar, fakat Wlodzimierz civarmda Bug nehrine varmışlardır. | Uwov'da Almanların ftaarruzları püskürtülmektedir. Bu şebrin cenu- bunda muharebeler devam ediyor . Zaleczyki VW (AA) — (Havas): Varşovadan geler habere göre, Leh- liler düşmanın akınlarını muvaffaki- yetle defetmektedir. Bugün 60 çotuk ölmüştür. Poznan Polonyalıların elindedir. Polonya kaynağından âhnan bir ha- bere göre, Grodek - Jagiellon bölge- sindeki tâarruz muvaffakiyetle neti- celenmiş ve 12 bin ösirle 100 tank alınmıştır. Przemisi hâlâ Lehlilerin elindedir, Bazı motörlü Alman kıtaatı Brest - litowska doğru ilerlemişlerse de Al- man piyadesi heniz Bug - Vistül » San hattı üzerine girmemiştir. | (Devamı 4 üncü sahifede) Alman hava nezaretinde iştial Kapılardan biri harap oldu, camlar kırıldı Amsterdam 17 — Telegraph ge: zelesinin Kopenhagdan istihbanna göre, dün akşam saat 20 de Berlinin merkezinde Hava nezareti erkânı harigiye binasında çok şiddetli bir ini vukua gelmiştir. Nezare binasının büyük kapısı harap olmuş, bütün camlan ile Leipziger Strasse'deki bütün mağaza- ların camları kırılarak parçaları ha- vada uçmuştur, Yoldan geçmekte olân birisi yaralanmiştır. D. N. B. ajansı bu süikasd maznun- larının şiddetle aranmakta olduğunu bildirmektedir. RE Dikkatle nr; İstiklâl madalyalı adam Göğsünde istiklâl madâlyası, soluk ee- ketli, soluk benizli bir zat... Sokakta bağı- rarak gazete satıyor... Bu suretle hayatını Xaranmak ayıp de- #ildir. Fakat İstiklâl madalyası sahiplerini #olük cekteli, soluk benizli ve gazete sata- rak hayatını kazanmağa mubtaç bir halde Btakmamak da ber cihetçe lâzım, elzem- dir; vazifedir. Parti şebekesi ve devletçi müessesat böy- lelerini kadrolarında âsgari refaha olsun kavuşturmalıdır. Son dakika Polonyadan Romanyaya büyük bir akın var Hudud civarında 10 bin otomobil toplandı Roma 18 — Polonya - Romanya hududu yakınındaki Polonya şebri olan Zalesiki'den bildiriliyor: Polonya Hariciye Nazırı Beck henüz buradadır, mi- ralay elbisesile gezmektedir. Polonyanın her tarafindan buraya akın vardır. Gelen otomobillerin miktarı on bini bulmuştur. Bir hastane otomobil kolu gel miş, yaralıları bıraktıktan sonra öepheye dönmüştür. Alman tayyareleri Romanya toprağında Minitsa ismindeki küçük istasyo- na yanlışlıkla 4 bomba atmışlardır. Zarar mühimdir. 4 ölü vardır, Berlin 18 — Polonyadan Romanya hududuna görülmemiş bir akın var. dır, Dün Romanyada Çernauti'ye 60 Polonya sivil tayyaresi, 100 askeri tayya- re gelmiştir. Gelen tayyareler iki yüzü bulmuştur, Birçok pilotlar yaralıdır. Askeri tayyarelerin silâhları alınmaktadır. Dün geceden itibaren hudud kapandı Londra 18 — Sovyet kıtaalının ilerlemesi neticesi olarak Polonya - Ro- manya hududu kapanmıştır. Bükreş 17 — Polonya Cümburreisi, refakatinde Hariciye Nazırı Beck ol duğu hâlde bugün Romanya hududunu geçerek .Çernauti'ye gelmiştir. Roma 17 — Romanyanın bitaraflığı sebebile Polonya hükümeti azâsının bir iki güne kadar Fransa veya İngiltereye gidecekleri zannedilmektedir. Berlin 18 — Polonya hükümet erkâni 400 otomobille Romanya hududu- na yakın Kuti şehrine gelmiştir. Varşova müdafaaya devam ediyor Londra 18 — Varşova kumandanı sonuna kadar müdafaaya devam et meğe karar vermiştir. Yalnız ecnebilerin çıkması için Polonyalılarla Alman- lar arasında görüşme yapılmaktadır. M8 Son dakikada gelen diğer haberler 2ci sahifemizdedir amaa Sovyet kıtaları ' Polonyada ilerliyor Sovyet hükümeti Rus ekalliyetlerinin hukukunu müdafaa için müdahale ettiğini bildirdi Moskova 17 (A.A.) — Sovyet hü- kümetinin, Sovyet kılalarının şarki Polonyaya dühulü hakkında yabancı memleketler hükümetlerine verdiği notanın metni şudur; Polonya - Almanya harbi, Polonya devletinin tutunabilmesi ihtimalleri- nin gayrimevcud olduğunu göster- | Harp miştir. On gün süren harekât esna» sında, Polonya bütün endüstri mm- takalarını ve kültür merkezlerini kay» betmiştir. Varşova, artık Polonya hü- kümetinin merkezi değildir. Hükümet inkıraz halindedir ve hiç bir hayat (Devamı 4 üncü sahifede) V-a 5-i-yetiü: Polonyahların tebliğine görel., Almanların tebliğine görel.,