1 Eylül 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 25

1 Eylül 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 25

Sevgili Commodore Dergisi yetkilileri, İlk başta size böyle bir dergiyi ka- zandırdığınız için teşekkürler. Dergi- nizi ikinci sayısından beri takip ediyorum. Konularınızın çoğu yarar- lhı, fakat gereksiz yazılarınız da var: “Nükleer reaktörlerin güvenliği”” gi- bi. Böyle yazıların yerine ““BASIC ve Machine Code”' ile ilgili daha ilginç yazılar koyabilirsiniz. Ayrıca “Kaset Disket”, “Oyun Ta- nıtımı”” ve “Püf Noktası” gibi bölüm- leri de genişletmelisiniz. Bir de soru: Teleteknik bayileri, oyun tanıtımı için resimli bir katalog hazırlayamazlar mı? Sevgiler. BURAK TOKLUTEPE Sayın Burak Toklutepe, Biliyorsunuz üçüncü sayımızda bir “Okuyucu Anketi” yayınlamış ve okurlarımızın bu anket formunu cevaplayarak bize göndermelerini rica etmiştik. Gelen çok sayıda Jform arasından örnekleme yoluyla yaptığımız değerlendirme, bize dergimizin nasıl olması gerektiği hakkında yaklaşık bir fikir verdi. Yazılarımızın tümünü Commodore 64'e ilişkin konulardan seçmenin, okuyucularımızın tümünün istediği bir şey olmadığı inancındayız. “Nükleer Reaktörlerin Güvenliği”” örneği türünden yazıların, bilgisayar alanındaki son gelişmelerin okurlarımıza iletilmesi bağlamında yararlı olduğu inancındayız. Geçen sayımızdaki “Yayıncının Notu” ve “Okuyucu Anketi” yazılarımızda da belirttiğimiz gibi, özellikle “Oyun Tanıtımı” yazılarımızı artırmaya ve genişletmeye çalışıyoruz. Fakat bu konuda okurlarımızın yardımlarına ihtiyacımız var. Sorunuzun cevabına gelince; Teleteknik ve Commodore dergisi olarak bayilerimizi bu yönde zorlayabilmemiz imkânsız. Fakat sizin gibi Commodore'cuların bu yöndeki baskıları, bayileri sanırız bu yöne itecektir. Tabii ki böyle bir hizmetin maliyete önemli bir katkıda bulunacağını gözden uzak tutmamak gerekiyor. Sayın Commodore yetkilileri, Ben 14 yaşında, ortaokul öğrenci- siyim. Commodore Dergisinin 5. sa- yısını da aldım. Şu anda Commodore Dergisine aboneyim. Yalnız Commo- dore Dergisi elime çok geç geliyor. İlan köşesindeki ilanları kaçırıyorum. Commodore 64 bilgisayarlarının oyun kasetinin rekorunun silinme (sıfırla- ma) imkânı var mı? Varsa bana reko- run nasıl silindiği hakkında bilgi verirseniz çok memnun olurum. Ben ve benim yaşımdaki diğer ar- kadaşlarıma bilgisayar genellikle derse çalışmak amacıyla alınıyor. Acaba bil- gisayarla ders çalışırken nasıl bir prog- ramlama, nasıl bir yöntem gerekiyor? Bu konular hakkında bilgi verirseniz çok memnun olurum. Saygılarımla. MEHMET ALİ GÜRSOY Sayın Mehmet Ali Gürsoy , Commodore Dergisi abonelerine dergileri en geç ayın birinde postalanıyor. Bu arada meydana gelen gecikmeler tamamiyle postadan kaynaklanıyor. Dergi, gazete bayilerinde aynı gün satılmaya başlanıyor. Postada geçen 3-4 günlük süreye müdahale etmek bizim elimizde değil. sormuş olduğunuz diğer bir soru da oyun kasetlerinin rekorunun silinip silinmediği. Bunu ancak oyunun kilitli olan programını kırarak gerçekleştirebilirsiniz. Bu da genellikle uzun ve yorucu bir çabayı gerektiriyor. Bilgisayar ile ders çalışırken hazır programlardan faydalanabilirsiniz. Bu amaçla, Software listemizde bulunan eğitim programlarından yararlanabilirsiniz. Listedeki programları Teleteknik veya yetkili bayilerimizden elde edebilirsiniz. Software listemizi adresinize göndereceğiz. Sayın Teleteknik 6 aydır derginizi alıyorum. Dergi- niz çok güzel. Ben bu mektubumu 6. sayıda yaptığınız çağrı için yazdım. Çbğu oyunu bitiremedimse de birkaç püf nokta yakalayabildim. Belki bun- ları siz de biliyorsunuzdur. Castle of terror I ve II'de ““vocab'” emriyle bilgisayarın anlayabileceği emirleri elde edebileceğinizi biliyor musunuz? Ayrıca Fighting Warrior'da rakibi- nizi dövüp vazo yaptıktan sonra, bir de sopayla vazoya değmeye çalışın. Başka rakipler görebilirsiniz. Castle of Terror II'den seçmeler: Giriş odasından batıya doğru gitti- ğinizde bir perdeden geçmenizi önle- yen bir gardiyan var. O gardiyana ne kadar saldırsanız ad öteki tarafa ge- çemiyorsunuz. İşte öteki tarafa geç- menin yolu: ““Extinguish candle”; ““push skull”; “take book”; “west” ve giz- li bir odadasınız. Buradan görünür bir geçit yok. Gizli bir geçit bulmak la- zım. Heyecanlanmayın, ben burada pes ettim. Herhalde o odada bulunan mumu yakmak lazım. Ama şatoda bu işi becerebilecek bir şey bulamadım. Eğer aynı odada dediklerimi yap- madan “take book” derseniz bir tu- zağa düşersiniz. Altta bir zindan var, güneye gittiğinizde başka bir macera- cının iskeletini görürsünüz. Elinde bir kâğıt var. Kâğıtta yazılı olanı “exami- ne note” veya “read note”” komutla- rıyla öğrenebilirsiniz: “Yaşayan ölü- lerden sakının. Onlar hiçbir zaman uyumazlar.”” Zindandan hep “south” diyerek çıkabilirsiniz. Castle of terror I1'den bu kadar püf noktası keşfettim. 2. sayınızda İmpossible Mission'u tanıtırken orglu odalardan bahsetmiş- siniz. Bu odalarda orgun verdiği ses- leri kalından inceye doğru üzerlerine basarak sıralayın. Bu sefer 4 ses veri- lecek. Bunu da yaparsanız 5, daha sonra 6 ve devam edecek, eğer 32 ta- nesini de yapabilirsek bir ödülle kar- şılaşacağını umuyorum. Buna benim sinirlerim dayanamadı. Onun için hepsini yapamadım. Bunları yaptıklarınız karşısında borç bilir, başarılar dilerim. Not: Eğer başka bir şeyler bulursam