1 Eylül 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 7

1 Eylül 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 7

Federol Almanya'da yayımla- nan bilgisayar dergisi “64/'er”'in Haziran sayısının kapağında kar- şılaştığımız, Commodore 64'ün yeni modelinin resmi, bizleri şaş- kınlığa düşürürken, aynı günlerde Commodore firmasından gelen basın bülteni, müjdeyi resmen ve- riyordu. Yeni model, bilgisayar alanıyla ilgilenen herkes için bir sürpriz oluşturuyordu. Çünkü henüz bir- kaç ay önce Hannover'de ger- çekleşen büyük CeBİT fuarında hiçbir Commodore görevlisi, bu yeni model üzerine “resmen her- hangi bir bilgiye sahip değildi”. Aletin hazırlıkları büyük bir gizlilik içinde gerçekleştirilmiş ve piyasa- ya birdenbire sürülmüştü. Yeni modelin bu sürpriz çıkışını tamamlayan önemli bir başka gelişme ise, geçen sayımızda ta- nıtmış olduğumuz GEOS'un varlı- ğıydı. Bu yeni işletim sistemi, dis- ketten yükleniyor ve ilk defa 8 bit- lik bir makinede Amiga'ya benzer bir kullanıcı ekranı sağlıyor. Bu sis- temde tüm komutlar bir joystick ile verilebiliyor. Dergideki yazıyı ve basın bülte- nini okuduktan sonra, ana firmay- la yoğun bir yazışmaya giriştik. Bi- ze bu makineden ne zaman gön- derebileceklerdi? GEOS ne za- man gelecekti? Sonunda yeni 64'lerin Eylül başında piyasaya sürülebilecek şekilde geleceği anlaşıldı. Dergimizin bu sayısı eli- nize geçtiği zaman ilk “yeni 64“ler de piyasada boy göstermiş ola- cak, Tüm dünyada satışı şimdiye dek 7 milyon civarında bir sayıya eri- şen C 64, bu yeni görünümüyle de iddiasından bir şey kaybetmiş değil. Aslında tüm değişiklik, dış görünümünde ve adında. Önce adıyla ilgili gelişmeyi söyleyelim. EEEEEEEEEETEEEEE KHT Yeni C 64'lerde Commodore 64 ça iddidlı bir niteleme. Bunun ne- yazısının eltında “Personel Com- deni Commodore'un basın bülte- puter” ibaresi yer alıyor. Bu olduk- ninden anlaşılabiliyor. Halen sür- commeoc TRTERETEAEEEE