1 Eylül 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 35

1 Eylül 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 35

uzunluklarını simgeleyen bu çubuklar, aynı zamanda ço- cuğunuzun uzunlukları mate- matiksel olarak kavramasıncdı da yardım edecek. “Çalışmanın kaydı” bölü- münde, birinci düzeyin tüm bölümlerinin genel bir değer- lendirmesini gösteren bir tab- lo görüntüleniyor. İkinci düzeyde -ikinci kaset- yine sekiz çalışma bölümü ile bir kayıt bölümü var. İlk bölümde, ekranın solun- da yer alan şeklin, sağdaki büyük şekilde bulunan boş alana sığıp sığmayacağının kontrolu. Burada rengin bir önemi yok. Şekil, boyutları açı- sından boşluğa uyuyorsa ara- lik çubuğuna, uymuyorsa F7 tuşuna basılması gerekiyor. Üçüncü bölümde, ekranın solunda bulunan şeklin, sağ- daki şekillerden hangisiyle ay- nı olduğunun bulunması İste- niyor. Kendiliğinden ilerleyen ok, benzer şeklin üzerine gel- diğinde aralık çubuğuna bas- mak gerekiyor. Bu bölümde de ağaç, mMerdiven, abajur, sandalye vb. şekiller, adları söylenerek çocuğa tanıtılma- İldır. Dördüncü bölümde çocu- ğunuzdan istenen, oyulmuş şekli anımsaması. Oyuk şekil ekranın solunda görünüp kay- bolduktan sonra, onun, ekra- nın sağındaki büyük şekildeki oyuğa uyup Uymadığı sorulu- yor. Uygun olması durumunda aralık çubuğuna, olmama durumunda F7 tuşuna basıla- cak. Beşinci bölümde iki oyuncu yarışacak. Birinci oyuncu ara- lık çubuğunu, diğeri ise F7 tu- şunu kullanacak. Bu aşama- da yanyana görüntülenen iki bayrağın benzer olup olmadı- ği soruluyor. Eğer iki bayrak aynıysa tuşlara basılması ge- rekiyor. Farklı bayrakların var- llğı durumunda hiçbir tuşa ba- sılmıyor. Her iki oyuncunun al- dığı puanlar, ekranın iki yanın- da görüntüleniyor. Altıncı bölümde, ekranın alt kısmında dört, üst kısmında iki şekli bulunuyor. Çocuğunuzun yapması gereken şey üst ta- raftaki şekilleri dört şeklin altın- daki boşluklardan uygun ola- na yerleştirmek. Ok doğru şek- lin üzerine geldiğinde aralık çubuğuna basılması gereki- yor. Görüldüğü gibi alıştırmalar giderek zorlaşıyor. Nitekim ilk düzeyin yedinci bölümündeki ses tanıma çalışmasında nota- lar anında görüntüleniyorken, bu düzeyin yedinci aşamasın- da ancak cevap verildikten sonra notalar görüntüleniyor. Sekizinci bölümde de, birin- ci düzeyin sekizinci bölümün- de olduğu gibi, ses uzunlukları çizgiler yardımıyla görüntüle- commodore niyor. Fakat çizgiler cevaptan sonra çıkıyor. İkinci düzeyin son bölümün- de, tüm düzeyin sonuçları bir tablo halinde sergileniyor. Tabloda her bölümde dene- nen soru sayısı ve doğru ce- vaplar veriliyor. Üçüncü düzeyde artık alfa- benin harflerinin daha yakın- dan tanıtılmasına geçiliyor. Bi- rinci bölümde, doğru cevap bulunduğunda, ekranda gö- rünen boşluğa köprü inşa edi- liyor. Bu aşamada çocuğunu- za şekilleri harf olarak kavrat- mamaya özen gösterin. Yeter- li sayıda doğru cevap verildi- ğinde köprü tamamlanmış olacak ve sevimli ayıcık karşı- ya geçebilecek. İkinci ve altıncı bölümlerde A'dan E'ye ve F'den J'ye ka- dar olan harfler tanıtılıyor. Bu bölümde resimli alfabeye ih- tiyacımız olacak. Çocuğunu- za harfleri söylemeyin. Yanlış verilecek bir ses, İleride oku- ma yazma aşamasında zorlu- ğa neden olabilir. — * Üçüncü ve yedinci bölüm- lerde, A'dan J'ye kadarki harf- lerle çalışma yapılıyor. Ekranın solunda yer alan harfin sağ- daki beş harften hangisine benzediği aralık çubuğuna basılarak tespit ediliyor. Harf- lerin çocuğunuz tarafından yi- ne şekil olarak algılanmasını sağlamaya çalışın. » 35