1 Eylül 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 48

1 Eylül 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 48

Altıncı sayımızın yarışma sorusuna gelen az sayıda cevap ara- sında, sorunu tam manasıyla çözen yalnızca bir doğru cevap çıktı. Bu cevabın sahibi 5'inci sayımızın yarışmcısında da DAşaA- rilı olan Feza Buzluca arkadaşımız. Belli bir harita kompozisyonu- na göre doğru sonucu veren programlar, farklı bir kompo- zisyona göre ayrı doğruluk dü- zeyini tutturamıyor. Bu neden- le geçen sayıda belirttiğimiz gibi, süreyi uzattık. Doğru ce- vaplarınızı:.en geç 10Eylül'de elimize geçecek şekilde bek- liyoruz. Sorunun doğru ceva- bını ararken dikkat etmeniz gereken nokta, dünyamızda hâlâ haritaların (siyasi sınırlar bakımından) değişebildiği ve bu programın yalnızca aynı bölge ve ülke kompozisyonu için kullanılmaması. Eğer bu ek süre içinde yeni doğru cevap gelmezse, Feza arkadaşımız otomatikman ödülü kazanmış olacak. Eğer ikiden fazla doğru cevap ge- lirse, üç ödülümüz olması ne- deniyle o da kuraya katıla- cak. Haritacılarımıza başarılar di- liyoruz. Gelelim yeni sorumuza. A'N L T S U 48 Sami Samimi, bir oyuncakçı dükkanında zeka geliştirici bir oyuncak arar ve şekilde görü- len oyuncağı bulur. Oyunca- ğın üzerinde İSTANBUL kelime- sinin harfleri dağınık bir biçim- de bulunmaktadır. Bir karelik de boş yer vardır. Amaç, bu boşluğu kullanarak harflerin yerlerini değiştirmek ve İSTAN- BUL kelimesini doğru sırala- mayla yazmaktır. Sami Sami- mi, diğer sorunlarının çözü- münde olduğu gibi, bu sorun- da da bilgisayarından yarar- lanmak istemektedir. Sizden istenen Sami Samimi'ye yar- dımcı olmanız ve sorunun bil- gisayar yardımıyla nasıl çözü- leceğini bulmanız. Önemli not: Harflerin yerleri tamamen keyfi olarak seçil- miştir ve bilgisayara INPUT ile girilmelidir. Programınız yalnız- ca yukarıdaki örneğin değil, tüm varyasyonların sonucunu verebilmelidir (bir önceki ya- rışma sorusu İÇİn de geçerli bir talep). İpucu: Karakterleri yandaki gibi bir matrisin içine yerleşti- rebilirsiniz. Bilgisayar, çözüm İçin gereken hamleleri verir- ken, boşluk ile yer değiştire- cek karakterin koordinatlarını verebilir. Mesela, “A” harfinin sağa kaydığını, 2-1 şeklinde- lşi bir notasyonla ifade edebi- İr. OF —HO z Bir output aşağıdaki gibi olabilir: 2-1 (A, boşluk ile yer değiştirdi) 41-1 (, A'nın eski yerine geldi) 1-2 [N, 'nin eski yerine geldi) vb Bu yarışmamızın sonunda yi- ne üç kişi ödül kazanacak. Ödül ise C-64'ünüzü ekranını Amiga ekranına dönüştüren Geos, D