1 Eylül 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 65

1 Eylül 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 65

maktaydı. Bu fark, yaşlı bir in- san ile genç bir İnsan arasın- daki performans farkına ben- ziyor. Bu alet Commodore dışında bazı bilgisayarlarla da kulla- Yeni Bir Ürün Evdeki işlerinizin çoğu için yeni bir yardımcı kazandınız. Commodore'unuza bağlaya- cağınız Contact Bodard isimli alet, siz evde yokken de bazı işlerin yapılmasını sağlayabi- liyor. Örneğin, sabah işe gidiyor- sunuz. Eve döndüğünüzde böreğinizin yeni pişmiş ve sı- cak halde olmasını istiyorsu- nuz. Contact Board'unuzu Commodore'unuza takın, fırı- nın ne zaman açılıp, ne za- man kapanacağını program- layın ve gidin. Eve döndüğü- nüzde sıcak böreğiniz sizi bek- liyor olacak. Bu aleti geliştiren Metin Vural, bir keresinde eve döndüğünde böreğin yarısını yenmiş olduğunu görmüş, ama bunun bir programlama hatasından kaynaklandığın- dan emin. Uykuyu çok seven öğrenci- ler sabah müzikle uyanmak, müzik sevenler evde olmadık- nıldı. Bunun gerçekleştirilmesi amacıyla, dışarıdan teyp bağlamak için yapılmış giriş- ten yararlanıldı. Ancak bu bağlantı durumunda, dışarı- dan bağlanan teybin doğru ları bir saafte radyodaki bir müzik programını teybe al- mak gibi amaçlarla, bu alet- ten yararlanabilecekler. Metin Vural, çalışmalarını, Commodore'un sözle iş yap- ması üzerine yoğunlaştırdığını söylüyor. Bu gerçekleşirse, söz- lü komutla çayın demlenme- sini veya kapının açılmasını sağlayabileceğiz. Contact Board, Commodo- okuyup okumadığı önem ka- zanıyor. Bu sorun, Avusturya'- dan ithal edilen Crystal Adjust adlı bir aletle çözülebiliyor. Bu alet teybin içine monte edile- biliyor ve artık kafa ayarı soru- nu ortadan kalkıyor. Copy Bodrd, iki farklı türde üretiliyor. Biri Commodore'a bağlanıyor; diğeri ise doğru- dan prize takılarak kullanılabi- liyor, yani Commodore'u işgal etmiyor. Commodore'a bağ- lanan türünü kullanırken, LO- AD komutunu vererek kopya- lama yaptığınızda, kaydın doğru olup olmadığını kontrol etmeniz mümkün. Ancak yine kristal ayarının tam olması ge- rekli. Copy Board'ın Commodo- re'a bağlanan tümü 17.500, doğrudan prize bağlanarak kullanılanı ise 35.000 TL. Bu ya- rarlı alet, Özteknik Ltd. Şirketi'"- nden veya Teleteknik'ten te- min edilebilir. O Contact Board re'un Üser Port'unu kullanıyor. Ayrıca bir fişle prize takılıyor. 10 ampere kadar olan yükle- ri kaldırabilen bu aletten ya- rarlanabilmek için, çok basit bir programı da kullanmak gerekiyor. Contact Board'u, 25.000 TL. karşılığında Teleteknik'ten ve- ya Özteknik Ltd. Şti'den temin edebilirsiniz. Daha fazla bilgi için telefon: 521 83 40. O 65 CP TF commodore