1 Eylül 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 64

1 Eylül 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 64

Aynı Kasette Daha Çok Sistem 2D Bazı disklerdeki 2D (Double Density) özelliğinin kullanıcıya sağladığı olanağı herhalde biliyorsunuz. Bu özellik aynı dis- kete daha fazla programın kaydedilmesine olanak veri- yor. Şimdi aynı olanağı Data- sette'lerde sağlayan bir sistem üretfildi: Sistem 2D. Sistem 2D, kaseti normalde- kinin iki katı verimli hale getiri- yor. Bunu, Datasette'in üzerine yerleştirilen iki switch sağlıyor. Açıklayıcı bir örnek verelim: Diyelim ki, A isimli programınız kasetinizin O ile 20 numaraları arasında yer alıyor. B isimli program ise diğer bir kasetin 0 ila 25 numaraları arasında. Sistem 2D, A programını silme- den, aynı yere B programını kaydedebilmenizi sağlıyor. Program: Böylece aynı kasetin aynı yü- zünde O İle 20 arasında A programını, O ila 25 arasında B programını kullanabiliyorsu- nNUZ. Eğer program dolu 20 kase- tiniz varsa, Sistem 2D, bu prog- ramların tümü için yalnızca 10 kaset kullanmanızı, dolayısıy- la kaset harcamanızı yarıya indirebilmenizi sağlıyor. Ayrı- ca bu sistemin kullanılması si- zi ileri geri sarma zahmetin- den de büyük ölçüde kurtarı- yor. Özellikle kasette dosyala- ma yapan Commodore'cu- lar, bu sistemden çok yarar sağlayabilecekler,. Farklı kafa ayarlarıyla kay- dedilmiş programlar olabile- ceğinden, kristal kafa ayar aleti takılmış Datasette'lerde bu sistem daha verimli olabil- mekte . Sistem 2D, 5000 TL. karşılığın- da. ÖZTEKNİK Lta. Şirketi Aksa- ray Küçük Londra Cad. No: 23 Akşahin Pasajı Kat 5/9'dan te- min edilebilir (Tel: 521 83 40). Kristal kafa ayarı aleti de ek- lendiği takdirde fiyat 7500 İLE Program Kopyalamada Yeni Bir Yardımcı: Copy Board Bilgisayar kullananların en meraklı oldukları konulardan biri kopyacılık. Bunu gerçek- leştirmek için bir sürü kopya programı ve kartuşu üretil- mekte, Copy Board da bu alanda yeni bir alet. Diğer örneklerden üstünlü- gü ise, tetikleyici entegrenin 3 nsn (nanosaniye) seçiciliğe sahip olması. Diğer kopyala- ma aletlerinin çoğunda bu seçicilik 15 nsn civarındaydı. Bu durumda bazı turbo prog- ramlarında entegre aciz kal: —.. CON odore 64