1 Eylül 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 30

1 Eylül 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 30

R.M.S. u K Titanic Yakın zamanda televizyon haberlerinde çoğumuzun İlgi- sini çeken bir konuyla karşılaş- tık: Titanic'in bulunması. Za- manının en büyük ve en lüks transatlantiği olan Titanic, çık- tığı ilk seferde bir buzdağındı çarparak batmış, çok sayıda insan ölmüştü. Hiçbir koşulda batmayacağı hakkında İleri sürülmüş İddialardan sonra, ilk seferde bu olayın gerçek- leşmesi tüm dünyada büyük şaşkınlık uyandırmıştı. Ayrıca böyle büyük ve lüks bir gemi- nin İlk seferinde bulunmak İs- teyen yüksek sosyetenin büyük kısmı, yanlarında götürdükle- ri mücevher vb. servetleriyle birlikte yok olmuştu. Uzun yıllar boyunca yapılan arama çalışmaları sonuç ver- medi. Gemide yatan serveti ele geçirmek isteyen define avcıları, başarısız. çabalar harcadılar. Nihayet batışın- dan 74 yıl sonra başarıya ula- şıldı ve enkaza erişilebildi. Tüm dünya televizyonların- da verilen bu haber büyük İl- gi topladı ve derinlik nedeniy- 30 le ancak robotlar tarafından çekilebilen filmler günlerce haber programlarında yer al- dı. Bu yaygın etki hemen soft- ware'cileri de harekete geçir- di ve Titanic'i konu alan bu güzel oyun hazırlandı. Oyundaki amaç, Titanic'in yeniden su üzerine çıkarılma- sı. Sizin göreviniz ise kurtarma çalışmalarını sürdüren şirketin yöneticiliği. Bu kurtarma fada- liyeti yalnızca mekanik birta- kım çalışmalarla kısıtlı değil. Görevinizin kapsamı içinde, işin politik ve mali açıdan des- teklenmesini sağlamak da var. Bunu sağlamak için çeşifli ilişkiler kurmanız gerekiyor. Oyun yüklendiğinde, bir tak- vim ve ekranın üst kenarında beş ikon görülüyor. Bu bölüm- den oyunun diğer bölümleri- ne geçilebiliyor. Bunu gerçek- leştirmek için yapmanız gere- ken şey, Joystick yardımıyla is- tediğiniz ikonu ışıklı hale getir- mek ve ateşleme düğmesine basmak. Takvimin diğer bir iş- levi ise, çalışmaların ne kadar sürdüğünü görebilmeniz. As- lında herhangi blir zaman kı- sıtlaması yok. Mali gücünüz yettiği sürece çalışmaları sür- dürebilirsiniz. Mali destek sağlamak için ilişkide bulunacağınız gruplar- dan biri, dünyanın önde ge- len gazetelerinin yetenekli muhabirleri. Titanic'in enkazı- nın yaklaşık iki mil üzerinde duran ana gemide bulunan basın odasında, duvardaki ekranlar aracılığıyla, çeşitli