1 Eylül 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 63

1 Eylül 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 63
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

55000 wmr'z:/ıqwf ESOOT OPENİ,E ENİ / EET, A Â )Aş=a$+c”es€/o) ;—Axfîf ş SÖOS ZE 'W İBAŞLAN IZ ,Ş/,wg/, Başlangıç Adresini Bulmak: Aşağıdaki yordam herhangi bir programın başlangıç adresini bulmada kullanılır. Bu genellikle makine dilindeki bir programın SYS kodunu bulmak için çok kullanışlıdır. 55000 INPUT “ISIM'';N3$ 55001 OPENB,8,8,N$:GET S 8,A$,B3:CLOSE8 - 55002 A- ASC(AŞACEAR$(0)): B-ASC(B34CEHERİ(0)) 55003 PRINT “BAŞLANGIÇ ADRESİ: ”; A*2564* B PRINT PEEK(43)4 256*PEEK(44) ile BASIC programınızın hangi adresten başladığını öğrenebilir- SsinİZ. PRINT PEEK(45) * 256*PEEK(46), size değişken- lerin saklanmaya başlandığı ilk adresi verecektir. PRINT CHR3$(PEEK(69)AND 127);CHRŞ$(PEEK : (7O)AND 127) verdiğinizde, bilgisayarın en son kul- landığı değişkenin adını öğrenirsiniz. PRINT PEEK(55)4 256*PEEK(56) ile, BASIC programı ve değişkenler için ayrılan boş içbellek kıs- mından sonra gelen ilk byte'ın adresini öğrenirsiniz. Metinlere yazı düzeni vermek: Çoğu zaman metinleri ortalamak veya sağa dayalı yazmak konusunda sorunlarla karşılaşırız. Aşağıdaki kısa BASIC satırları bu sorunu halletmekte size yar- dımcı olacak: Ortalama: FOR I-I1 TO (4d0Ü—LENÇ(A3))/2:PRINT *” *;: NEXT:PRINT A$ Sağa dayalı yazma: FOR I-1 TO 40—LEN(AŞ):PRINT *” * NEXT:PRINT AŞ AŞ değişkeni, her defasında yazı düzeni verilecek sa- tırını içermelidir. Başlangıç adresini bulmanın diğer bir yolu ise şu: 10 A$- “program adı” 20 OPEN 1,8,0,A$ 4 “,P,R” 30 GET 4#— 1,A$:GET 34 1,B$:CLOSE 1 40 PRINT ASC(AS * CHRS(0)) 4 256*ASC(Bİ3 4 CEHRİ$(0)) Eğer bitiş adresini merak ederseniz, LOAD “prog- ram adı””, 8,1 ile yükleyin ve PRINT PEEK(176) * 256*PEEK(177) ile programın son byte'ından sonra gelen adresi öğrenin. Eğer bir READ komutunun hemen arkasına PRINT PEEK(63)4 256*PEEK(64) yazarsanız, en son okunan verinin okunduğu DATA satırının numa- rasını görürsünüz. Eğer herhangi bir BASIC programı satırında PRINT PEEK(57) 4 256*PEEK(56) olursa, o satırın numarasını ekranda görürsünüz. POKE 775,200 yaptıktan sonra programınızı LIST edemezsiniz. POKE 775,167 ile tekrar normale dönülür. T Z aa CONMMOdore aa

Bu sayıdan diğer sayfalar: