1 Mart 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 23

1 Mart 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 23

TOPLU YANIT Sevgili okurlarımız; Burada son zamanlarda gelen ve sorudan çok talep ve eleştirilerle do- lu olan mektuplara genel bir yanıt ve- riyoruz. Bir söz vardır, herkesi hoş- nut etmeye çalışan hiç kimseyi hoş- nut edemez diye. Özellikle genç okur- larımız oyunlara yeterince yer verme- diğimizden yakınıp duruyorlar. Yaz- dan beri oyunlara ayırdığımız bölü- ma sürekli olarak genişletmeye çalı- yoruz. Bunu sürekli okurlarımız farkermış!erd:r Örneğin tanıtım ölü- münde ayrı bir koşede her ay strateji oyunları da tanıtmaya başladık. Ma- cera peşinde ve tanıtım bölümleri toplam yirmi sayfa kadar yer alıyor- lar. Bu arada C-64 oyunlarını biraz ihmal ettiğimiz düşünülüyor. Bir ke- re, her ay birkaç C-64 oyununa yer vererek dengeyi sağlamaya çalışıyo- ruz. Ayrıca bazı oyunlar hem C-64'te hem AMIGA'da oynanabiliyor. C-64 oyunu isteyen okurlarımız bunu göz- den kaçırmasınlar. Oyun isteyen ve program isteyen okurlarımızın dikkatini bir noktaya çekmek istiyoruz. Dergimiz ne yalnız- ca bir oyun dergisi, ne de program dergisi. Özellikle ileri yaşta olan okurlarımız oyunların çokluğundan ve program ve donanım yazılarının azlığından yakınıyorlar. Bu bir kere ancak AMIĞA için geçerli olabilecek bir eleştiri. Yoksa C-64 programları- na yer verilen bir döküm ekimiz ve programlama dillerini tanıtan yazı di- zilerimiz var. Biz de aynen okurları- mız gibi ABIGA'ya yönelik bu tür yazıların eksikliğini duyduğumuz için bülten tasarısını ortaya çıkarmıştık. Ama bazı arkadaşlarımızın iddia et- tiği gibi bilgisayarın sağlığa etkileri, AMIGA müzik programları, animas- yon gibi konularda dünyadaki son gelişmelerden haber veren yazıların dergimizi bir bilgisayar dergisi ol- maktan uzaklaştırdığı kanısında hiç değiliz. Bülten tasarısına yanıt olarak gelen bazı mektuplarda AMIĞA üze- rine bir şey yayınlamıyorsunuz ki si- ze bu konuda öneride bulunalım di- ye görüşlere yer verildi. İyi ya, biz de yayınlamaya başlamak için sizin gö- rüşlerinizi sormuştuk zaten. Okurlarımız talepte bulunur ve eleştiri getirirken, derginin çok çeşitli kesimlerden, orta okul öğrencilerin- den, emeklilere kadar uzanan bir yaş spekirumunda bir okur kitlesine sa- hip olduğunu göz önünde bulundur- malarını rica ediyoruz. Tüm bunlardan eleştiriye karşı ol- duğumuz sonucu çıkmasın, yoksa, bu eleştirilen dergimizin yayın politika- sının oluşturulmasında bize sürekli olarak yol gösteriyorlar. Yalnız, lüt- Jen çok farklı m!ep!en'n de olabilece- ğini unutm Bir de okur kalkılanyla ilgili bir şey söylemek istiyoruz. okur katkıları son zamanlarda döküm eki ya da püf noktaları biçiminde gerçekleşiyor.e Oysa ilk başlarda okurlarımızın ön- derdiği yazılar da oluyordu. İlgilen- diğiniz konulardaki yazılarınızı gön- rerek derginin zenginleşmesine kat- kıda bulunabilirsiniz. B.D.E. Sayın Commodore Dergisi yetkili- leri; Ben, derginizi 40, sayısından itiba- ren takip etmekteyim. Derginizin program döküm eklerindeki prog- ramların yazılımında, elimizde kont- rol programı olmadığı (B.D.E) için yazım bittikten sonra yazımdan do- layı meydana gelmiş olan hataları bulmak çok zor oluyor. Sizden ri- cam, (B.D.E) programını, gelecek sa- yılarda (mümkün olan en yakın sa- yıda) tekrar yayınlamanız veya bu mümkün değil ise, (B.D.E) programı hangi sayıda yayınlandı ise o sayıyı rıs.sıl bı.ılacağım hakkında bilgi verir- Saygılanm]a Cem Çalışkan Sevgili okurlarımız; Cem Çalışkan gibi birçok yeni okurumuz B.D.E ve M.D.E prog- ramları talep ediyorlar. Bu konuda daha birçok mektup aldık. Onlar için gelecek sayımızdaki Döküm Eki'nde bu programları yayınlayacağız. 23