1 Mart 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 29

1 Mart 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 29

bildiriyor. Artık oyuna başlayabiliriz. Oyuncular yerlerini alıyor, ha- kem ortaya gelip hava atışı ile oyunu başlatıyor. Bizim hava atışında yapmamız gereken şey hakemin düdüğü ile bera- ber Joystlek'i ileri itip ateş tu- şuna basmak olacaktır. Eğer rakipten hızlı davranırsak topu biz kaparız. | Maçın seyri sırasında bizim yönetliğimiz oyuncunun for- ması diğerlerinden biraz da- ha koyu renklidir. Joystick ile oyuncumuzu konirol ederken ateş tuşuna basarak topu konftrol edebiliriz. Bizim oyun- culara bas vermek için, pas vereceğimiz oyuncuya dönüp kısa bir ateş tuşuna basmak yeterli olacaktır. Potaya şut at- mak için de pozisyonumuzu düzenleyip ateş tuşuna uzun bir basış İle topu potaya fırla- tırız. Fakat elimizi ateş tuşun- dan tam zamanında çekme- liyiz. Çünkü biraz geç kalırsak oyuncu top İle beraber zıpla- yıp geri düşmekte ve steps yapmaktadır. Oyun esnasında bizim oyun- cuların üzerinde bazen yeşil, kırmızı, beyaz renklerde sayı- lar çıkar. Bu sayılar oyuncunun pozisyon sırasında bizden pas İsteyip iİstemediğini gösterir. Oyuncunun üzerindeki rakam o oyuncunun sırt numarasıdır ve aldığı renge göre durum- ları değişir. Rakam yeşil renk- te İse o oyuncu pozisyonunun İyi olduğu kanaatinde ve biz- den top İstiyor demektir. Eğer atik davranıp bu isteği yerine getirirsek çok İyi basketler ka- zanabiliriz. Rakam kırmızı renk- te İse oyuncuya pas vermenin uygun olmayacağı, beyaz renkte ise riskli olacağı göste- rilmektedir. Rakip pota önün- de çok hızlı düşünüp paslaş- maları bu rakamlara göre ayarlamanız gerekir. Maç sırasında ara durakla- malarda ve molalarda İstedi- gğimiz kadar adam değişikliği yapabiliriz. Böylece yorulan adamları oyundan alıp ke- narda dinlendirirken başka oyuncular ile oyuna devam edebiliriz. Duraklamalarda sü- re 25 saniye İle sınırlıdır, fakat molalarda süre istediğimiz ka- dar olabilir. Mola almak için top bizde iken SPACE tuşuna basıp oyunu durdurun ve Joystick'in ateş tuşuna basa- rak molayı alın. Mola ekranı- nın üst kısmında bizim ve bil- gisayarın oyuncularının resim- leri ve saha pozisyonları, alt kı- sımda İse yedekteki oyuncula- rın listesini görüyoruz. Oyuncu- lar maçın ilerleyen dakikala- rında yorulurlar. Bir oyuncu- nun yorulduğunu bu ekranda- ki resminden anlayabiliriz. Yor- gun oyuncu öne eğilmiş ola- rak gözükür. Zaten böyle oyuncular oyun esnasında hız- larından ve dikkatlerinden çok şey yitirirler. Oyuncular maçın İlerleyen dakikalarında yorulurlar. Bir oyuncunun yo- rulduğunu bu ekrandaki res- minden anlayabiliriz. Yorgun olan oyuncu öne eğilmiş ola- rak gözükür. Zaten böyle oyuncular oyun esnasında hiz- larından ve dikkatlerinden çok şey yitirirler. Oyuncuları değiştirmek için ilk önce top şeklindeki ikonu Joystick yardı- mı İle değiştirilecek oyuncu- nun resminin üzerine getirin ve ateş tuşuna basın. Şimdi yine Joystlck ile yedekler listesin- den herhangi bir oyuncuyu seçip ateş tuşuna basın. Ye- dekler listesinde isimlerin sa- ğındaki FRESH yazısı oyuncu- nun hazır olduğunu ve TIRED yazısı da yorgun olduğunu gösterir. Yorgun oyuncuları birkaç dikaka oyun dışında tu- tup FRESH yazısı çıktığında ye- niden oyuna alabiliriz. Mola ekranında hangi oyuncumu- zun, hangi rakip oyuncuyu tut- ması gerektiğine karar verebi- # b Viş SA bA bi ği Lağeekkbri ai detçetladı