1 Mart 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 55

1 Mart 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 55

ele geçiriyoruz. Yani denizler bizden soruluyor. Ayrıca eli- mizdeki kaşifleri kullanarak hem yerleşecek yerler buluyo- ruz hem de İnkaları falan yağ- malıyoruz. 16. YY'da Portekizli kaşiflerin bulduğu topraklara yerleşem . Portekizliler de bizim bulduğumuz topraklara yerleşemiyorlar. Çünkü Papa Vİ. Alexander adlı bir zat bu- na İzin vermiyor. Biz de karşı gelemiyoruz. Ama İngiliz veya Fransızları bu zat bağlamtiyor. İstedikleri yere gidebiliyorlar. Deniz ticaretini 16. YY'da sa- dece Karayib Denizi ve Güney Atlantik'te yapabiliyoruz. Keşif- lerimizi ise Güney Amerika'da ve Kuzey Amerika'nın kıyıların- da yapabiliyoruz. Sonra her- yere gidebiliyoruz. İlk başta yaver giden şansı- mız dönüyor ve kolonlici gel- mez oluyor. Bir süre sonra Ma- Jesteleri'nin istediği ağır vergi- leri de ödeyemiyoruz. Kuzey Amerika'yı İngilizler'e kaptırı- yoruz. Amerika'da ise ko- loniler bağımsızlıklarını ilan ediyorlar. 2- Deceltful Portuguese: Hile- kar Portekizli olunca gene 1ö. YY'da Papa VI. Alexander ad- li zat işlerimize karışıyor. Bize İspanyollar'a geldiği kadar ol- masa bile gene de biraz ko- lonici geliyor. Güney Amerika kıyılarına yerleşiyoruz. Majes- teleri bizden çok para İstiyor ama bunları ödeyebiliyoruz. İspanyollar'da olduğu gibi daha sonra bizim de şansımız dönüyor. Kolonicilerimiz Brezil- ya falan diye ülkeler kurmaya kalkıyorlar. Diabolical French dogs declare war oön YOoLÜn Treasury peaceful nation Secret Funt 3- Diabolical French: Şeyta- ni Fransız olmak hiç kolay de- ğil. 16. YY'ı korsanlıkla, ticaret- le geçiriyoruz. Kolonicimiz ol- muyor. Olsa bile o kadar az oluyor ki koloni kuramıyorlar. Keşiflerden kazandıklarımızla biraz İdare ediyoruz. Ondan sonra Yeni Dünya bizim. Gidip çeşitli yerlerde koloniler kuru- yoruz. 4- Perfidious English: Kalleş İngiliz olmak iİyi bir şey. 16. YY'da Hawkins ve Drake ile İspanyolları ve Portekizlileri bir güzel yağmalıyoruz. Sonra Ku- zey Amerika'da hızla koloniler kuruyoruz. Bir süre sonra deniz- ler bizden soruluyor. Orduları- mızla İspanyolları Kuzey Ame- rika'da hızla koloniler kuruyo- ruz. Bir süre sonra denizler biz- den soruluyor. Ordularımızla İspanyolları Kuzey Amnerika'- dan çıkarıyoruz. Ama bizim koloniciler de ayaklanıyor. Amerika Birleşik Devletleri'ni kurmaya kalkıyorlar. Fakat dikkatli olmamız halinde 19. YY'a kadar böyle birşeyin ol- mamasını sağlayabiliriz. Evet İşte kaçırılmaması ge- reken bir oyun, PİRATES'ta sıra- dan bir korsanken çalışarak kralın Yeni Dünya danışmanı olmaya çalıştık. Gold of the Amerlcas'ta kralın Yeni Dünya danışmanıyız. Amiga 512 K/ MB Yapay Zeka Gücü: 230 Gerçekçilik faktörü: 250 Grafik ve ses özellikleri: 240 Sürükleyicilik: 250 Toplam değer: 970 Stratejik sorularınız veya açıklanmasını İstediğiniz stra- teji oyunları varsa lütfen aşa- ğıdaki adrese bildirin. Tunç Şatıroğlu, Hüseyin Bey sok. Kısmet Ap 12111 81300 Moda - İstanbul 55