1 Mart 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 61

1 Mart 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 61

Roger Rabbit filmi üzerinde çalışan ekibin size söyleyebileceği gibi, canlı aktörlerle karton karakterlerin bir araya geldiği sahneleri yaratmak bir animatörün karşısına çıkabilecek en zor görevlerinden biridir. Örneğin Miki Farenin dans sahnesini düşü- nün: Bu sahne ilk bakışta aklınıza ge- lebileceğin aksine bir Disney anima- tör ekibi tarafından değil, eski Dis- ney animatörü Heidi Turnipseed ta- rafından, Kaliforniya Ojai'deki evi- nin huzurlu ortamında bir AMIGA bilgisayarı kullanılarak yaratıldı. Yönetmen Sam Cornell, Heidi Dis- ney televizyon stüdyolarına Mikinin dansının video üzerinde tamamlan- mış bir çizimi ile geldiğinde çok hoş- nut kalmıştı, Disney'de bu tür çizim- ler yönetiminin hareketleri onaylama- sı için hareketleri durdurabilir video kontrol aracında incelenmek üzere yapılır. Heidi'nin tamamlanmış bir video kalem testiyle çıkıp gelmesi yetmiyor- | muş gibi, sesin tam bir senkronizas- yon içinde çıkması da ayrı bir sürp- riz kaynağı oldu. Heidi yönetmenin bu senkronizasyonu nasıl sağladığın öğrenmek istediğini, ama ona bilgi- sayar, sayısallaştırıcı ve yazılımlardan söz etmeye başladığında kendisine Mars'tan gelme biriymiş gibi bakma- ya başladığını söylüyor. Heidi Turnipseed önceden çeşitli Disney klasiklerinde görev almış. Bunlar arasında Robin Hood, the Rescuers gibi filmler yer alıyor. Ama Heidi animasyon tarhindeki ününü tüm zamanların en çok gişe yapan BEN & JEAN MEANS 6l