1 Mart 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 30

1 Mart 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 30
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

liriz. Bunun için de ilk önce bi- zim oyuncumuzu, daha sonra marke etmesini istediğimiz ra- kip oyuncuyu seçin. Böylece kendi stratejimize göre savun- mamızı oluştururuz. Yine Mola ekranında fonksiyon tuşlarının da bazı görevleri-vardır. F2 - tuşu İle pasların bilgisa- yar veya bizim kontrolümüzde olmasını. F3 - CURSOR: Oyun esnasın- da pas İsteyen oyuncuların üzerindeki sayıları bu tuş İle kaldırırız. Böylece pas İsteyen oyuncu renkli sayılar yerine, daha profesyonelce ellerini kaldırarak top İsteklerini belir- tirler. F4 - ROLE PLAYING: Bu seçe- nekle iki türlü oyun mevcuttur. Bu modu açarsak biz sadece oyuncularımızdan birini kont- rol ederiz. Eğer kaparsak top hangi oyuncumuzda İse onu kontrol ederiz. (Size tavsiyem ROLE PLAYING seçmeniz böy- lece takımımızdaki diğer oyunculara da oyun hakkı ta- nıyıp kendilerini gösterme fır- satı vermeliyiz. Böylece İyi oyuncularla kombine paslara girip daha az yorulup daha çok sayı kazanabiliriz.) F5 - FATIGUE: Bu seçenek sa- dece gösteri maçlarında Çı- kar ve oyuncuların yorulup yo- rulmamalarına karar verip. Eğer bu modu açarsak oyun- cular yorulmazlar ve maç sırd- sında hızlarından bir şey kay- betmezler, diğer modda oyuncuların durumları İle biz- zat ilgilenip yorulanları sağ- lamları ile değiştirip takım per- formans kayıplarını önleme- miz gerekir. Maç esnasında skorları ve oyuncuların faullerinin bulun- duğu skorbordu orta saha ek- ranında görebiliriz. Bu ekran- da üst kısımda her iki yanda takımların İsimleri ve oyuncu- ların listesini görebiliriz. Oyun- cuların isimlerinin solunda sırt numaraları, sağında İse attık- ları basket ve aldıkları faul sa- yısını görebiliriz. (6 faul alan oyuncu oyun dışı kalır). Takım 30 isimlerinin sağındaki T.O. (TİME OUT) yani molalarımızı kaç ta- ne olduğunu gösterir. Her ta- * kımın her devrede beş mola hakları vardır. Aynı ekranda ortada o anda hücum eden takımın oyun düzenini görebi- liriz. Bunun altında maçın o devresinin bitmesine ne kadar zaman kaldığını görebiliriz. Zaman sayacının sağında ve solunda dört adet ufak kutu- cuk da maçın hangi devresi- nin oynandığını gösterir. 2 - LEAGUE PLAY: Buradan Amerikan Basketbol Liginde (NBA) sezon karşılaşmalarını oynarız. Bu seçenek seçildi- ğinde yeni bir menü ekrana gelir. A- CONTINUE SEASON: Se- zonda bir sonraki hafta maç- ları, B- NEW SEASON: Yeni bir se- zon yaratmak. C- MAİN MENÜ: Ara müneye dönüş A- CONTİNUE SEASON: Bura- dan bir sonraki hafta maçları var yapılır. O haftanın maçla- rının Çizelgesinin bulunduğu bir liste ekrana gelir. Ve bizde bizim maçımızı kalem İle işa- retleyip PLAY ek oynarız. İstersek kendi maçımızdan başka bir maçı da seyirci ola- rak seyredebiliriz. Böylece di- ğer takımların da adamları hakkında bilgi alıp oyun stra- tejileri öğrenebiliriz. Bunun için hangi maçı sevretmek İ o maçı İşaretleyip PLAY seç- memiz yeterli olacaktır. B- NEW SEASON: Yeni bir me- nü gelir. - EDİT TEAM I: SAVE LEAGUE İll- MAİN MENU L EDİT TEAM: Bu menüden bütün takımların toplu listesi ekrana gelir. İstenen takımı se- çerek oyuncularının listesinin bulunduğu ekrana geçeriz. Burada iİstenen isim üzerine gelip ateş basarsak o İsim ye- rine klavyeden başka isimler girebiliriz. Böylece bütün İsim- leri Türkiye Basketbol Liginde- ki gibi değiştirerek oyunu ken- dinize göre adapte edebilirsi- niz. İsim değişikliğinden sonra oyuncunuzun atış, defans, atiklik, pas kabiliyeti, rebo- und, sıçrama kabiliyetlerini değiştirebilirsiniz. Aynı ekran- a SAVE CHANGES seçerek değişiklikleri diskete kaydede- riz veya CANCEL seçerek iptal edebiliriz. Takımın İsminin so- lunda NBA.'de takımın isim kı- saltmasını değiştirebiliriz. Bu ekrandaki en önemli se- çenek de sağ üst kısımdaki OWNER'dır. Normalde karşısın- da COMP. yazısı vardır. Bu de- mektir ki o takımı Bilgisayar yö- netmektedir. Takımı bizim kontrolümüze almak İiçin COMP. üzerine kalemi getirip bir defa ateş tuşuna basın. Şimdi HUMAN yazısı çıkmıştır. Artık o takımı siz yönetebilirsi-

Bu sayıdan diğer sayfalar: