1 Mart 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 54

1 Mart 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 54

TANİTİM : TANİTİM - 'TANİİİM Trneasury den aldığımız vergilerle işleri yürütmüyoruz. Okyanuslarda ticaret yapmak da bizim için bir gelir kaynağı. Her 10 yıllık zaman periyodu içersinde ti- caret yapılabilecek dört deniz için buralardan elde edilebi- lecek en büyük gelirler belir- leniyor. Bu gelir miktarları za- manla değişme gösteriyor. Bu dört deniz bölgesi sırasıyla Ku- zey Atlantik, Karayip Denizi, Güney Atlantik ve Pasifik. Eli- mizdeki ticaret gemilerini bu bölgelere dağıtıyoruz. Diyelim ki Karayip Denizi'nden en faz- la 2500 altın kadar bir gelir el- de edebiliriz. Ticaret yapan her gemi için 400 altın kaza- nabiliriz. Diyelim ki Karayip Denizi"- nde gerek 2000 altınlık bir ge- lir var. İspanyollar beş gemi yolluyorlar ve bütün altını top- luyorlar. Biz hiç ticaret gemisi yollamıyoruz ama hesabımıza çalışacak bir korsan yolluyo- ruz (privateer). Korsanımız gi- 54 His Majesty graciouslyl permits you to donate $ 8öB to the Crown | Secret Funds - u - - e B dip İspanyolları yağmalıyor ve gizli sermayemize altın kazan- dırıyor. Bunun üzerine İspan- yollar bizim Kuzey Atlantik tica- ret filomuza korsan yolluyorlar. Ama biz filomuzu savaş gemi- leriyle - koruduğumuzdan oyunda dendiği gibi aşağılık yabancı deniz köpeklerini ba- tırıyoruz. Ama her periyot için yeniden savaş gemisi yapma- mız lazım. Ticaret gemileri için böyle bir sorun yok ama onları başka nedenlerden kaybedi- yoruz. İş rakipleri gemileri ba- tırıyorlar veya Cape Horn'da fırlınada gemiler batıyor, ya da korsanlar saldırıyorlar. Deniz ve koloni gelirlerinden başka kaşiflerimize düşman kolonilerini yağmalatarak ta gizli sermayemize altın kazan- dırıyoruz. Kendi kolonilerimizi korumak için onlara ordu ver- meliyiz. Ama nüfusu çok olan kolonilerimiz kendilerini koru- yabiliyorlar. Çünkü iki kolonici bir asker gibi savunmaya yar- dım ediyor. Gizli sermaye bi- zim krala göstermediğimiz ser- maye., Ama kral bunun farkın- da ve bize gizli sermayedeki altınlar çok artmadığı sürece göz yumuyor. Ek vergiler ve yağmalar gizli sermayeye gi- diyor. Gizli sermayemizdeki al- — tınlar çok artarsa Majesteleri- nin adamları bir baskın yapı- yorlar ve altınların bir kısmını götürüyorlar. Her periyot bittiğinde kralı- mız avucunu açıp elini uzata- rak bizden para İstiyor. Ama tabi böyle kaba bir filil olan para istemeyi kullanmıyor. Bi- ze “Maojesteleri şu kadarlık bir bağış yapmanıza kibaraca izin veriyorlar.” deniyor. Ma- Jesteleri parasını alınca sevini- yor ve bize gülümsüyor. Para- sını almayınca İşler değişiyor. Eğer eksik miktarı gizli serma- yemizden tamamlayabilirsek bize paranın nereden geldiği hakkında soru sorulmayaca- ğını belirtiyorlar. Gene de ka- bul edip etmemek bize kal- mış. Ama kabul etmezsek ma- Jestelerinin gönderdiği hedi- yeler azalıyor. Bence kabul.et- mek lazım. Oyunda her oyuncunun İm- kanları farklı. Böylece her oyuncunun ayrı bir stratejisi ol- ması gerekiyor. Oyuncuların imkanlarını tanıyalım: 1- Treacherous Spanish: Ha- in İspanyol olmamız halinde oyunun başlarında bize bir- çok kolonici geliyor. Derhal koloni kurmaya karşılıyoruz. Ki- sa zamanda çok altın kaza- narak tüm ticaret yollarını da