1 Mart 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 62

1 Mart 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 62
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

çizgi filmi olan Don Bluth prodüksi- yonu “secret of NIMH”' filmi, ünlü video arcade oyunu “*Dragon's Lair'in'”” çizimleri ve efsanevi Spiel- berg prodüksiyonu “An American Tail'' filmleriyle yapmış. Bugün Dis- ney animatörü ünvanını kazanmış el- liden az animatörden biri Turnipse- ed. AMIGA'yı keşfetmeden önceki tüm kariyeri animasyon stüdyoların- da geçmiş. Don Bluth Prodüksiyon- ları 1986 yılında İrlanda'ya taşındık- tan sonra Heidi geride kaldı ve so- nunda artık bir prodüksiyon stüdyo- suna ihtiyacı olmadığını keşfetti. Şimdi Kaliforniya'daki evinde ka- gıdı, kalemi ve AMIĞA'sı ile çalışı- yor. Üç yıl önce bilgisayarlar hakkın- da hiçbir şey bilmezken şimdi her işini bir AMIGA 2000 ile yapıyor. WALT DISNEY VE GELENEKSEL KLASİK ANİMASYON Miki Fare geçen yıl 60 yaşına bas- tı ve diğer Holywood yıldızları gibi bir yıldız olma özelliğini hâlâ koru- yor. Bir Disney filmini oluşturmak için neredeyse bir animatörler ordusu ge- rekiyor. Disney animatörü karakte- rin kişiliği ve esprisini hareketleri be- timleyen kaba çizimlerle yaratıyor. Filmde saniyede en azından on iki çi- zim gerekirken, animatör saniyede iki ile sekiz arasında izim gerekleştiriyor. Stüdyo onun bıraktığı yerleri tamam- lamak ve rötuşları yapmak için yar- dımcılar kullanıyor. Disney stüdyolarında animatör ol- madan önce bu ara aşamalardan geç- mek ve son olarak da animatör asis- tanlığı yapmak gerekiyor. Animatör asistanı bir süre animatörün çıraklı- ğını yaparak işin inceliklerini öğreni- yor. Heidi evninde AMIGA olmaksızın klasik Disney usulü animasyon yap- masının olanaksız olduğunu söylü- yor. “Gereken araç ve gereçleri ala- , ayrıca animasyon süreci çok zaman alıyor.'' İlk önce animatör ana hatları çizerek karakterin hare- ketlerinin uzandığı sınırları belirtiyor. Daha sonra videodan hareketin bir kutbundan diğerine gidip geldiği bir poz testi yapılıyor, eğer bu testi yönetici tarafından iyi bulunursa, yardımcı sanatçılar animatörün Çİ- zimleri arasındaki kareleri tamamla- yıp sonucu yeniden teste tabi tutar- lar. Eğer beğenilirse, bir asistan ani- matör son rötuşları yapar. “Sonra laboratuarda çizimler ase- 62 tat üzerine aktarılır. Bunlar kontrol edildikten ve düzeltildikten sonra bo- yama departmanına yollanarak res- samlar tarafından elle özenle boya- nır. Kamera departmanı elle boyan- mış asetatları manzara ressamları ta- rafından boyanmış arka planlarına oturtur ve sahneyi kare kare filme ge- çirir.”” Klasik animasyon çok pahalıya mal olan zahmetli bir süreç. Heidi AMIGA olmaksızın bu işte bağımsız olarak çalışmasının kesinlikle olanak dışı olduğunu söylüyor. *«100.000 do- larlık bir animasyon kamerasına ve gereken diğer araçlara sahip değilim” diyor. Ama bunların yerini birkaç bin dolara mal olan bir AMIGA 2000, bir sayısallaştırıcı, bir genlock ve 8 mm.'lik bir camcorder ile doldurabi- liyor. YENİ ÇIĞIR Heidi sevinçle “AMIGA olduktan sonra bir stüdyo için çalışma zorun- luluğum ortadan kalktı” diyor. Bu sayede kariyerim boyunca ilk defa ça- lışmamı tüm süreçleri boyunca izle- yebildim. Kariyerimin ilk on beş yılı boyunca çizimlerimi bitirir bitirmez elimden alınıyor ve film ana- na kadar bu sahneleri bir daha yeni- den göremiyordum. Şimdi kendi ar- ka planlarımı kendim boyuyorum, kendi animasyonlarımı renklendiri- yorum; şimdi süreç üzerinde tama- mıyla kontrole sahibim. Bu da bir ya- ratıcı olarak beni kamçılıyor.”” EV STÜDYOSU Heidi animasyonlarına hâlâ en iyi

Bu sayıdan diğer sayfalar: