1 Nisan 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 28

1 Nisan 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 28

SPACE ACE SİNAN EREL K ötü kumandan Borf'un ye- ni geliştirdiği silahıyla dün- yayı ele geçirmesini önleyebi- lecek iki kişi var, Kimberly ve kahraman Space Ace, Evet modern bir masal gibi başlı- yan oyunuMUZU İlk oynayışıNIZ- da oldukça güçlük çekebilir- siniz. Çünkü grafikler bir çizgi film kalitesinde harekelli ve akıcı. Üstelik bütün bu graofik ve seslerin 1MB'ta ihtiyaç duy- madan çalışabilmesi de ol- dukça güzel bir olay. Program Dragons Lair'den sonra çık- ması yüzünden Dragons Lair İ olarak da anılıyor. Fakat Dra- goöns Lair eski bir çağda geç- tiğinden Space ÂAce'in yayın- 28 da gerek mekan, gerekse ko- nu bakımından biraz sönük kaldı. sanırım. Yalnız oyunu çok dikkatli oynamazsanız bi- tiremeyebilirsiniz. Bunun nede- ni ise şu; her bir sahne ayrı bir çizgi film havasında geçtiği için çabuk heyecanlanıp yan- liş hareketler yapabilirsiniz. Her sahnede yapmanız gere- ken belirli hareketler var. Bu hareketleri tam anında ve doğru yapmalısınız, yaksa ba- şaramazsınız. Örneğin üzerini- ze gelen bir yaratığı afeş ede- rek öldüreceksiniz diyelim. Eğer heyecanlanıp birkaç de- fa ateş etmeye çalışırsanız ba- şarılı olamazsınız. Sonuçta ya- ratık sizi yer. Fakat soğuk kan- ll davranıp zamanı gelince bir kez ateş etmekle yetinirseniz, yaratığı rahatça öldürebilirsi- niz. İşte oyunun içinde buna benzer birçok bölüm olduğu İçin size oyunu sahne sahne nasıl bitirebileceğinizi anlata- cağım., 1, EKRAN: Oyunumuz başlar- ken kız arkadaşımız Kimberly ayağını bastığı zeminin çök- mesiyle düşerek izlemekte ol- duğunuz uzay İstasyonunun çekim alanına kapılarak göz- den kaybolur. Bunun ardın- dan Borf uçan bir diskin üstün- de gelerek size ateş etmeye başlar. Borf gelip iki yana da ateş etlikten sonra joystiğinizi sağa iterek oradaki kayanın arkasına gizlenin. Borf kayaya doğru gelmeye başladığında ise sola kaçın. Hemen ardın- dan joystiğinizi geri çekerek bu ekranı kolayca tamamla- yabilirsiniz. 2. EKRAN: Hızla ilerlerken yo- lunuzun üstünde hareketli kol- larıyla toprağı parçalayan ro- botlara rastlayacaksınız. He- men joystiğinizi sağa çekin. Bunun ardından robot kolunu kaldırır kaldırmaz hemen sola kaçın. Biraz bekleyin Ace elle- rini toprağa dayayınca tekrar sola kaçın. Burada biraz du- run ve Ace'in kendi etrafında bir kez dönerek robotu seyret- mesinden sonra robot kolunu kaldırınca yine sola kaçarak bu ekranı tamamlayın.