1 Nisan 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 41

1 Nisan 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 41

de çalışırken, Ken programcılığı üstlendi ve ilk grafik adventure olan, Mystery House, bu çiftin mutfak masası üzerinde doğdu. Siyah-beyaz grafiklerden ve textten oluşan Mystery House, Agatha Christie'nin Clue (ipucu) adlı romanının ve aynı adlı kutu oyunun birleşmesinden oluşmuş- tu. Oyunda kendinizi Viktorya In- giltere'sinde terkedilmiş bir köşk- le 7 ayrı dedektifle birlikte buluyor- sunuz. Amacınız, ipuçlarını değer- lendirerek gizlenmiş mücevherle- ri bulmak. Siz macerayı yaşarken, diğer meslektaşlarınızın cesetle- riyle karşılaşınca, katili bulmakta boynunuzun borcu oluyor. Mystery House'daki grafikler ünlü Sierra Ouest'lerinde olduğu gibi perspektif değildir. Karakteri odaların içinde görmez, odaları karakterin gözünden görebilirsi- niz. Oyunun grafikleri basit, parseri ise bir veya iki kelime anlayabilen kısıtlı bir parserdi. Ken ve Rober- ta bu oyunu o kadar önemsiz bu- luyaorlardı ki, yalnızca bir bilgisayar dergisine küçük bir ilan vermekle yetindiler. Artık $24.95 veren her maceracı, Mystery House'orijinal bir kopyasını Apple İl'sinde oyna- yabilecekti. VE SİERRA ÖN-LİNE Bu olayların hepsi IBM'in PC'yi tanıtmasından önce olmuştu. Ya- ni çok az insan kişisel bilgisayar- ların geleceğinin nasıl muhteşem olacağını tahmin edebiliyordu. O yıllarda Apple ve TRS/80 piyasa- daki tek kişisel bilgisayarlardı. Mystery House bu zayıf piyasada herkesi şaşırtacak bir başarı ka- zandı ve 10.000'den fazla satıldı. Sonuçta şirket mutfak masasın- dan profesyonel stüdyolara kadar terfi etti. Birkaç ay sonra bu işin bir ga- raj hobisinden çıkıp, başlı başına bir iş olmaya doğru gittiğini anla- dılar ve Los Angeles'ten Caarsgold-Californiya'ya taşındı- lar. Böylece Yosemite Ulusal Par- kının eteklerinde Sierra On-Line kurulmuş oldu. Çok geçmeden üç yeni adven- türe, en çok satanlar listelerinde hızla tirmanmaya başladılar: The Wizard and The Princess, Missi- on Asterolid ve Time Zone. Bunla- rın birincisinde bir prensesi şeyta- ni büyücülerden, ikincisinde dün- yayı hızla yaklaşan dev bir astero- idden , kurtarıyordunuz. Üçüncü oyun Time Zone ise gerçekten çok enteresan bir oyundur. Bu oyun- da dünya tarihinde zaman yolcu- luğu yaparak geriye dönüyor ve tarihi hataları düzeltiyorsunuz. Do- layısıyla karşınıza çıkacak para- doxlarla uğraşmak oyunun çok sü- rükleyici geçmesini sağlıyor. 1300'den fazla ekrana sahip olan bu oyun Sierra'nın en büyük oyu- nu ünvanını hâlâ elinde tutmakta- dır. IBM şirketi yetkilileri, PC Juni- or modelini piyasaya sürmeden bir yıl önce Sierra'dan yeni bilgisayar- larının grafik özelliklerini göstere- cek bir oyun yazmalarını istediler. Sierra On-Line 3 adet prototip Ju- nior ve bol para alarak çalışmala- ra başladılar. 18 ay ve 700.000 do- lar sonra Roberta ve altı program- cısı görevi tamamlayarak bir kla- sik yarattılar: KING'S OUEST - King's Öuest adventure tarihin- deki ilk 3-D animasyonlu oyundur. Baş oyuncu-karakter Sir Graham,