1 Nisan 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 53

1 Nisan 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 53
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

Burada menüleri nasıl kulla- nacağımıza değinmek İazım, İlk menümüz -Normal-. Burada da gene aynı seçenekler var, Ancak bu sefer baktığımız yönden savaş alanına daha yakından bakabiliyoruz. Diğer menümüz ise -Extreme Zoom In-. Burada haritaya bir dik- dörtgen çıkıyor. Mouse iİle bu dikdörtgeni istediğimiz yere götürüp yerleştirince seçtiği- miz bölgeyi en yakından gö- rüyoruz. Zoom Left, Zoom Right, Zoom ÜUp ve Zoom Down ile baktığımız alanın sa- ğını, solunu, yukarısın ve aşa- ğısını görebiliyoruz. Automatic Zoom seçeneğini seçtiysek sa- vaş anında düşmanla temasa giren üniteyi derhal en yakın pozisyondan görüyoruz. Bundan sonraki menü İse - Battle display Options - : End Command Phase | ©: emir vermeyi bitirmek Fire Ranged Weapons | F: Uzun menzilli silahlarla ateş et- mek. (ok, mancınık, top gibi) Next Simulation Phase | N: Bir sonraki simulasyon evresine geçme, Issue Commands to Ünitfs | SP: Ünitelere emir verme., Switch Conftrol of Sides: Ta- raftarları değişme. Display Order of Battle: Or- dunun ünitelerinin askerlerini onların sayılarını, silahlarını, hızlarını ve bunun gibi birçok ayrıntlısını görme. Save Simulation | S: Oyunu kaydetme Print Map of Battle | P: Hari- tayı Printere basma., Line of Sight: Bu seçeneği seçmemiz halinde atış yapan ünitelerimiz sadece görebil- | dikleri hedeflere atış yapabi- liyorlar. Yani okçularla hedetf arasında bir tepe varsa okçu- lar bu seçenek seçiliyse hede- fe atış yapamıyorlar. Son menümüz ise olayların nasıl gösterileceğiyle ilgili. -Display Options- menüsünde seçenekler şöyle: Sound: Souna seçeneği ile yaya ve atlı askerler için han- gi seslerin kullanılacağını tes- bit ediyoruz. Yayalar için iki se- çeneğimiz var; tarihi ve mo- dern, Tarihi seçeneği kıliç kal- kan sesleri, modern seçeneği ise tüfek sesleri demek oluyor. Atlılarda gene iki tür ses var. İlk seçenekte birbirine giren atların sesleri var. İkinci seçe- neği seçtiysek atlılar savaşır- ken borazn seslerini çalıyor. Tanklar, topçular ve okçular için sesler sabit. Yalnız bu diji- tal sesleri 512K aletlerde duüy- mak mümkün değil. Movement Arrows: Bir ünite- ye emir verirken nasıl hareket etmesi gerekliğini veriyoruz. Yani o ünite için hareket yolu- nu çiziyoruz. Bu seçenek İle ünitelerin hareket yolları ek- randa oklarla gösteriliyor. Battle Markers: En ufak bile olsa bir çarpışmanın olduğu noktalar kırmızı bir işaretle be- lirleniyor. Towns & Landmarks: Harita- da köy, kasaba ya da her- hangi bir yer varsa bu yerler belirtiliyor. Show White Flags: Beyaz bayrakları, yani beyaz kuvvet- leri haritada görüyoruz. Show Black Flags: Siyah bayrakları, yani beyaz kuvvet- leri haritada görüyoruz. Fast Display Mode: Bu seçe- nek seçili değilse iki ünite ara- sındaki çalışmalarda her iki tarafın kayıplarını görüyoruz. Hatta istersek bu çarpışmanın sonucunu etkileyen faktörleri de inceleyebiliyoruz. Ama bu İmı- VEZÜE houvs iline 88088 hoüns Visw, Nopth (200n B İXEEI YA [E[E[DIN İL"IEIET.I!I IZIII -——-————-———-—ı::!ğğ—" TJE%WÜWWCT:F 3 Aclivel KUN Alexander Glaek) AA — (blaeki ___J

Bu sayıdan diğer sayfalar: