1 Nisan 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 30

1 Nisan 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 30

la üzerinize geliyor. Borf yakla- şirken fire'a basın, 25, EKRAN: Borf'la dövüşme- niz gene sürüyor. Önce yuka- Ti zıplayın, ardından da aşağı eğilin. Böylece Borf'un saldırı- sını atlatmış oluyorsunuz. 26. EKRAN: Borf'la mücade- lemiz burada da sürüyor, Ön- ce sağa kaçıp Borf'un sırtına atlayın. Birazdan ekran hare- ketsiz kalacak ve Power Led"- iniz yine yanıp sönmeye baş- layacak. Boot disketinizi taka- rak fire'a basın. 27, EKRAN: Ace Borf'un sırtın- dayken bir ip görerek ipe doğru bir hamle yapıyor. Ama bu sahnede sizin bir şey yap- manıza gerek yok. 28, EKRAN: Ace Borf'un sırtın- dan ipe doğru hamle yapar- ken Borf'un sırtına atlayan ya- ratık kolunuzu kapmadan ha- rekete geçmelisiniz. Yaratık Borf'unsırtına atlarken sola zip- layarak ipe ulaşın. Biraz sonra Borf sizden dördüncü disketi takmanızı İsteyecek. 29. EKRAN: Burada hiçbir şey yapmanıza gerek yok. Ace'in Kimberleyin bulunduğu diskin üzerine atlayarak onu kucaklamasını zevkle seyre- debilirsiniz. 30, EKRAN: Disk lava çarpın- ca sağa kaçın. Böylece lavla- rın arasında erimekten kurtu- larak Kimberly'i de tehlikeden uzaklaştırmış oldunuz. 31. EKRAN: Evet arfık oyunu- muzun sonuna oldukça yak- laştık. Burada Borf'un atışların- dan kurtularak iİlerlememiz la- zırn. Bu silah oldukça tehlikeli çünkü vurduğu kişiyi minik bir bebeğe çeviriyor. Bu ekranda İki ayrı sahne göreceğiz. Ön- ce Borf bize ateş edecek, ar- dından Ace'i Borf'a ulaşmak için koşarken göreceğiz. Ace'i koşarken görünce Joystiğinizi sağa çekin. Böylece Ace Borf- un ateşinden son dakkada kurtulacak. 32. EKRAN: Borf tekrar ateş ediyor, Yine Ace'i koşarken görünce İJoysitğinizi sola çeke- rek Ace'in yön değiştirmesini sağlayın. 33. EKRAN: Borf'un atışları sü- rüyor. Ace koşarken joystiğinizi sağa çekerek Ace'in tam za- manında durüp bu atıştan da kurtulmasını sağlayın. 3A4A, EKRAN: Ve nihayet son bölüm. Borf ateş ettikten son- ra Joystiğinizi sola doğru iterek Ace'in önünde duran aynayı alarak biraz iİleriye koymasını sağlayacaksınız. Ace aynayı koyarken hemen Joystiğinizi sağa doğru çekerek Ace'in aynadan uzaklaşmasını sağ- layın. Borf'un silahından çıkan ışın aynadan yansıyarak ken- disine İsabet edecek. Böylece Borf küçük bir bebeğe dönü- şerek zararsız hale gelecektir. Bu arada Ace yine kahra- manlığını göstererek silahın bulunduğu yüksek platform- dan düşmekte olan bebeği yakalayarak mutlak bir ölüm- den kurtaracak. Tabi bu ara- da Kimberley bebeği kucağı- na alarak bakarken bebeğin mutlu gülücükler dağıtarak kı- pırdanması görülmeye değer güzellikte sahneler. Evet her yönden oldukça mükemmel hazırlanmış bir oyun Space Ace, Bu arada si- ze oyunda kullanabileceğiniz bazı tuşları da söyleyeyim. A: Oyunun sesini kapatır. P. Oyunu durdürür. Ayrıca isterseniz oyunu klav- yeden de oynayabilirsiniz. Bu- nun için AMİSA'nızın nümerik klavyesini kullanmanız gerekir. 4: Sola 6: Sağa 8: Yukarı 2: Aşağı 0: Fire Klavye ile oynamanın joys- tickten meydana gelebilecek hatalara (İoystiğin tufukluk yapması, vs.)imkan tanımadı- ğını da tanımadığını da belirt- meliyim. Aklımcı gelmişken, eğer İçi- nizde bu oyunun arcade'ini oynamış olanlar varsa olduk- ça şaşırabilirler. Çünkü AMIGA versiyonu arcede'inden biraz farklı ve doğal olarak çok da- ha kısa. Bir de şu konuya açık- lık getirmek istiyorum. Space Ace beş disketlik bir program. Size tavsiyem, disketlerinizi 1, 2, 3, 4 ve 5 olarak değil de Bo- oOt, 1, 2, 3 ve 4 olarak numa- ralandırın. Böylece hangi dis- keti ne zaman takacağım kar- maşasından kurtulmuş olursu- nNUZ. Bütün bu bilgilerin ışığı altın- da oyunu bitirmenizin bir par- çası daha kolaylaşacağını tahmin ediyorum. Fakat bu oyunu bir defa bitirdikten son- ra kenara atıp birakamayabi- lirsiniz. İçinizden tekrar tekrar bitirmek gelecek. Neredeyse unutuyordum. Oyundaki hare- ketleri ne kadar geç yaparsa- nız o kadar yüksek puan alır- sınız. Örneğin ilk ekranda Borf gelirken de sağa kaçaırak ka- yanın arkasına gizlenebilirsi- niz. Fakat iki yanaı da ateş et- tikten sonra silahını size çevi- rirken sağa kaçarsanız alaca- ğıniz puan İlkinden çok daha yüksek olacaıktır. Ama tabi bu