1 Nisan 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 9

1 Nisan 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 9
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

ik Kolajı , şaheserinizi hemencecik oluşturabile- ceğinizi de ummayın. Başarılı bir ya- pıt, dikkatli bir planlama, ayrıntıla- ra dikkat, deneme ve çalışma ürünü- ür. Resim programınız, hem çalışma seansının yazılım ağırlığını taşıyacak- tır. Bugüne kadar ben tüm gereksin- melerini tek başına karşılayacak bir program bulamadım, Tüm belli baş- h programların IFF standardına uy- ması, ürünlerin karışık olarak kulla- nılmasına olanak sağlıyor. Bu esnek dosya sistemi, o anki probleme en uy- gun yazılımın kullanılmasına olanak sağlıyor Normalde resme DeluxePaint TI ya da DeluxePhotoLab ile başlarım. I’hımı:ıl’.ııııl 2.0 özellikle perspektif ya da gölge kullanmak istediğim za- man işime yarıyor. Son olarak da parçaları toplayıp son görüntüye ver- mek üzere Digi-Paint 3 kullanıya- rum. Gereksinme duyacağınız diğer vVir yazılım da görüntü processing (iş- leme) programları. Bunların hiçbiri mükemmel olmamakla birlikte, her birinin ayrı ayrı avantajları var. Bu iş için en çok Digi-Paint 3 kullanmak- la birlikte, PIXmate, Butcher ve De- luxe PhotoLab's Colars modülü gi- bi pogramlar da kullanırım. Eğer tüm amaçlar için tek bir prog- ramla idare etmek istiyorsanız, Delu- xe PhotoLab kullanılabilir. Bu prog- ram tüm grafik modlarda çalışabilen tek AMIĞA grafik programıdır. 1. AŞAMA: RESİMLERİ SEÇMEK Tabii ki ilk yapmanız gereken iş, bir araya getirmek istediğiniz görün- tüleri, imgeleri seçmektir. Bu eğer ön- ceden kafanızda temanızı oluşturur- sanız çok kolaylaşır. Örneğin kendi- nizi en çok sevdiğiniz filmin bir sah- nesine yerleşetirebilir, Mars'da geçir- diğiniz tatilin fotoğraflarını hazırla- yabilir ya da istediğiniz vücuda sahip olabilirsiniz. Ya da pratik bir fikir vermek gerekirse, eşiniz eşyaların yer- lerinde değişiklik yapmak istediği za- man, önce AMIĞGA'da nasıl duracak- larına bir bakmayı önerebilirsiniz. Resimlere çok çeşitli kaynaklar bu- labilirsiniz. Ama eserlerinizi pazarla- mayı düşünüyorsunuz, yayın hakkı yasalarına dikkat etmeniz gerekir. Bir magazin ya da televizyondan bir res- min bir parçasını bile kullansanız, her hakkı mahfuz bir yayının yayın hak- larını ihlal ediyor olabilirsiniz. Bu ko- nuda dikkatli olmak gerekiyor. AMIGA HAM modunda 4096 renk olmakla birlikte, renkleri bir araya getirmekte tamamıyla özgür ol- duğunuzu zannetmeyin. Joc Amca'- nın Hawai gömleğiyle, Mildred Ha- la'nın çiçek bahçesini bir araya getir- meye çalışırsanız, AMIĞGA'nın renk kapasitesini fazla zorlayabilirsiniz. En iyi sonuçları almayı garanti et- mek için, şu konulara dikkat edin: Resminiz için basit ve tutarlı bir renk şeması seçin. Örneğin resme bir grup insan katmak istiyorsanız, arka pla- ni birkaç lekeye indirgeyin. Böylelikle resime insanların ten rengi tonları ha- kim olacaktır. Hatta arka planı tama- mıyla ekleyip, 2-D grafik programıy- la standart bir arka plan oluşturmak en iyisi olacaktır. 2. AŞAMA: FARKLARI GİDERMEK Bütün parçaları seçip bir araya ge- tirdikten sonra, iş onları aynı ekran çözünürlüğüne getirmeye geliyor. (renk çözünürlüklerini daha sonra birbirine uyduracağız) Ben çalışma- larımda Digi-View yazılımlarını yeğ- liyorum. Özellikle parlaklık kontro- lünü kullandığım zaman aldığım iyi sonuçlar ve hızı onu yeğlememe ne- den oluyor. HAM modunda çalışıyor olacağı- mız için, tamamlarmış görüntünün boyutları, seçtiğiniz formata göre,

Bu sayıdan diğer sayfalar: