1 Nisan 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 40

1 Nisan 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 40
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

Hiç de çook çook eski olmayan zamanlarda, Los Angeles denilen şehirde bir çift yaşardı. Erkeğin is- mi Ken, kadınınki Roberta idi. Ro- berta eğlenmek amacıyla adven- ture oyunları oynarken, Ken küçük bir ofiste büyük şirketler için geliş- miş muhasebe programları yazı- yordu. İşte gerçek bir adventure böyle başladı. 7O'li yılların sonunda, bilgisayar- lar için hazırlanan adventure oyunlarında, herhangi bir çizim veya grafik bulunmaz, oyun yal- nızca Text'den oluşurdu. Oyuncu King's Guest'i hazırlayan Sierra ekibi 40 bilgisayarın çıkardığı bir paragrafı okur ve ona karşılık bir veya iki ke- limelik bir cevap verirdi. İlk adventure'lardan biri olan Colossal Cave, ünlü Massachus- sets İnstitute of Technology'de (MIT) yazılmış ve kısa bir süre için- de bütün belli başlı bilgisayarlar için piyasaya çıkmıştı. 1979 yılın- da Colossal Cave, Microsoft tara- fından Micrasoft's Öriginal Adven- ture adıyla, Apple tarafından App- le's Original Adventure adıyla ya- yınlandı. Clossal Cave gibi tipik ve basit Hakan 'The Polyp' Özkan adventur'larda senaryoya göre bil- gisayar size birkaç paragraf için- de karakterin ne gördüğünü, ga- yet detaylı ve bol tasvirli olarak an- latırdı. Yine Colossal Cave'den bir örnek verelim: “You are walking down a long dark passage with cold water dripping from the walls. Ahead you see an ugly troll, carr- ying a battle axe. He is coming to- wards youl!”' Yani duvarlarından su sızan, karanlık bir geçitten aşa- ğıya doğru ilerliyorsunuz. Önünüz- de, baltalı ve çirkin bir troll size daoğru yaklaşıyor. Acemi bir oyun- cu barada “take axe” (baltayı al) diyebilirdi. O zaman Colossal Ca- ve'in basit parseri bu emiri değer- lendirir ve size şöyle bir cevap ve- rir: “Too bad!! The nasty troll swung the axe and hit you in the head. You are now dead.”' (Kısa- ca baltayı kafanıza yediniz). So- nuç olarak her şey yazıyla yapıl- dığından oyunlar tekdüze bir hal alıyor ve oyuncuyu sıkıyordu. İLK GRAFİK ADVENTURE 1980 yılında Roberta ve Ken Willlams, daha çekici bir şeyler gerçekleştirmeye karar verdiler. Başlangıçta yalnızca bir aile eğ- lencesi veya bir habi olarak düşü- nülen bu projenin kısa zaman son- ra ikisinin de hayatlarının bir par- çası olacağını bilmiyorlardı. Ro- berta senaryo ve detaylar üzerin-

Bu sayıdan diğer sayfalar: