1 Nisan 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 56

1 Nisan 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 56

M DAKAL A L ÜLAR LA tepelerden aşağı indiler. Da- ha sonra derhal geri dönen normanlar saldırıya geçtiler. Gene sonuç alamayınca Ha- rold'un karargahına saldırdı- lar. Harold gözünden vuruldu- ğu halde kendini savunmaya devam etti. Ancak iki şövalye tarafından öldürüldü. Ve kral- larını kaybeden İngilizler sa- vaş alanını terkettfiler. Ve Wil- liam İngiltere'yi fethetti. Harold olarak oynarsanız işin sırrı buradadır. Tepeler- den kesinlikle aşağı İnmemek gerekir. 3- MARSTON MOOR - 2 Temmuz tödâ Bu kısa muharebe İçin fazla söylenecek bir şey yok. Prens Rupert komutasındaki Kral 1. Charles'a sadık ordu ile Parla- mento'nun Manchester, Fair- fax ve Leven komutasındaki ordusunun yaptığı bu savcış İngiltere'nin tarihinde bir dö- 56 /"/ıX*x Ban el / DD I nüm noktası olmuştur. 4- Woaterloo 18 Haziran 1815 Evet Waterloo gene karşımı- za çıktı. UMS ile tüm savaş ala- nına İstediğimiz yönden baka- biliriz. Her şeyi gayet detaylı in- celeyebiliriz. Kısaca aslında savaşı kazanadan taraf olan Wellington'ın Napoleon karşı- sında hiç şansı yok. Hele Na- polson'un ordusunda İmpa- ratorluk muhafız topçu birliği- nin de bulunduğunu düşünür- sek... 5- GETİYSBURGS 1-3 Temmuz 1883 İkinci yılında Amerikan İç Sa- vaşı sürmekteydi. Konfederas- yon generali Robert Edward Lee saldırıya geçerek savaşı küzey topraklarında kaydır- mak istiyordu, Konfederasyon daha önce Bull Run, The se- ven days, Second Bull Run, Fredericksburg ve Chancel- lorsville savaşlarında parlak zaferler kazanmıştı. Ancak bu savaşlarda Konfederasyon savunma yapmıştı. Oysa Ge- neral Robert E. Lee'nin daha önceki ofansif harekatı Antie- tam başarısızlıkla sonuçlandı. Gettysburg'ta 97000 Kuzey, 75000 Güneyli asker savaştı. Bu savaştan sonra Konfede- rasyon daima savunmada kaldı. Ve 9 Nisan 18â5'te Kon- federasyon orduları teslim ol- U, General Robert E. Lee asker- lerine şöyle demiştir: "Hepsi benim hatamdı. Bu savaşı ben kaybeftlim ve siz benim buradan çıkabilmem için eli- nizden geldiği kadar bana yardım etmelisiniz.” Ertesi gün Kuzey Virginia Or- dusu İrenle güneye doğru ha- reket etti. Bu senaryolardan başka biz de senaryo hazırlayabiliyoruz. Yalnız bunun için İMb gerek- . Senaryo hazırlarken önce haritayı ve iki orduyu hazırlıyo- ruz. Sonra bunları biraraya getirerek senaryomuzu hazır- lamış oluyoruz. UMS için Viet- nam Savaşı sencaryoları da vardır. Ve her geçen gün dünya'da UMS için yeni senar- yolar hazırlanmaktadır. Penta- goön da bile UMS vardır. Bir strateji oyuncusu için mutlaka sahip olunması gereken bir OyUN... Amiga: 512k/1Mb Yapay Zeka Gücü 1210 Gerçekçilik 11860 Grafik ve Ses Özelikleri : 250 Sürükleyicilik | Toplam :890