1 Ağustos 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 25

1 Ağustos 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 25

( Lazarus... Sayın Commodore Dergisi yetkili- leri, Hazırladığınız bu güzel dergi için size teşekkür ederim. Benim size sor- mak istediğim şey, şudur: “LAZARUS” nedir? Work- bench'te bir disketi formatladıktan sonra bazen bu yazı çıkıyor. “LAZA- RUS disketini takın” diyor. Acaba bu bir disket midir, yoksa bu bir çe- şit virüs mü? Eğer LAZARUS bir disketse ne işe yarar ve nereden temin edebilirm? Mustafa Kuşçu Sayın Mustafa Kuşçu, Workbench'de disketinizi format- ladığınız zaman, bilgisayar formatla- dığı diskete 'LAZARUS' adı verilir. Bu yüzden, sizden “LAZARUS” dis- kini ister. Ekstra olarak böyle bir dis- ket yoktur. Sadece disketinizin aldı- ğı bir isimdir. Oyunlar... Sayın Commodore Dergisi Yetkilile- H, Yaklaşık üç aydır C-64 sahibiyim. Commodore'la ilgili yabancı yayın ve malzemeleri nasıl ve nereden edine- bileceğimi bana bildirebilirseniz çok memnun olacağım. Bundan başka, birçok oyunda kar- şılaştığım soruları cevaplamak için ne yapmalıyım. Oyunlarda özellikle aşa- malı oyunlarda karşılaşılan soruları cevaplamak için oyunları üreten ya- pımcıların oyunların metin ve oyun- la ilgili değişik noktaları açıklayan notları veya yayınları var mı? Yoksa sizden böyle bir hizmet (dergide ya- yınlananlar hariç) talep edebilir mi- yim? Şimdiden teşekkürler. Tüm Com- modore camiasına sevgiler, saygılar. Oktay Dabansız Sayın Oktay Dabansız, C-ö4 ile ilgili yabancı kaynakları, yerkili satıcınızdan, Teleteknik'ten ya da yabancı yayın satan kitapevlerin- den temin edebilirsiniz. Gelelim kod soran programlara. Bu programlar Türkiye'de genellik- le kopya olarak satılmakta. Bu yüz- den kullanma kılavuzları yanlarında verilmemekte. oysa oyunda sorulan soruların cevapları bu kılavuzun için- de yer almakta. Bu yüzden oyun alır- ken kullanma kılavuzunu mutlaka is- teyin. AMIGA 500 ve Sorular Sayın Commodore Yetkilileri, Özellikle böyle bir dergi çıkardığı- nız için tüm C-64 ve AMIGA kulla- nıcıları adına teşekkür ederim. Ben iki senelik C-64, üç aylık AMIGA 500 sahibiyim. Cevaplayamadığım şu so- ruları cevaplarsanız memnün olu- rum. 1- AMIĞA için aldığım 1084 mo- nitörü C-64'le nasıl kullanabilirim. Bir alet mi gerekli? Eğer böyle bir alet varsa nereden alabilirim? 2- Program Döküm Eki'ndeki ba- zı programların aynılarını yazmama rağmen çalışmıyor, neden? 3- Dergimizin eski sayılarını nere- den temin edebilirim 4- Ben bir futbol menacer oyunla- rı delisi olarak bu tip oyunların tama- mının açıklanmasını ısrarla bekliyo- rum. Ziya Aşkar Sayın Ziya Aşkar, 1- 1084 monitörünüz C-64 kullana- bilmek için yalnızca bir arakabloya ihtiyaç var. Bunu en yakın Teletek- nik Yetkili Satıcısı'ndan temin edebi- lirsiniz. 2- Döküm Eki'ndeki programlar çalışan programların doğrudan yazıcı çıktısıdır. Bu programları BDE ve MDE kullanarak yazarsanız mutlaka çalışır. 3- Dergimizin eski sayılarını Kadı- köy adresine başvurarak temin ede- bilirsiniz. 4- Bu tür oyunlar çıktıkça dergi- mizde geniş bir biçimde açıklanıyor. 25