1 Ağustos 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 38

1 Ağustos 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 38

çöküntü içinde olan askerleri- nizle de uğraşmak zorunda kalacaksınız. Kimi zaman ya- ralanan bir eriniz yüzünden yavaşlamak zorunda kala- caksınız. Ya da yiyeceğiniz bi- tecek ve açlıkla burun buruna geleceksiniz. Kimi zaman da düşmana dteş edecek mer- miniz kalmayabilir. Üssünüze doğru giderken karşınıza köy- ler, tarlalarda çalışan çiftçiler çıkacak, Bunlardan kimisi size dostça kimisi de düşmanca davranacak. Bazen sizin lisa- nınızı anlamayan ve yiyecek- lerini saklayan köylülerle kar- şılaşacaksınız. Gerçek bir sa- vaşta olduğu gibi köylülere karşı sert olmanız ve hatta ba- zılarını bilgi ve yiyecek almak için öldürmeniz gerekebile- cek, İşte bunların hepsi LOST PATROL'de mevcut. Atmosfer o kadar iyi canlandırılmış ki oyun boyunca kendinizi 7 kişi- lik grupla özleştiriyor ve kendi- nizi de 8. kişi olarak görüyor- sunuz. Bazen hatalı bir hare- ketinizle öldürdüğünüz bir er ya da bir köylü için üzülebili- yorsunuz. Oyun g Sfrateji- Adventure-Action'ın bir bileş- kesi. Grafiklerin beni şaşırttığı gibi sizi de şaşırtacağından eminim. Ara sıra çıkan dijital resimlerde oyuna ayrı bir ha- va katmış, Şimdi gelelim oyu- numuza. İki disketlik oyunumu- zun İlk çalıştırdığımızda karşı- miıza Lost Paftrol'un açılış seçe- 38 nekleri çıkar., Seçenekleri “ON” İle tercih eder ve "OFF” ile iptal ederiz. Şimdi bu özel- liklere kisaca değinelim: Heli-İnjury: Helikopterin sert İnişi sırasında askerlerde mey- dana gelebilecek yaralan- malar. Hunger for food: Askerlerin acıkma durumu, Need to rest: Askerlerin uyu- ma ve dinlenme ihtiyacı. Mental damage: Ruhsal so- runlar. Askerlerin moralleri ile ilgilidir. Night movement: Sece yü- rüyüşleri. Calendar: Takvim. Unlimited strenath: Sonsuz enerji, Unsensitive mind: Moral ba- kımından olaylardan etkilen- meme, UÜnlimited food: Sınırsız yiye- cek, Unlimited shots: Sonsuz cep- ane, Unlimited elaymores: Sınırsız mayın, Diğer seçenekler sayesinde askerlerinizin mermi, el bom- bası, yiyecek ve mayınlarının sayısını artırabilirsiniz. Start game, seçeneğiyle oyuna başladıktan sonra Lost Patrol'un hikâyesini ve demo- sunu göreceksiniz. Bu arada müzik gerçekten güzel değil mi? Sıra geldi oyun ekranınıza, Yukarıda kaçıncı günde oldu- ğumuzu ve sadatin kaç oldu- ğunu görüyoruz. En altta mo- use'muzu gezdirebileceğimiz alana gelince... Sol alt köşe- deki sağ ve sol oklar haritayı hareket ettirmemize yaraya- cak. Bütün fonksiyonları kul- lanmak için sağ mouse tuşu- na basın. Okların sol alt köşe- sindeki kareli kısımdaki fonksi- yon İse haritanızı bölgelere ayırır ve o bölgenin cağrafi özellikleri hakkında bilgi verir. Ama önce bu bilgileri size top- layacak SCOUT (izci)'ları seç- meniz gerekecek, Bunun yanı- sıra bir de grup İiderine ihtiya- cınız olacak, Bütün bunları M fonksiyonunu kullanarak ya- pacaksınız. Aşağıdaki geniş siyah boşluk ise bize işimize yarar mesajları iletecek, Sağ taraftaki pusula benzeri kısım