1 Ağustos 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 65

1 Ağustos 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 65

laklarınızı korumak için kulaklık alın. Gerekli olan cephaneyi de buradan bulabilirsiniz. Camlı bölmeden her- hangi bir bölmeye girin. Kulaklığınızı takın, silahınızı doldurun, hedefe ni- şanlayın ve ateş edin. Şarjör boşal- dığında silahınızı indirin; oldukça kö- tü atışlar, öyle değil mi? Burada si- zin suçunuz yok. Suç silahta. Sila- hınızın ayarı bozuk. Yapacağınız İş- lem oldukça bazsit, bir tornavida alıp silahın ayarını düzeltmek (adjust sights). Yön tuşlarıyla bu ayarı ya- pabilirsiniz. Yaptığınız ayarı atışlar yaparak deneyin. Bu poligonda 1 puan alana dek çalışmak zorunda- sınız. Polis merkezinde ayrıca dos- ya çekmecelerini açıp, suçlular hak- kında bilgiler edinebilir ve polis bil- gisayarını kullanabilirsiniz. Şefiniz size Bains'in kaçtığını söylemesin- den sonra, size onu yakalamak için gizli bir görev veriyor ve kod adını da “Target” koyuyor. Bundan son- ra nefes kesen bir kovalamaca baş- liyor. Otoparkta mavi araba sizin devriye arabanızdır. Bagajı açıp, içinde eşyalarınızın olduğu valizi içi- ne koyduktan sonra, ön kapıyı açıp arabaya binin, arabaya binerken iş ortağınız Keith gelecek ve size ka- tılacaktır. Gerçekte devriyeler en az 2 kişi gezmek zorundadır. Bu kura- li oyuna da adapte etmiş olmaları ol- dukça hoş. Gerçi siz hiçbir şekilde Keith'i kontrol edemiyorsunuz, fakat hiç olmazsa oyun boyunca kendinizi yalnız hissetmemiş oluyorsunuz. Arabada bulunan telsizi sadece önemli bir delil bulduğunuzda kul- lanın. İlk durak şehir hapishanesi. Hapishanenin girişinde silahınızı ka- meranın altında bulunan dolaba ko- yun ve dolabı kilitleyin, yoksa silâ- hınızı çaldırabilirsiniz. Gardiyana kendinizi tanıttıktan sonra içeri ge- çin. Gardiyana olaylar hakkında so- rular sorun. Bains kaçarken gardi- yan Pate'in arabasını çalmış, siz de arabanın cinsini ve modeli hakkın- da bilgiler edinin ve son olarak da Bains ve Pate'nin dosyalarını oku- yun. Hapishanede işiniz bitti. Sila- hınızı alıp arabaya binin ve Oak Tree Mall'a gidin. Şimdi bu nereden çıktı demeyin. Ben sizin zaman ka- zanmanız açısından bunu yazdım. Zaten siz herhangi bir yere doğru yola çıkarken bunun haberi gelecek- tir. Burası Pate'in arabasının bulun- duğu bir alışveriş merkezinin oto- parkıdır. Arabayı bulan polisle ko- nuştuktan sonra arabayı iyice her yönden inceleyin. Kapısını açıp İçi- nin fotoğrafını çekin. Torpido gözün- de bulduklarınızı delil olarak yanını- za alın. Bu arada diğer polis memu- ru da boş durmayacak ve yanında bir kadınla yanınıza gelecektir. Ka- dının arabası çalınmıştır. Çalınan araba hakkında bilgi edinin ve ara- banın özelliklerini telsizle diğer ara- balara bildirin. Tekrar yola çıkın. Bi- razdan size bir mesaj gelecektir ve şefiniz Cotton Cove'e gitmeniz ge- rektiğini söyleyecektir. Cotton Cove şehir parkıdır ve siz parkta önemli şeyler söyleyecek biriyle buluşacak- sınız. Parka geldiğinizde telefon ku- lübesinin yanında bir polis memu- ruyla konuşan bir kızla karşılaşıyor- sunuz. Kız sabah koşusunu yapar- ken, koşu yolunun, yanında kana benzer bir sıvının çalılardan yola doğru aktığını ve ayrıca çalılardan bazı sesler geldiğini size anlatacak- tır. Siz de gözü pek bir polis olarak hemen yerinde inceleme yapmaya gideceksiniz. Silahınızı doldurun ve her an ateş edebilecek bir pozisyon- da, dikkatli bir şekilde sola doğru ilerleyin. Gerilim müziği eşliğinde bir anda Bains çalılardan çıkarak size ateş açacaktır. Eğer oyunun başın- da silahınızı doğru bir şekilde ayar- ladıysanız, siz ateş ettiğiniz zaman Bains kaçmaya başlayacaktır. Eğer ayarınız hâlâ yalnışsa Bains'in kur- şunlarından kurtulmanız mümkün değildir. Bains'i sola doğru takip edin. Bir ekran sonra arabasına bi- nen Bains olay mahallinden kaça- caktır. Burada çalıları inceleyerek kanı bulabilir ve örnek toplayabilir- siniz. Fotoğraf da çektikten sonra, bir dalgıç polis ğelecektir. Sizin dal- ma izniniz olmadığı için adamla be- raber dalamayacaksınız. Fakat bu o kadar mühim bir şey değil. Bir süre sonra dalgıç zavallı gardiyanı bula- caktır. Cesedi de inceleyip arabanı- za geri dönün. Gerekli bilgileri tel- sizle polis merkezine bildirdikten sonra, telsizden arabanan arabanın havaalanı istikametine doğru yol al- dığını öğreniyorsunuz. Tabi siz de doğruca hava alanına. Ama burada dikkat, karşıya geçmeden önce mutlaka direklerdeki düğmelere ba- sarak ışığı kırmızıdan yeşile getirin. Hava alanında ilk olarak tuvalete gi- rin ve suç aleti olan silahı ortada bu- lunan tuvaletin sifonunun içinden alın. Daha sonra araba acentaların- da yapacağınız bazı araştırmalar so- nucu, Bains'in Pate'nin kimliğini kullanarak araba kiraladığını öğre- niyorsunuz. Bundan sonrasını size bırakıyorum. Önünüzde i aylık bir süre var. Ben sizin bu i ay içerisin- de bundan sonrasını rahatça çöze- bileceğinize inanıyorum. Fakat takıl- dığınız bir şey olursa yazının deva- mını bir dahaki sayıda £: 'akilirsiniz. Oyunun Değerlendirmesi: AMIGA ZORLUK: 19 GRAFİK : 9 SES Ğ GENEL : A 265 of <