1 Ağustos 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 28

1 Ağustos 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 28
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

rabilirseniz büyü şişeceği sizin olur. üstelik cadının kurbağa- ya dönüştüğünü görürsünüz. Büyüler bazen yol yapmak, bazen yaratıkları yok etmek için kullanılacak. Oyun sırasında klavyeden kontroller şöyle: F8 pause mo- dunu başlatır. Müzik çalmaya başlar. F9 ile oyuna yeniden dönebiliriz. Klavyedeki her- hangi bir tuş iki silahımız ara- sında seçim yapmamızı sağ- lar. Yön tuşları, nümerik tuşlar ve del-help tuşları ise büyü şişe- ceğini kullanmamız sağlar. Eğer büyü şişeceğiniz varsa ve ikinci şişeyi alırsanız, bu bü- yü hemen kullanılır. Her levelda, grafikler ve ya- ratıklar değişiyor. Ve grafikler oldukça iyi. Özellikle üçüncü level olan NİDAVELLİR'da eski Mısır tarzı grafikler dikkati çe- kiyor. Geri plana sizden önce cehennem yoluna düşmüş başka kişilerin sonları ile ilgili grafikler ve bazı küçük espri- ler koyulmuş. Orman, mezar- lik, eski mısır, cehennem ve buzlar sıra ile geri planda yer- lerini alıyorlar. Oyunun açılış ekranındaki Thor grafiğide kayda değer. İlk ekranda çı- kan müzikten başka pause modu hariç müzik yok. olan müzikleri ise David Whittaker yapmış. Bunun dışında efek- tler de yeterli düzeyde, Oyunu genel olarak tanıttık- tan sonra şimdi sıra size bazı ipuçları vermeden önce oyu- nun bir özelliğini yazayım. Her hakkınızı kaybettiğinizde bir önceki ekrandan başlarsınız. Bu size hatalarınızdan ders al- mayı öğretmek amacı İle ya- pılmış. Ve tiyolar: ALFHEİM: Kapıdan önceki ekranı sağdaki üç adet de- vamlı ateş eden etobur bitki- den tanıyacaksınız. Anahfarın bir parçasının gizlendiği yazı ise harabe bir kale, Kalenin bulunduğu ekranda ise kapı- nın sağında bir çukur var. Du- vardaki üç delikten ortadaki 28 kapıdır. Kapıdan geçmek için joysticki yukarı itin. VANAHEİM: Zıplayan üç me- zartaşı olan ekran kapıdan önceki ekrandır. Taştan yapıl- mış bir koltuk var bu levelde İs- terseniz üstüne çıkmaya çolı- şın. Anahtar parçasının oldu- ğu yapı İse bir kuyu, Sağında iki solunda bir sütun var. Kuyu- ya düşün, anahtarı alınca sağdaki kuyuyu yeniden geri- ye dönmek için kullanın. NIDAVELLİR: Bu levelda gra- fiklerin etkesinde kalmadan becerebilirseniz anahtarın giz- li parçası tapınağa benzer bir yapıda., Bu yapıya girdiğiniz- de anahtfarı almak için biraz uğraşmanız gerekiyor. Çünkü üstünde yürüyebildiğiniz blok- ları diğerlerinden ayırmanız imkansız. MÜUSPELL: Kapıdan önceki ekranda bir ejderha var. Bu ejderhayı geçmek için onun üç yumurtasını kırmanız gerek. Ekstra silahlardan birini gürz ya da güllü ile değiştirin. Anahtarın parçası ise kapısı yarı açık olan bir evde gizli. Evin içinde çok az ışık var. Bu yüzden hemen soldaki çuku- ra dikkat edin. NİLFHEİM: Bu levelda cehen- nem bu kadar yakın olmasına rağmen buzlarla kaplı bir alandayız. Platformlardan düşmemeye ve büyü şişece- ğiniz olmadan bu kısma gel- memeye çalışın. Evet, hepsi bu kadar. Sanı- rim bu oyun sizi biraz uğraştı- racak niteliklere sahip. Eğer uğraşmak sizi sıkacaksa oyun sırasında F1 ya da ana menü sırasında F2 tuşuna basın. Böy- lece başlangıç levelini seçe- bilirsiniz. Ancak bu menü ile NİLFHEİM'a kadar olan level- lere geçebilirsiniz. Görevi bifir- diğinizde ise bir kutlama me- sajı ile oyun da sona eriyor. Hepinize eğlenceli günler di- lerim. Oyunun Değerlendirmesi AMISA 512K GRAFİK : 8 SES 16 ZORLUK : & GENEL- :8

Bu sayıdan diğer sayfalar: