1 Ağustos 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 55

1 Ağustos 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 55

de 90 oranında bir gencin A takımına tranferde 5 civarın- da bir kaliteye ulaşması birin- ci lig için olmasa da diğer lig- ler için önemli bir kazançtır. Bu transfer politikasını birinci lige çıkana kadar, hatta orada bi- le sürdürün. Sizin amacınız ta- kıma kulübü batırmak paha- sına zaferler kazandırmak de- ğil, sezon sonunda sizin için verilen mendojerlik yüzdesini yüksek tutmak olmalıdır. Oyu- nun zorluk derecesini ayarla- yan seçeneği fazla karıştırma- yın. Fakat NORMAL veya HARD'la oynuyorsanız arada bakın. Çünkü bazen EASY se- çeneği çıkar ve oyunu bu de- receye sizin atlatmanız gere- kir. Para durumunuz ferahla- yınca vakit kaybetmeden sta- dınızı yaptırın. Yukarıda da açıkladığım gibi en kârlısı bu işi dördüncü ligdeyken yap- manız. Ligde de başarılı iseniz kısa sürede kendi fiyatını çı- kardığını göreceksiniz. Bazen MEMHET gelirgider tablosunda 9i de- gerinde bir futbolcunuzun milli takıma çağrıldığı ve İzin verip vermeyeceğiniz sorulur. Eğer izin verirseniz 5000 £ kazanı- yorsunuz ve futbolcunuz o haf- ta oynamıyor. İzin vermezseniz oyuncunu değeri üç kademe azalerak 9i'den Se düşüyor. En son olarak da takıma sık sik EXTRA TRAİNİNS yaptırmayın. Sadece çok gerekli olduğu anlarda, o da kısa süreli ol- mak şartıyla (4-5 saat) bu se- çeneği kullanın. oyunun zorluk derecesi NORMAL veya HARD durumundaysa daha da dik- katli olun. Bir doktorunuz yok- sa kesinlikle antreman yaptır- mayın, Oyunda eğer birinci İi- ge çıktaktan sonra başarılı bir sezon geçirmişseniz bazen se- zon sonunda Avrupa turnesi- ne çıkıp çıkmayacağınız soru- luyor. Bunu olumlu karşılarsınız hem takımınızı geliştiriyor hem de yapacağınız maçlardan pora kazanıyorsunuz. F.D. İl her şeyden önce sabır isteyen bir oyun. Diğer oyunlar gibi oyunun sonuna gelmek, bitirmek gibi bir durum sözko- nusu değil.Bunun yanında fut- bolla ilgili her türlü ayrıntı dü- şünüldüğünden oyun asla monotonlaşmıyor.. Nasıl ger- çek hayatfta tuttuğunuz takımı desteklemek zaman geçtikçe sizi sıkmıyorsa, burada da ay- nı şekilde yönettiğiniz takımın bir taraftarı oluyor ve takımınızı yönetmekten asla sıkılmıyorsu- nuz. Tanıdıklarım içinde bu oyunu (Hem de F.D.I.'i) 50-60 sezon oynayan ve hâlü sıkıl- mayan birisi var. Bir sezonun 3.5 - 4 saat sürdüğü düşünü- lürse, bu yazdıklarımın doğru- luğu hakkında bir fikir verebi- lir. Piyasada birçok oyun var: Bazıları mükümmel grafik ve ses efektlerine sahip, içerik caçısından rezalet oyunlar, ba- zıları da grafik ve ses özellik- leri az iİçerik olarak harika oyunlar (F.R.P. game'ler de ol- duğu gibi). Hem grafik hem ses hem de İçerik açısından güzel oyunların sayısı ise par- makla gösterilecek kadar az. Eğer bir oyunun değerlendir- mesini sadece grafik ve ses özelliklerine göre yapmazsa- nız ve harika bir oyun uğruna AMIGAa'nın bu iki önemli özel- liğinden bir süre için vazgeç- mek bu grafiksiz ve sessiz oyu- nu denerseniz pişman olma- yacağınızdan kesinlikle emi- nim. Oyunun Değerlendirmesi GRAFİK : — SES — ZORLUK : 9 GENEL : 9