1 Ağustos 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 64

1 Ağustos 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 64

Uzay Tarkan Barlas lşte Sierra'dan bir harika daha. Po- lice Öuest 2. 1 Mb olan oyun gerek grafik, gerekse oyundaki atmosfer ve sürükleyicilik açısından diğer Si- erra oyunlarından daha iyi. Ben şah- sen şimdiye kadar bütün Sierra oyunlarıyla oynadım ve rahatça söy- leyebilirim ki bu oyun, diğer Sierra oyunları içinde gerçeğe en yakın olanı. Yani kendinizi yönettiğiniz ki- şinin yerine koyduğunuz zaman iyi bir mantıkla doğru sonuca ulaşabi- leceğiniz, tek Sierra oyunu. Police Ouest 1İ'i oynayanlar Bains'i bilirler. Bilmeyenlere ufak bir hatırlatma ya- palım; Bains uyuşturucu kaçakçılı- ği yapan ve aynı zamanda yasadışı kumarhane işleten bir kanunsuzdur. Büyük mücadelelerden sonra zar zor yakalanmıştır. Tabi onu yakala- yan da sizdan başka biri değildir. Police Öuest 1i Bains'in hapishane- ye girmesiyle biter. Fakat sizin Ba- ins'le işiniz bitmez. Bu kez de Ba- ins yargılanırken en önemli görgü tanıklarından biri olarak duruşmaya katılmanız gerekecektir. Fakat du- ruşmaya az bir süre kala Bains ha- pishaneden kaçmayı başarır. Kaçar- ken de bir gardiyanı da esir alır. Si- zin göreviniz bu sefer de Bains'i ya- kalayıp etkisiz hale getirmektir (son- suza dek). Oyuna arabanızla dedek- tif bürosunun önünde başlıyorsu- nuz. Arabanın içinde her adventu- re'da olduğu gibi biraz araştırarak anahtarları ve kimlik kartınızı (D card) buluyorsunuz. Kimlik kartının arkasındaki numara sizin kişisel eş- yalarınızın bulunduğu dolabın şifre- sidir. Arabadan çıkıp binanın ön ka- pısından girin. Kapıların üzerlerinde, o kapıların arkasında hangi odala- rın olduğu yazar. Eşya dolapları ve tuvaletlerin bulunduğu odada biraz aramayla kendi dolabınızı bulabilir- siniz. Dolaptan, tabanca, yedek mermi ve kelepçeyi alın. Şefin bu- lunduğu odadan devriye arabanızın anahtarlarını da aldıktan sonra ma- sanıza oturup mesaj kutusundan si- ze gelen mesajı okuyun. Çekmece- lerinizi karıştırarak oldukça faydalı eşyalar alabilirsiniz. Daha sonra içinde parmak izi almada kullanaca- ğınız aletlerin, bulduğunuz delilleri saklamak ve fotoğraf çekmede kul- lanacağınız kameranın bulunduğu çantayı, ana holde Big John'un sağ altından, sizin adınıza kilitli olan do- laptan alabilirsiniz. Sıra geldi her po- lis gibi silah eğitimi yapmaya. Atış poligonuna ana holde sağ üst köşe- den gidilir. Buradaki adamdan ku-