1 Ağustos 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 39

1 Ağustos 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 39

ile gidebileceğimiz yönleri gösterir. Hangi yönü mouse'un butonuyla işaret edersek as- kerler o yöne ilerlerler. Bu şe- kilde tam ortasındaki kare ile şu yürüme hızlarını seçebiliriz. Extreme caution: Çok yavaş ancak temkinli bir yürüyüş. Normal: Normal yürüyüş. Double march: Hızlı yürüyüş. Askerler daha çabuk yorula- caklardır. Adamlarımız yürüyüşteyken mouse'un oku “BUSY” şeklini alır ve bu durumda komut ve- remeyiz. Hiçbir fonksiyonu seç- meden mouse'un sağ butonu- nu kullanırsak bir menü ve her menüde seçenekler görürüz. Bunlar: A- SAME: Credits: Oyunun programcı- larının listesi, Graphics: Burada oyunu animasyonlu mu yoksa resim- li mi görmek istediğinizi seçi- yorsunuz. İNormal de bu İkİ se- çenek de geçerli, Restart: Oyuna baştan baş- lamak için. Ouit: Programdan çıkmak için. B- ACTION: Search area: Bu seçeneği düşman askerleri ile yaptığınız ve kazandığınız çatışmalar- dan sonra veya yolunuz Üze- rindeki köylerde kullanın. Böy- lece cephane ve erzak edin- miş olursunuz. Rest: Askerlere dinlenme ko- mutu vermek için. Bu seçene- ği seçtikten sonra İsterseniz hemen yandaki zaman hane- sindeki süreyi artırabilirsiniz. Bunu sağ tuşu basılı tutarken kullanarak yapın. Dig-in: Askerlere uyuma ko- mutu vermek için kullanılır. C- FOOD: Bu bölümde yiyeceğinizin tüketim hızını ayarlayacaksı- nız. “Normal ratlons” normal tüketim, "“Half” ve “Starvation” da gittlikçe azalan tüketim miktarlarını belirtir. D- TRAPS: Bu seçenek ile hem taşıdığı- nız tuzaklar hakkında bilgi alabilir hem de bu tuzakları gereken yerlerde kurabilirsi- Milzi Booby traps: Bubi tuzakları. Adamlarınız bütün dikkatleri- ne rağmen bu tuzaklardan zarar görebilir. Bubi tuzakları özellikle tüfek simgesi ile gös- terilmiş Vietkong bölgeleri, çevresi X işaretiyle gösterilmiş olan küçük ama emin olun- mayan Viestnam köylerinde ve çevrelerinde sıklıkla bulunur. Ama bunlar her yerde karşını- za çıkabilirler. VC patrols: Vietkong devri- yeleri. İzcileriniz genel olarak sizi bunlara karşı uyaracaklar ve ne yönde olduklarını bildi- receklerdir ama erzak ve cep- hane sıkıntınız varsa veya he- yecan arıiyorsanız, üzülmeyin aniden de karşınıza çıkabilir- ler. Çatışma ekranında rate of fire fonksiyonu ile atış hızınızı ayarlayın. Arada bir el bom- bası kullansanız çok iyi olur. Mouse'un sol tuşu iİle ateş ede- cek ve sağ tuşuna basarak ayağa kalkıp duvarın ardın- dakileri daha rahat görebile- ceksiniz. Ama dikkat edin bu durumda vurulma şansınız yüksektir. Yeraltına gömülü mayınlar: Bunlara da dikkat edin, izciler sizi uyaracak, mayınları etkisiz hale getirmeniz gerekecektir. Machine gun fire: Bu çatış- mada ilk olarak size ateş edi- len yeri görün, sağ mouse bu- tonu ile el bombasının pimini çıkarın ve size ateş edilen ye- re ayarlayın. Çok beklemeyin bomba elinizde patlayabilir. 39