August 1, 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 58

August 1, 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 58

rini giderebileceğiniz gibi, ye- ni orduları da buradan alaca- ğınız adamlarla kurabilirsiniz. Dengeyi iyi kurmanızı tavsiye edeceğim. C-Tax: şehirlerden alacağı- nız vergi miktarı. UNİT: burada da çeşitli alt seçenekler vardır; A-Make: orduyu kurmaya ve cinsini belirlemeye yarar. Çeşitli ordu cinsleri vardır, bunlar; 4-İnfntry: yaya askerler, ha- fif silahlar kullanırlar. 2-Mtd.Inft.: yaya askerler, ağır silahlar kullanırlar. 3-Cavalry: atlı askerler, yani süvariler. A-Bowmen: yaya okçular, oktan başka hafif silahlarda kullanırlar. 5-Ho.Bowmen: atlı okçular. Ordular en fazla 100 kişiden oluşabilir. Atlı okçularda da, eğer 100 kişilik bir ordunuz varsa, bu birime at vermezsi- niz. Onun için atlı okçularda ideal sayı 50'dir. Orduları da para durumunuza ve elinizde- ki askere alabileceğiniz insan 58 sayısıncı göre kurabilirsiniz. B-Eguip: kiraladığınız adam- lara veya sahip olduğunuz or- dulara bu seçenekle çeşitli si- lahlar ve zırhlar alabilirsiniz. Her grubun farklı özellikleri ol- duğu için kullandıkları zırh ve silah çeşitleri de farklıdır. Bütün silahlar veya zırhlar güçsüz- den, güçlüye daoğru sıralanır (soldan, sağa). C-Hire: buradan çeşitli sınıf- larda adamlar kiralayabilirsi- niz; 1-Knight: bir cins savaşçıdır. Kullandığı zırhlar ve atlar oyu- nun en kuvvelflileridir. 2-Warrlor: savaşçı sınıfıdır. Diğer sınıflara göre daha ça- buk level atlar, HP'leri en yük- sek sınıftır. 3-Mage: — büyücülerdir, HP'leri düşük olduğu için yakın savaşta ilk ölenlerdir. Mage sı- nıfından başka hiçbir sınıfın yapamayacağı büyülerle sa- vaşların anahtarları durumu- na gelebilirler. A-Ranger: Rangerlar hem savaşçı, hem de basit büyüle- ri yapabilen bir sınıftır. 5-Priest: rahipler felsefeleri icabı kesici ve öldürücü alet- ler kullanmazlar. Yaptıkları İyi- leştirici büyülerle gruba olduk- ça faydalı olurlar. Daha evvelde belirttiğim gi- bi, her sınıfın kendine özgü avanfaj ve dezavantfajları var- dır. Bu oyun için bence en İyi- si rahip ve büyücülerden ikişer adet, diğerlerinde istediğinize göre kiralamanızdır. Oyunun akışı esnasında size katılan karakterler olacaktır. Ana ka- rakter olarak sizin en fazla ka- kiralama hakkınız D-Train: Buradan ordularını- za talim yaptırabilirsiniz. Fay- dasi talim yaptırılan ordunun 1 level artmasıdır. Talimlerin fi- yatı orduların level'ı ve asker sayısıyla orantılıdır. Train yap- tırlan bir ordu, o ay hareket edemez. Tek tek olan karak- terler train yaptırılmaz. E-Reinforc: Savaşlarda yıp- ranan ve eksilen ordularınızı buradan takviye edersiniz. Yalnız unutmayın, daha evvel- den “conscript” seçeneğiyle ne kadar asker toplamışsanız, ancak o kadar askerle eksik olan ordunuzun eksiklerini ye- nileyebilirsiniz. F-Show: yukarıda yazdığım “show” seçeneğiyle aynıdır. G-Decommis: elinizdeki or- dulardan sizin belirleyeceği- niz miktarda askeri terhis et- me, H-Name: tek tek olan karak- terlere veya ordulara sizin be- lieyeceğiniz adları koyma. Yukarıda yazdıklarıma Eğer bir şehirdeyseniz karşınıza çÇı- kacak olan seçeneklerdir. Ha- reket halinde, bir arzideyseniz yukarıdakilerden farklı olarak bir CAMP seçeneği vardır. Bu