27 Eylül 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

27 Eylül 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

Rusya mektuplar Odesa-Moskova yol- culuğu nasıl geçti Sovyet ağır sıklet güreşçisi Gonca çobanla karşılaşamıyacağından çok müteessir, çünkü bu sene formunda imiş! 26 saat sürecek olan tren yolculuğu- muza devam ediyoruz, Sovyet tren İkinci'mektubumu size Moskovadan yazıyorum. Odesadan yolladığım ilk mektulbumu postaya yetiştirmek için Seçme müsabakaları- Dünkü tenis Su fopu müsabakamız maçları Küçükler arasında Galatasaray- lılar birinciliği aldılar Büyük takımların maçlarına bugün devam ediliyor mal, Halil, Mahmut, na dün başlandı Dün Güneş klübü kortlarında başla” yan tenis turnuvası zevkli ve heyecanlı olmuş, şü neticeyi vermiştir; hatları tahta travslar üzerinde ve Sedat — Bambino maçında 6—I Se- dat galip, Avni — Melih maçında 6—2 6—2 Avni galip, Orhan — Vedat Ce- mal maçında 6-3, 6-2 Orhan galip, Bol dini — Kriz maçında 6—4, 6—4, Boldi- Yaptığımız gezinti hakkmda izahat verememiştim, Geceleyin yapılan karşılama mera- simine rağmen sabahleyin saat sekiz- den itibaren rıhtım yine büyük bir ka- Jabalik tarafından dolmağa başladı. Sovyet yüksek spor teşkilâtı ikinci re-| isinin riyasetinde ve Ukranya spor komitesi reisi ve aralarile gazeteci ve tercümanlardan müteşekil karşılama heyeti saat dokuzda bizi vapurdan çı- kardılar. Otobüslerle, rıhtrma 10 da- kika mesafede ve muazzam bir otel vlan Krasnoyaya geldik. Şehir baştan başa Türk ve Sovyet bayraklarile donanmış. Ayrıca cad- delere de karşıdan karşıya “Hoş gel- diniz,, “Yaşasın Türk, Sovyet spor dostluğu, ibareleri yazılı bezler geril- Otelde bir saat kadar istirahat edil- dikten sonra, otobüslerle şehrin şimal cihetinde beton arme olmak üzere ye- niden inşa edilen ve 60 bin kişilik otu- racak yeri olan yeni statlarını gezdik. Şehrin merkezinde olan eski statları ancak 20 bin kişi aldığından gittikçe artmakta olan spor ihtiyaçlarını kar- şılamak üzere bu stadı inşa ettirmiş- ler. Zümrüt gibi çimen futbol sahası ve etrafında atletizm, bisiklet pistleri! var, Biz stadı gezerken sahada iki fab- rika amelesi atletizm takımı arasında müsabakalar yapılıyordu, İki yüze yakın kadm ve erkek »tletler kendij& fabrikalarına galibiyeti temin etmek için atlıyor, sıçrıyor, koşuyordu. Ay- detie Odesadaki maçımızı bu sahada ıcağız. dı gezmek bir saat kadar sürdü. Tekrar otele avdet ederek şerefimize Odesa spor teşkilâtınm verdiği ziya- fette bolunduk. Ve saat 13,50 de Mos- kovaya müteveiehen hareket etmek üzere istasyona geldik, İstasyonda bir| yoskovada ra gece evel kargılama merasiminde ya- pıldığı gibi kız ve ereke sporcudan müteşekil yüzlerce genç spor kiynfet- lerile bizi teşyi ediyor, Kız sporcular tarafmdan bütün sporculara ayrı ayrı birer büket ve- rildi. Ve bando evvelâ istiklâl sonra Sovyet milli marşını çalarken Hurra sesleri arasında trenimiz istasyondan ayrıldı. Gecs saat yarımda Ukranya hükü- metinin merkezi olan Kiyef şehrine Leningrad, 26 (A. A.) — Hususi geldik. Erkenden yataklarma çekilen ço- cuklar muzrka ve hurra seslerile ya- taklarmdan fırladılar. İstasyonda büyük bir kalabalığın iştirakile teza- hilrat yapılıyor. Bay Cevdet Kerim İncedayıya şehir namma büyük bir büket takdim edildi. Ve mütekabil nu- tuklar teati edildikten sonra muzıka İstiklâl ve Sovyet marşlarını çalar. ken istasyondan ayrıldık. İstasyondaki sporcular arasında İstanbulun pek iyi tanıdığı ağır sık- lette Çobanın rakibi Gonca bulunu- yordu. Eskisinden daha irileşmiş, vü- cudu kalınlaşmış ensesile, büyük bir hergültipi arzeden bu güreşçi ile ko- huştum, Göncü son zamanlarda çok formda olduğunu ve Çobanla yapacağı müsa- baka için busefer mütemadiyen çalış- tığını söyliyerek Çobanın ayağı sakat olduğundan seyahate iştirak ettiril mediğine çok fazla müteessir olduğu- bu söylemekle beraber Ankaralı Nec-| minin de çok iyi bir güreşçi olduğunu| ve karşlaşmuktan büyük bir haz du- Yacağını ilâve etti, ni galip, Çideciyan — Jale (maçında 6—4,6—5 Jofe galip, o Ahmet Arif — Neşet müsabakasında 6—4, 6-——4 Ah - met Arif galip, Vedat Abut — Mustafa maçında 6—0, 6—1 Vedat Abut galip, Armitaş — Jiros maçında 6—4, 6—3. 46 Armitaş galip, Sedat — Avni ma- çınida 6-3, 6-1 Sedat galip, Jafe — Ah- met Arif maçında Jafe galip, Baldini — AAmirtaş maçında Baldini galip, Baldini — Orhan maçında Baldini galip. ERİDİ İZ saki in ğine ği abülkmlilimz büyük krada 12 adet7 büket verildi. Muzıkanın çaldığı Türk ve Sovyet marşlarını müteakip alkışlar arasında 1094 de sporcularımızm kaldığı No- vo Moskovki oteline geldik. Bu otel Moskovanın en büyük oteli adeta saray gibi bir şey. Çocukların hepsi sıhhattadır. Yalnız Beşiktaşlı kaleci Mehmet Alinin parmağında do- lama çıktı. Bir kaleciden mahrum kaldık, Moskovadan selâmlar. çakıl taşı yerine toprakla örtülü ol- duğu için fazla sallantı ile beraber vagonların içine müthiş toz dolduru- yor. Pencereleri çok sıkı kapamamıza rağmen adeta nefes almak için müş- külât çekiyoruz. Saat tam beşte muzıka 10 yıl mar- şını çalarken Moskova istasyonuna girdik, Koca istasyon mahşeri bir manzara arzediyor, Ellerinde Türk bayrakları bulunan bine yakın baştan başa beyazlar giymiş sporcu kız ve! erkek bir kalabalığın ortasında yer almışlardı. Geçtiğimiz bütün istasyonlarda oldu Zu gibi burası da Türk ve Sovyet bay- raklarile donatılmış veher tarafta “Hoş geldiniz,, yazılı bezlerle süslen- miş. Karşılamaya gelenler arasında Sovyet yüksek spor teşkilâtı reisi Da- variş Hercinka ve kvnl ordunun bü- büyük kıtada 12 adet bilket verildi. Karşılıklı nutuklar teati edildikten sonra muhtelif teşekküller tarafından g 5 kendilerini karşılıyan Sovyet sporcuları urasında Rusyadaki bisikletçilerimiz Ikinci koşuyu hem fert hem de takım itibarile kazandılar 1 — Talât 3 sant 24 dakika 11 sani- ye. 2 — Kâzım 20 santim geride. 3 — Sovyet 2 dakika 30 saniye geri- de. muhabirimizden — Halkevi bisiklet takımı ile Leningrad takımı srasında- ki 100 kilometroluk müsabaka bugün şidedtli rüzgâr, yağmur ve soğuk ve 4 — Sovyet. fena şerait altında saat 11,45 te yapıl-İ O5 — Sovyet, dı. 6 — Orhan, Yarışm birinci dakikasında Eyu- Bu suretle Türk takımı hem fert, bun lâstiği patladı, soğuğun şiddetin-| hem takım itibariyle birinci oldu. den tamir edemedi, müsabakayı ter- y ketmek mecburiyetinde kaldı, Bundan) sonra yarış 4 Sovyet ve 3 Türk bisik- letçisi arasında devam elti. Müsabıklar rüzgâra karşı açık yol- larda çok müşkülâtla ilerliyorlardı. Ve ancak ağaçlık aralarında süratle- rini biraz fazlalaştırıyorlardı. Bu $u- retle ilk 50 kilometreyi 2 saat 11 da-| kika 20 saniyede bitirdiler. | Dönüşte rüzgârı arkalarına alan müsabıklar süratlerini arttırmışlardı) & ve 60 mcı kilometroda Talâtla Kâzım| # ileri fırladılar ve yarışm sonuna ka-| © dar Sovyet koşucuları ile aralarm! aç. makta devam ettielr. Yarışm teknik neticeleri şunlardır: Gazetemiz tarafından tertip edilen su topu müsabakalarına dün Moda yüzme havuzunda başlandı. Turnuvamıza Galatasaary iki büyük, iki küçük, Beykoz bir büyük bir küçük, İ. $. K. bir küçük, (Beyazkartal Rum Wübü de bir büyük takımla iştirak et- mişti. Çekilen kur'ada ilk maçı Gala- tax küçük A takımı ile İ. S. K. takım: karşılaştı Galatasaraylılar: Efdal, Ferdi, Ke - mal, Kâzrm, Sıtkı, Vedat, Loloş. İ. S. K. da: Bülent, fi im. İlhan, Memduh, Tekin, erit, Bülentten te - şekkül etmişti, Galatasaray küçükleri çok hâkim bir cyundan sonra İ. 8. K. Kları yendiler. İkinci müsabaka Galatasaray küçük B takımile Beykozlu gençler arasında yapddr, Galatasaray küçük B takımı: Kemal, Suat, Nusret, İsmail, Zeki, Mehmet Se- vinç. Beykoz kiülçük takım: da: Artin, Mu- sa, Serkis, İbrahim, Kemal, Necdet, Bu karşılaşmayı Beykozlular kazan - dılar ve ilk iki müsabakanın galipleri clan Galatasaray A ile Beykoz küçük - leri bu suretle finale kalmış oldular. Bundan sonra büyük takınıların kar- şrlaşmalarımna başlandı. İlk defa Celâl, Celâi Tahsin, Nevin, Fitret, Ali, Semih, Cihat'dan mürekkep Galatasaray B Beykoz birinci (o ekibil karşılaştı. . Beykozlular da: Mekin, Bahri, Bü - lent, İskender, Fuat, Adnan ve Fikret- ten mürekkepti. Müsabaka çok heyecan İr oldu. İlk kısımda sıfıra karşı iki gel İc galip gelen Beykozlular ikinci devre- de de güzel bir oyun çıkardılar. Ve bir gol daha attılarca da sonradan akılları başlarına gelen sarı kırmızılılar son da- kiaklar(ı üstüste İç sa' 3-3 beraberlikle bitirdiler. Büyükler arasındaki son maç Beyaz- kartal Rum takımile, Uğuz, Orhan, Ke- Eskrimcilerimiz de galip geldiler Hususi muhabirimizden: Bekrim müsabakaları dün akşam Leningradda Etnografya müzesinin mermer salonunda Leningrad beden terbiyesi musllimi Dobrovski'nin baş hakemliği altında yapıldı. Müsabakaya Sovyetlerden iki mual lim iki amatör olarak dört milsabık iştirak ediyordu. Türk takımı da Enver, Cihad, Os- man, Halidden mürekkepti. Saat tam 18 de müsabıklar salonda yer aldılar. Bayrak merasimi ve Türk Sovyet mil li marşlarından sonra müsabakalara başlandı. ” Neticede Türk takımı Moskova ta- kımmdan çok kuvvetli olan Lenin- grad takımımı 6 ya karşı 10 ile mağ - lâp etti. Bu müsabakalarda bilhassa ay Enver yaptığı musaraaları bir beş ve sıfır beş gibi çok üstün bir farkla ka Suat ve Saiptei müteşekkil Galatasaray birinci A ee arasında öldu. Çok kuvvetli bir takıma malik ol sarı kır uzılılar kendilerini yormadan ve tek gol yemeden dokuz süyı kaydetti ler. Son olarak (o Gülatasaray küçük takımile Beykoz genç (o takımının final maçı yapıldı. Her iki küçük takım fevkalâde bir o- yun yaptılar. Müsabakanm başlarında hâkim oynayan Beykozlular yavaş ya vaş üstünlüğü rakiplerine (O kaptırmak meçburiyetinde kaldılar, Galatasaray küçükleri bu o maçta da ikiye karşı beş ile galip gelerek küçük takımlar için koymuş olduğumuz kupa yı kazanmış oldular. Bugün yalnız büyük takımların mü: sabakalarına devam edilecektir, İlk şılaşma Galatasaray A ve B mn arasında olacak, bunu Beykoz ile Ri takımının maçı takip edecektir. Bu iki müsabakanın galipleri de final maçını yapacaklardır. 4 - 3 galibiyetimizle neticelenen Ikinci güreş müsabakası Leningrad, 26 (A, A.) — Hususi muhabirimiz bildiriyor: Leningradda yapılan güreş müsa- bakalarının neticeleri şunlardır: 56 kiloda Kenan faik bir gü sonra hasmına 20 dakikada hükmen galip geldi. Konan hasminı tuşla yen- mek için çok uğraştı. Fakat Sovyet güreşçisi çok hırçın kavgacı ve ka çak güreşiyordu, Bu yüzden güreş çok tatsız oldu. 61 kiloda Ankaralı Ahmet, güzel çalışmasma rağmen Karakof.a 20 da- kikada mağlüp oldu. Sovyet güreşçisi nefesli ve çok usta bir güreşçi idi. 66 kiloda Sadık Sovyet şampiyonu- nn yenen ve çok kuvvetli bir güreşçi olan Kostantinofla güreşti. Sadık ilki dakikalarda haşmının kafa koluna tw tulmakla beraber derhal kurtuldu. & kinci devrede çok faik güreşerek hük- men galip ilân edildi. 72 kiloda Ankaralı Hüseyin Yum keviç ile güreşti. Bidayetle (güreşe yavaş başlıyan Hüseyin tedrici bir sw rette siki güreşmeye basladı. Fakat netice alamadı ve hasmma hükmen mağlüp oldu, 79 kiloda Mersinli Ahmet Sonikof ile güreşti. Ahmet hasmını çok müs vaffakıyetle ve parlak bir güreşle 3 dakikada tuşla yendi. Ahmet çok çe vik atılgan ve sempatik atılışları ile uzun uzun alkışlandı. 87 kiloda Büyük Mustafa Stakanof ile 20 dakika bir kovalamaca oynadı, Mustafahm müthiş ealdırışlarından kurtulmak için hasmı mütemadiyen kaçıyordu. Neticede Mustafa puvan hesabiyle galip geldi, Ağır sıklette Necmi İvanofla gü reşti. İlk 10 dakika ikisinin sert sak dirışları ile ve beraberlikle bitti. İkin- ci devrede Necmi üstte güresirken hasmının ani bir atılışına maruz kal- dı ve muvazenesiz bir vaziyet olduğun dan sirt üstü düştü ve 12 iz skikas da tuşla yenildi. Bu suretle Leningraddaki güreş mü sabakalarını 4-3 kazandık. Kafile bu gece Kiyefe hareket edecektir. HABER i i i kiki akşam gazetesidir. İlânla « rmı HABER'e L önle. verenler kâr e *i