14 Kasım 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

14 Kasım 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

Hiams Amerika yıldız' Cin Çed burn 1900 modeli kıyafetle Şarlo harp aley- hindefilm yapacak Evlendiği kadınlarla hoş geçine- memekle beraber Çarls Çaplen büyük bir sulh taraftarıdır. Bu sebeple yeni yapacağı film harp aleyhinde fikir. lerle dolu olacaktır. Şarlo Avrupa se- yahatinden döndükten sonra gazete- ciler» şöyle söylemiştir: “.. Silâhlanma yarışı bütün hızile devam ediyor. Bu gidişle harp mu hakkak. Ümit ederim ki harp olursa cepheye gidecekler yaşlı kimseler ol. sun. Çünkü harbı hazırlayanlar on- lardır., Yıldızların hakiki isimleri Sinema meraklıları Magdalena fon Loş kimdir, biliyor musunuz? Bu, Marlen Ditrihin hakiki ismidir. Joan Kravfordun hakiki ismi Lüsi) Lösördür. Arşi Liş Gari Kuperin; Lili Şoşuen. Klodet Kolberin; Jan Peters, Karol! Lombatrdın hakiki adlarıdır Kate fon Naçinin hakiki ismi ise en çetrefil olanıdır. Bu sevimli Macar yıldızının hakiki ismi aynen şudur; Katerin Sepsi Nemes Szekeli Csis- zer de Gidofalva, aile içinde de Ketsi Nasıl aklınızda tutabilir misiniz? Duğglasın karısı sinemada Duğlas Feyrbanks ile evlenen Ing* liz bayanı Ledi Eşli, şimdi sinema ak- trisliğine başlayacaktır. Tanınmış artist Gari Kuper ile “Markopolonun maceraları, isimli filmde oynayacaktır. Filmin rejisörlüğünü bizzat Düuglas! yapacaktır. Şimdi madam Feybarnks olan Ledi Eşli, daha evvel matmazel Silviya idi.) Kendisi bir komedi müzikal aktrisi olmakla beraber, hiç filmde oynama- mıştı. senede 700 bin lira Klodet Kolber yeni konturatı ile iki gene zarfında en az yedi, en çok on filmde rol almağı taahhüt etmiştir Bu filmler arasındaki fasılalarda baş ka şirketler hesabına çalışmak hakkı- nı da haizdir. Alacağı asgari ücret ve filmlerden alacağı hasılat hissesi sevimli yıldıza senede en 27700 bin Jira temin edecek tir, * “insan bir defa yaşarl,dır. Vilyam Povel ğe Mirna Loy bir film çevirdikleri esnada sinema malinesi e olan Norma Şirer sinemadan çekiliyor Kocası meşhür rejisör İrving Tal- bergin ölümünden sonra, büyük bir yeis ve azap İçinde yaşayan Norma Şirer artık film çevirmemeğe karar vermiştir. Hayatını, çocuklarının iyi yetişmesine hasretmek istiyen sanat. kâr, sebebini soran gazetecilere sade- ce şunları söylemiştir; — Hayir! Holivutta artık oturama- yacağım ve film çevirmiyeceğim. San Momkaya çekileceğim, Yanımda İki yavrum bulunacak, Kocam vaktile burada benim için bir ev yaptırmıştı. Hayatımın en mesut günlerini orada geçirmiştim. Bundan sonraki günleri- mi de orada geçireceğim.,, Norma Şirere kocasmdan 12 mil yon Türk lirası miras kalmıştır. X€ Kanadada bir batında doğan be şiz çocuklar Foks şirketi tarafından an- gâje edilmişti. Üniversal şirketi de ra kibinden geri kalmak istemiyerek bu be şizlerin annesi babası ve büyük kardeş- lerini ve doğacak diğer kardeşlerini mu- kavele ile bağlamıştır. X. Amerikalı (omuganniye Gladis Svartut “Vals” yeni filmindeki şarkı- ları ayrı ayrı beş lisandan taganni et- miştir. Böylece almanca, fransızca, italyanca ve Ispanyolcaya duble edil i zaman sesi değişmemiş olacak- Karol SINEMA HABERLERİ Marlen Ditrih Salzburgda bir- kaç gün kaldıktan sonra Parise gide- rek Fransız rejisörü Jak Feyderin İ- daresinde “Kaçak” filmini çevirecek- tir, X. Paris sinemalarından biri oriji- nal bir reklâm usulü bulmuştur. Fil min afişlerini taşıyan bir otomobilde ayni zamanda sinema için tenzilâtlı bilet satılmaktadır. Af Klodet Kolber “Jan Dark,, rolünü Fransada yapılacak bir filmde temsil edecektir. Senaryo Jozef Kessellindir. Film Fransızca ve İngilizce iki kopye olacaktır. Fransızca Klodet Kolberden başka Harri Bor, İngilizcesinde Fred- rik Marş oynıyacaklardır. > Holivudda Numa isimli o terbiye edilmiş bir aslan sekiz senede sahibine 80 bin dolar kâr temin etmiştir. Ae Rişard Arlen sinemaya başladığı günlerden evvel üç ay müddetle günde on kuruşla yaşamağa mecbur kalmıştı. X Janet Gaynor beğenmediği bir ro- | lü oynamaktansa mensup olduğu şirke- te 60 bin dolar tazminat vatık bulmuştur, X. Desilya Parker ile Erik Linden 4- simli artistlerin şirketlerinden müsaade almadan evlenmeleri konturatları muci- bince yasaktır. Çünkü şirket (o bunları bir seri filmde kte oynatmak kara- rındadır, Evlenirlerse aralarındaki a- hengin bozulacağı sanılıyor. X Viyanah artist Lian Hayt Berlinde bir avukatla evlenecektir. Artist ilk de- fa bir Avusturyalı baronla ( evlenmiş, fakat çabuk boşanmıştı. Me Ramon Novarro Fransada “Kaleci, isimli bir filmde oynayacaktır. MX Silva Sidney'in yeni ödemeği mu- | İ filminin adı XY Geçenlerde ölen Con Cilbertin eş- yası Holivudda müzayede ile satılmış- ter. Müzayedeye bir çok yıldızlar iştirak etmişler ve yardım maksadile fiyatları arttırmışlardır. En çok para sarfeden Marlen Ditrih olmuştur. Hasılat ölen aktörün on bir yaşındaki kızı hesabına bankaya yatırılmıştır, | Ye Greta Garbo meşhur © “kamelyalı kadın,, eserinde Margrit Gotye rolünü| yapmaktadır, Arkadaşı Rober dur, Me Sessiz sinemanın meşhur ylıdızla- rından Perl Vayt Meksikada attan dü- şerek ağır yaralanmıştır. Ölüm halin- dedir. A Klodet Kolber Holivudda yeni bir moda tarak çıkarmıştır. Bu tarağın hu- susiyeti, dişleri arasında ustura bulunmasıdır. Bu sayede saçları bergün yeni kesilmiş bir halde tutmak mümkün oluyormuş. Berberler duyma- sın! İ A Senelerce evvel Konrad o Vayt ile Meyamayın oynamış Oo oldukları “Hint Mezarı,, Viyanada tekrar filme © alma» caktır. Taylor- küçücük bir) * mesafeleri (o ölçülüyor. Tombard Belli Furnes yeni bir füümde X Fransız artisti (Ferman Holivudda film çevirmek üzere Ameri- Gravey 2 Kate fon Nagi ile Piyer Rişar Vi- lem “Altın yolu,. filminde rol (almış. lardır, l X. Harri Bor'un kızı bir çocuk mey-| dana getirmiş, geçenlerde çok genç bir| kadınla evlenen meşhur baba olmuştur. A Holivudda film O çevirmekte olan| Fransız yıldız: Simon Cimonun dişleri| artist büyük gok nazikmiş, Bu sebeple mensup oldu- ğu şirket tarafından dişleri 50 bin do- lara bir şirkete sigorta ettirilmiştir. 24 İspanya dahili o harbine dair bir kaya gitmiştir. Ye Şirley Tampl yeni filminde Aliş Fey ve Rober Yung ile birlikte oyna» maktadır. A. Norveçli şampiyon OoOSonya Hena nin ilk filmi için Bora Mineniç'in meş- hur Armonika orkestrası angaje edik miştir, 3 Fredrik Marş “bir yıldır. doğru, isimli renkli bir filmde başrolü yapa- çaktır, X Greys Murun yeni filminde arkas film çevrilecektir. Baş rolde Rakel Mel-| İ ler verilmiştir. İ daşı Kari Grantdır,