10 Mayıs 1937 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

10 Mayıs 1937 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

k | | 6 Joresin katili nihayet cezasını gördü Katil, Balear adalarında bir bombardıman esnasında öldü Harbiumumi arifesinde, (o Fransanm en tanınmış ve en çok sevilen adamt 805 yalist Joresin katli hâdisesinin o zaman lar yalnız Fransada değil, bütün dünya- da büyük bir heyecan ve teessür tevlit ettiği malümdur. Joresin, Vilen adındaki ve deli oldu. ğu tahmin edilmiş olan katili o zâman- lar, harbiumuminin kargaşalıklarından istifade ederek, Balear adalarından İbi, zaya kaçabilmişti. Vilen o zamandan, beri orada küçük bir kulübe içinde mün zevi bir hayat yaşamış ve senelerce hiç kimseyle görüşmemiştir. Bugün haber verildiğine göre, İbiza- nın İspanyol asileri tarafından bombar- dımanı esnasında Vilenin O kulubesi de tabrip edilmiş ve Joresin katili böylece müthiş cinayetinden yirmi iki sene son ra cezasını görmüştür. Maamafih, diğer taraftan verilen bir malümata göre de katil bombardıman (neticesinde değil, fakat, kargaşalık esnasında halk tara- fından Tinç edilerek öldürülmüştür. Katil Vilen Bir Fransız görüşüne nazaran ğ—ğ2 a A EA “Italyan siyaseti Türkiye, Yugoslavya, Arnavutluk, Bulgaristan ve Romanya ile Yeni bir “devletler manzumesi,, kurmak gayretile çalışıyormuş Avrupanın umumi surette hakkında meşhur Fransız siyaset mu. , harriri Pertinax''n yazdığı bir maka- | İede, İtalyanm Avusturya üzerindeki himayesinden vazgeçişi, ve Almanya. | tun işine yarıyacak bir gekilde Çekos- lovakyanın tecridine çalışması mevzu. bahs edildikten sonra, İtalyanında diğer taraftan ayrıca siyasi faaliyet- te bulunduğu kaydedilerek deniyor ki: “İtalya Kendi diplomasi kuvvetiyle bir gi manzume yaratmıya çalışı. yor. Bu manzumeye Macaristan, Ar. navutluk, Bulgaristan, Yugoslavya, Romanya ve Türkiyeyi sokmıya çalı- şıyor. Martin 25 ginde İtalyan . Yugoslav muahedesinin jmzasından sonra, İtal- ya, Bükreşte Romanya ile müzakereye başlamıştır. Bir taraftan da İskende. run üzerindeki Türk davasını, Fransa cumhuriyetinin müttefiki Suriyenin zararına neticelendirmek üzere Tür- kiyeyi teşci etmektedir.,, Müddei umuminin vaziyeti İ Fransız muharriri, bu suretle Avru, panın bu tarafında beynelmilel sul. bün müşterek sisteminin süratle inhi- lâl etmekte olduğunu ve sulhün par. çalanmak kabul etmez prensi. pinin tövezziye uğradığmı yaz. maktadır. Ona göre, Musolininin bü. tün emeli, Akdenizde ve etrafında yağ maya konmüktır. Bunun için İspanya- da hayli ileri gitmiş ve Arab âlemini baştanbaşa karıştırmıştır. Pertinax yazısın! yle bitiriyor: “Fakat İlalya hükümetini sıkan şey, Almanyanın askeri hâzırlıklarmı tamamlayıncaya kadar, belki bir sene zarfında Orta Avrupada cari olan hâ. diseleri had bir safhaya getirmek temezken, İlalyanın, İktisadi müze; ka dolayısiyle, bunu bekliyecek vakti olmamasıdır. Geçen kânunusanide Sinyor Musoli- ni ve general Göring arasmda yapılan mülâkat eznasmda ileri sürülen tezler arasındaki fark bu idi, ve belki de ay: ni ihtilâf buzün bile bakidir. beyanatı Yirmi bir nisan gecesi tevkifhane. den kaçan Abdullah ile Antakyada amcasmın oğlu Saffeti öldürmekten maznun Tevfik on gün evvel Adanada yakalanmışlardı. Evvelki gün Adaba- dan yola çıkarılan iki firari dün gece Adana treniyle şehrimize getirilmiş. lerdir, Saat on sekiz buçukta Haydar. paşaya gelmesi mutad olan tren bir buçuk saat teahhurla fstasyona gir- miştir, İki firariyi görmek üzere birçok meraklılar Haydarpaşa. istasyonunda toplanmışlardı, Yolcular indikten son- ra firariler süngülü jandarmaların muhafazasında trenden indirilmişler - dir. İki firarinin elleri biribirlerine kelepçelenmişti. Tevfiğin başında bir fötr şapka, Abdullahın başında bir kasket vardı. Her ikisinin sakalları u. zamıştı. Firariler Haydarpaşa istasyonun- dan çıkarıldıktan sonra Moda vapuru. na bindirilmişler ve vapurda yandak! küçük bir kamaraya alınmışlardır. Vapur köprüye yanaşırken Teyfik yerinden kalkarak aynada kendine çe. ki düzen vermiş, sonra yine süngülü jandarmalarla resmi ve sivil zabıta memurlarının nezareti altında vapur- hapishanenin kırmızı gonmuşlardır. Köprüde de birçok kadın erkek top- lanmışlı, Katil Abdullah halkın ba. kışlarından korkmuş, jandarmalara: — Beni vuracaklar. Aman iyi mu. bafaza edin! demiştir. Firariler evvelâ umumi hapishane yanındaki İstanbu! jandarma kuman- danlığma götürülmüş, oradan tevkif- haneye nakledilmişlerdir. Müddeiumumi Hikmet Onat ve müd delumumi muavinlerinden Sabri Tev. kifhanede geç vakte kadar firariler hakkındaki tahkikatla meşgul olmuş, lardır. Bu sabahki Tan ve Son Poşta gaze- telerinin iki yazıcısı firarilerle görüş. tüklerini, Abdullah ile Tevfiğin tev. kifhane kapısından kaçtıklarını yazı- yorlardı Müddetumumi Hikmet Onat bu sabah bu yazılar hakkında şu be- yanatta bulunmuştur: “Tan ve Sön posta gazetelerinin yazdıkları gibi firariler kapıdan de. Zil, tevkifhanenin arkasındaki pence, reden bahçeye atlıyarak kaçmışlardır. Bu tarafımızdan yapılan tahkikat İle ve Lirarilerin ikrarlariyle sabit olmuş- HABER — Akşam postası Sinacıların grevi maları bekleyecek Holivud, 10 (A. A.) — Altı bin stud. yo amelesi, grev yapmakta devam et. mektedi Hol rad grevcileri tesanlitlerini ilân n-Amerikanm her tarafında ük şehirlerde sineme A nöbetçiler koyarak film gösterilmesine mâni olmağa çalışack kadın ve erkeklerin miktarı bir mii- yon tahmin edilmektedir. Aktörler grev yapmayacak Holivut, 10 (A. A ) — Büyük stud: | Yeni Nesil il okulu talebeleri ders yılı nin sonu münasebetile dün İstanbul EĞ yoların ekserisi, sinema aktörleri sen. dikasmın taleblerini kabul etmiş ol- yapmıyacaklardır. Batırılan bir kurvazör Toulon, 10 (A. A.) — Bir endabt talimi esnasında Tourville kruvazörü kendisine hedef ittihaz ettii Jules Michlet kruvazörünü otuzuncu top darbsinde “batırmağa” muvaffak ola. rak uzak şark filosunun amiral gemi. sinin faaliyetine nihayet vermiştir. l Bir milyon kişi sine- | | Diş fırçaları Diş tabipleri cemiyetinini, piya- sada görülen diş fırçalarından “bir kısmının temiz olmadığı kanaatine vardığını yazmıştık. Yerli diş fırça- sı fabrikası doktoru Kutiel gazete- mize gönderdiği bir mektupta yapı- lan fırçaların temiz olduğunu bildir- mektedir. konseri Muganni Münir Nureddin 12 mayıs çarşamba akşam: Saray (o sinemasında bir konser verecektir. Münir Nureddin bu konseri için güzel bir program hazır. lamıştır. Yapılmayan bir kongrenin tafsilâtı! Dünkü Son Telgraf gazetesi Berber. ler cemiyetinin Beyoğlu Parti binasın, da senelik kongresini yaptığnı,betber- lere ait muhtelif meselelerin görüşüldü. ğünü uzun tafsilâtla ve hattâ * otiplerin sözlerile yaziyordu. Gazetenin verdiği bu haber o doğru değildir. Berberlerin kongresi ekseriyet olmadığından başkâ bir güne (o bırakıl mıştır. Kongre yapılmadığına göre hiç bir mesele de görüşülmüş o değildi; şu halde yazrlanlar? izmirli sporcular (Baş tarafı 1 imcide) şeklinde yazmaktaydı. Galatasaraylıları bir tahkir telâkki edilebilecek olan bu acaip müracaatın sıhhati hakkında bu sabah İzmir kafile reisi Haydarla tele. fohla görüştük. İzmirli idareci böyle bir müracaat yapılmadığını o söyledikten sonra dedi “— Beşiktaşla yaptığımız maçta bizi candan teşyi eden stadın 80l tribününün Galatasaraylılar tarafından işgal edil. mekte olduğunu öğrendik. Doğrusu çok mütehassis olduk, İzmire gider gitm Galatasaraylıların bu (o centilmenliğini biltün arkadaşlarıma söyliyeceğim.,, Mareşal Blomberg Londrada Londra, 10 (A. A.) — Taç giyme merasiminde Hitleri temsil edecek o, lan harbiye nazırı Maresa! Blomberg, dün akşam buraya gelmiş ve istasyon da kral ailesi adma prens Arthour of Conhaught tarafından karşılanmış- tır. tur. Firarilerin kapıdan çıktıkları hakkın» daki yazılar;tamamen yalandır. Tahki. kat bugün akşama kadir sürecek, yarın tamamlanacaktır... Firarilerle görüşmek de mümkün ola mamıştır. Çünkü kaçaklar çok sık: bir nezaret altımda © bulunduruluyorlardı. Bu sebeble onların ağızlarından yazılar sözler hep hayal mahsulüdür. © Münir Nurettin pe binasında bir müsamere vermişlet dir. Müsümerede çocukların sileleri b | unmuştur. Yüva sıfını teşkil eden mini - m'niler bilhassa çok muvaffak olmuşls duklarmdan sinema aktörleri grev İdir. Resınimiz temsilde bulunan kü içük lerden bir grupu gösteri; Arnavutlukta neler oluyor ? (Baş tarafı 1 incide) Halka tesir eden diğer âi bilerle evlenmeği ve demökrati) te bütün yabancı neşriy; menedem yeni kanunlard kadınların yüzünden pı ması yolundaki emirname de ayrıca müş külâta uğramaktadır. Kral Zogo, şimdi nazi #'stemi Üzere nezaret kampları ihdas etmiş ve bunla” rı memleketin en tenha yerlerine kur. muşlardır. Buraya, başlıca hükümet 3. leyhtarı temayüller bezliyen talebe ka- İ patılmaktadır. Son günlerde 42 zabit İ hapsedilmiş ve bunlardan birkaçı kur- şuna dizilmişi Memleket dahilinde yalnız üç gazete nin çıkmasına imkân bırakılmıştır. Bü- tün memleket, çasuslarla doludur. Arnavutlukta çıkmasına ramak kal. Bir kadına aşık | olan maymun Hayvanat bahçesinden kaçtı, fakat | sevgilisile buluştuğu sırada yakalandı ! İngilterenin Liverpol şehri hay- vanat bahçesinden Miki isimli bir şempanze maymunu, (kaçmıştır. Gerçi üç saat sonra yakalanmışsa da o zaman içinde üç kişiyi Yarala- mıştır. Şempanzenin kaçtığı haberi Ya- yılınca, bah:ede ahali kaçışmağa beş lamış bir kadın bu'telâş esnasında yuvarlanmış, yaralanmıştır. Hayva- nat bahçesinin kapıları kapanmış ve Mikinin bekçileri bütün bahçeyi © ramağa koyulmuşlardır., Diğer ta raftan civarda bulunan bir mektebin müdürüne talebeyi muhafaza etme- si ihtar olunmuştur. Netice itibariyle Şempanze, 3 saatlik hürriyet haya» tndan pek memnun avdet etme- Çünkü dönüşte, yakalanısı esnasındaki mücadelelerden müte- essir olarak, hastahanede tedaviye muhtaç bir halde bulunuyordu. tahkikattan, kadma miştir. Bilahare, yapılan Mikinin genç ve güzel bir “*' âşık olduğu için kaçtığı anlaşılmış tır. Filhakika maymun, birkaç k yi devirip yaraladıktan sonra niha- yet sevgilisine yetişmiştir. Miki ona uzun uzun, içini çeke rek bakmış, yüzü tatlı bir hal almış. gözleri dolmuştur. Sonra mahcup bir tavırla, dehşetinden yerine mıh- İanan sevgilisine doğru ilerlemiş, ön ce yanaklarından sonra da dudekla- rmdan öpmüş ve uzun müddet bağ- rma basmıştır. Bu esnada polislerde yetişmiş. ve Mikiyi yakalamışlardır. Ask, maymunları bile mülâyim yapıyor. Nitekim, Miki bu defa hi itiraz et- memiş sevgilisinin dudaklarına son bir buse kondurduktan sonra polis- lerin muhafazası altında, hayvanat bahçesindeki (o ikametkâhma dön- müştür” i i (Paris . Soir) den miş olan isyanı alıkoymağa yardım den Musolininin, bu hizmetine müh *tiği ta tesbit edilmiştir dr Arnavutluktâ 30.000 İtalyan mü lekeci bulunmalıdır. fat olârak neler temin geçen A Bütün maden ve petrol © imtiyazl İtalyaya verilmelidir. Arnavutluktaki On çıkarılasak yerine İtalyan zabitleri # nulmasıdır. medala ei İtalyan ve katolik mektepleri yeridi açılmalıdır. İk Sahil tahkimatı uzatılmalı, genişi ei melidir. Draç limanında daha fazla hava iri yonları yapılmalıdır. Her nezarette bir İtalyan organizstÜlü rü bulunmalıdır. : il “İğ / Âşık maymun Müsi AŞ ezan g İrak Har ciye ©. Nazırı Samda Suriye . Cumhur relsile görüşlü Biz müddet evvekhiikümet merkes mizi Ziyaretten sonra doğruca Suri gitmiş olan irak hariciye Hazır Naci sil, Şamda, Suriye Curhurreisi H tarafından kabul edilmiştir. İrak hariciye nazırı, Suriye cumlut veline Ankaradaki temaslarını 8 mıştır. çİrak hariciye nazırı, müteairiben riye başvekili ve hariciye nazırı ile Hİ tay meselesi etrafında görüşmüştür. * Reddedilen nota kabül edilmemiştir. Isfabanda feyeza0 | Tahran, 10 (A. A.) — Isfahan YİN kırında kâin Majne'de vukua gelen * yezanlar, 190 evi tahrip etmiştir.