26 Mart 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

26 Mart 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

5 Kuruş - Telefon: 23872 — Fransa, Barselonaya Sene: 7T » Sayı: 2218 26 MART Gayri resmi olarak yardım edecek Frankonun Faslı kuvvetleri dün bir şehir zaptettiler Avusturyalı askerlere Avusturya ordunma mahsus kepiler, yerine Alman ordusunun kasketleri verilirken-.. Resmi malümata göre -Avusturyada 1i.600 - kişi tevkif edildi Almanyanın Triyesteyi Italyadan istediği haberi Viyana, 26 (Hususi) — Resmen ve- Tilen malümata göre ilhaktanberi tev- kif edilenlerin sayısı 1600 kişidir, Bunlardan şimdiye kadar 300 ü ser- best bırakılmıştır. Bunlar ârasında dö- Viz kaçakçılığından maznun, meşhür « » tekzip ediliyor kulak mütehassısş profesör Noyman da vardır. Diğer mevkuflardan bir ço- ğu 10 nisandan evvel serbest bırakıla - caklardır . Ox üç senedenberi Avusturyada İn- BE- Devamt .12 İncide Balkan devletlerile ittifak yapılmasını teklif eden Çörçil tayyare ile Parise Londra, 25 (Hususi) — Londra muü- , hafazakâr liderlerden Çörçil, dün tay- | Yare ile Parise gitmiştir. Orada dört beş gün kalacak ve İngiltere elçiliğinde . Misafir olacaktır. Mevcut kanaate göre, Çörçil, Fransız | Siyaset adamlariyle bazı müzakerelerde bulunacaktır. İ gitti Malüm olduğu üzere Çörçil Avam Kamarasının “ton celsesinde merkez ve Cenubu Şarki Avrupsamda, Alman - ya tehlikesine karşı Çekoslovaokya, Ro- manya, Yugoslavya, Bulgaristan, Tür- kiye ve Yunanistanla Fransa ve İngil- terenin İttilaklar yapmasını teklif et. mişti Lihtenştayn prensliği Almanyaya iltihakı istemiyor Vaduz, 26 (A.A.) —.. Lihtenştayn | ikl siyasi fırkası olan vatanperverler birliği W ik kabinesi vücuda | ette değişiklik yap Mağa karar vermişlerdir. Vatönperverler birlii partisi bir teb- BB neşrederek prenslik arazisi dahilinde Nasvonal » aosyalizm — tehlikesi mevcut olmadığını ve memleketin müstakil kal- mâak azminde bulunduğunu bildirmiş HABER —— Malüm olduğu üzere 1s- viçre İle Almanya arasında — takriben 11 bin nüfuslu küçük bir prenslik olan | bu memleketin Almanyaya iltihak etmek üzere müracantte bulunduğu yolunda şa- yialar çıkmıştı. Yukariki telgraf bu şa- yianm asılsızlığını göstermektedir. Barselonaya göre Almanya Frankoya yeni- den yardım gönderdi Barselona: 2 , (AA.) —.. Cumhuri- yetçiler taratımndan neşredilen bir tebliğ- de, Frankistlerin malzemelerinin — faiki- yeti sayesinde Hueska mıntakasında i- lerledikleri kaydedilmektedir. Biyalaroz DEr- Devamı 4 üncüde Şişhane faciası maznunları Müddeiumumi beraatlerini istedi Şişhane tramvay kazasının muhake- mesine bu sabah ağır cezada devam e- dilmiştir. Suçlu Hasan, Niyazi, İsmail ve Fahreüdimin vekilleri uzun müdafaa- Tardan sonra müekkillerinin bu kazada biç bir kabahatleri olmadığınt ve evvel- €e ehli vukutf tarafından verilen rapor- ların yerinde görülmiyeceğini söyliye- Tek keşif yaptırılmasını talep etmişler- dir. Müddelumumi artık buna lüzum kal- madığını, çünkü mahkemece edinilen kanaatin kâfi geldiğini söyliyerek maz- nunların beraetlerini talep etmiştir. Muhakeme karar için başka güne bı- rakılmıştır. Japonlar ricat ediyor Çin mukabil taaruzu muvaflfak oldu Hankeo, 25 (A A.) — Çin tebliği: Tsinpunin şimalindeki Çin mukabil ta: arruzu üzerine Luşengin cenubuna ka. dar ilerlemiş olan Japön küvvetleri ri. cate mecbur edilmişlerdir, Demiryolunun garbinde Şianşianfın üzerine taarruz eden Çin ordusu keza düşmanı geri atmış ve düşman Şişi- angından 7 kilometre —mesafede olan birköye çekilmiştir. Çin Çin kuvvet- leri ileri yürüyüşlerine devam ediyor- lar. Diğer taraftan general Mamanşanın kumandası altındaki Çin kolları Sui- tanın seksen kilometre cenubu garbi- sinde ve sart nehrin şimalinde bulunan 'Fokotoyu zaptetmişlerdir. Japon ordularında görülen hararet- Hi faaliyet, bunların Pinghan cephesini boşaltmaya hazırlandıkalrına bir alâ. mettir. Anholenin cenubunda Hurvglinsiao. da Çin kıtaatı kat'i bir muvaffakıyet elde etmişler ve Japon kuvvetlerini a. ğır zaylatla geri atmışlardır. Şanghay, 25 (A, A.) «« Tiyençin - Pukov demiryolu boyunca Japonların İlerlemek için yaptıkları gayretler ve Husuşovu İşgal için gösterilen faali- yete rağmen vaziyet taarruzun bidaye- tinden beri hiç değişmemiştir. Çinli- ler mütemadiyen mukabil taarruzlar- da bulunmakta ve Japonların bu son taarruzunu da nkim bıraktırmaya Çü- Tışmaktadırlar. Bugünkü sayımız 1938 Cumartesi 16 Sayfadır İlân işleri Tel: 20335 Müfsitlerin son gayretleri Hatayda iköyler basılıyor Seçim tarihi yaklaştıkça taşkınlıklar artıiyor Antakya, 23 (Hususi) — Seçimin başlaması yaklaştıkça, taşkmlıklar da artmaya başlamıştır. “İttihadı vatan,, partisine taraftar toplamak için ma- halli idarenin bütün memurları sefer- ber edilmiştir. Memurlar bazan para, bazan da cebir kullanarak köy köy do- laşmakta ve arzularına ram olmryan- Jarı tevkif etmektedirler. Ermenileri partiye almak için, bir Türk köyü olan Mahmutlu civarımnda- ki emlâkin Ermenilere dağıtılacağı va. adedilmiştir. Köyler basılıyor Kırıkhan, 25 (Hususl) — Buraya bağlı olan ve sakinlerini Türklerin teşkil ettiği köyler, türlü behanelerle sık sık basılmaktadır. Bu arada Arab. l1 ve Çinarlı köylerine de baskın yapı!. miş ve halk dövülmüştür. Seçimde kazanmak için para topluyorlar ! Antakya, 23 (Hususi) — Nisanım 15 inde yapılacak olan seçimde Suriye lehine hareket edenlere dağıtılmak ü- zere nüfus memurlarından mürekkep bir komisyon para toplamaktadır. Ko- misyon, memurların maaşlarından da yüzde 3 kesilmesine karar vermiştir. Çapulcu gürühundan bir sürü serse- ri polise kaydedilmiştir. Bunlar, ora- da burada silâh atmakta ve Ssonra: “Siz silâh attmız!., diyerek Türkleri yakalamaktadır. Mahalli idarenin nüfus memurları, bermutad Türkleri nüfusa kaydetme - mekte ve kendilerini hudud dışma ç- karmak için türlü sebebler icadından geri kalmamaktadırlar. »- Çekoslovakyada seç imin yenilenmesi isteniyor Alman ekalliyeti reisi tehditkâr bir lisanla bu teklifte bulunuyor Prag, 26 (ALA.) — Südet Alman Partisinin merkerz bürosunun toplar- tısında bir nutuk söyliyen Çek Alman- ları lideri Haynlayn demiştir ki: “— Devletin ve Çek milletinin men- faatlerine dayanarak yeniden umumi in tihabat yapılmasını istiyorum.,, Hatip, 81 mebus ve fiyan arası ç- karmış olanm ve 1,600.000 fAlman mün- tehibinin arzusunu temsil eden kendi partisinin Çekoslovakyanın en mühim Apartman partisi olduğunu ehemmiyetle kaydet » miş ve şunları ilâve etmiştir: “— Milli devlet mefhumunun — mu- vaffakıyetini temin etmek Üzere son bir teşebbüs olarak yapılan 18 — 2 — 937 tarihli itilâf suya düşmüştür. Sü « detlerin hareketine iştirök etmemiş o- lan Alman sosyal demokratlarile libe- ral demokratlar Südet Alman halkın- dan sayılmazlar. Çek hükümeti, dahil- BE- Deyamı 12 incide hırsızı ti- marhanede yakalandı Kadınları dolandıran Ahmet Rifat timarhanede saklanmış BDEr- Yarisı 8 üncüda Şimal Kutbunda aylarca ölüm tehlikesile pençeleşerek ilim için çalışım Sove “ yet heyeti Moskovaya dönmüş ve büyük merasimle kargılanmıştır. Resimde heyet Retsi Papaninin bulunduğu otomobil konfeti - yağmunu altımyla Mopı, Rova sokaklarındam geçerken görülüyor..