1 Nisan 1933 Tarihli Kadro Dergisi Sayfa 12

1 Nisan 1933 tarihli Kadro Dergisi Sayfa 12

Anadolu kerpiçleri ve tezekleri içinden ütülü pantolunu, döyül- müş kösele pabucu ile, pomadalı saçı üstünden vüzgâr kayarak, rast geldiğine eldiven markası, beyaz yelek biçimi sorarak, rahat marşı okuyup giden bu delinin karşısına ihtilâl kelimesi, bir az- gın boğa gibi çıkıyor ve deli, azgın boğanın dumanlı soluğunu ensesinde duydukçu, son ipliğine kadar ölüm titreyisi geçiren bir kırmızı İspanyol salına dönüyor. © Genç kemalist; istatokoçu, rahatçı, ve rantçı Tanzimal ve Meş- rufiyel efendisinin omuzuna vurarak: — Korkma dinle; diyor. Biz, Türkiye için bir örnek arasaydık, bu örnek Fransada olsa, İsviçre de olsa, Rusya da olsa, Alman:- ya yahut İtalya da olsa, ancak sizin gibi birer maymun ve sizin gibi birer papagan olurduk. İmparatorluk Babıralisi Fransız demokrasisine hayranlığı yüzün- den Türk yurdunu Medagaskar'a vec İngiliz çayırında otlaya ot- laya onu Serendip'e çevire yazdı. Biz ne Mısır, ne Tunus, nc Trablus, ne de Forgana olmak istiyoruz. Artık idareleşip kaya gibi donan Fransız ihtilâlinin, kendi sıcak hamurunu şekilleştir- meğze ugraşan Rus ihtilâlinin, hepsinin bir ismi olduğu gibi, Türk ihtilâlinin de bir izmi vardır. Onun ismi: Kuvayı Milliye'dir. Ben Keuvayı Milliyeci'yim. Kuvayı Milliye'de bir milli kurtuluş ihtilâlinin hiçbir unsuru ek- sik değildir. Şuuru tamamdır: Ne kurtaracağını, neyi ve kimi kurtaracağını, nasıl ve niçin kurtaracağımı bilir. Kuvayı Mililye, coğrafiya için, Saray ve Kapı için değil, bir halk için dövüsen ihtilâlin adıdır. M Kavayı Milliye, öz Türk halkından olmayanların hepsinin bir- den, onu iliklerine kadar emip sömüren düşmanlar veya para- zitler olduğunu bilir. Katayı Milliye, Sarayı, Babıaliyi, Osmanlı Galaltasını, Süleymaniye camiini ve medresesini, Fener kilisesini ve mektebini, silindirli bankayı, hiç birini Anadolu anasının karnındaki cocuk mayasına saplanan süngüden ayırt etmez. Ker vayt Milliye için, «milli» demek, büyük ihtilâl ihtirası ile yanıp kavrulmuz olan, olandan veya olanın demektir. Milli; balık suda yaşar gibi, ancak bu toprakta yaşıyabilenlerin vasfıdır. Para, fikir, tezmâh, toprak, mal ve baca milZli damgasını almak için, bu toprağı benimsiyenlerin olmalıdır. 12