10 Mart 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

10 Mart 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

Tarihi Tefrika: 70 Sabatay Zev Nakleden: R. N. izmir yahudileri heyecanla sinagoglara koşuyorlardı Mesihin tekrar vazifesine başlıyarak: yahu- dileri kurtarması için dun ediyorlardı Bunu öğrenince yahudi kâ- hini pek şiddetli bir teessür duydu, Fakat Natan Gazatı te- essürüne mağlüp olan yeis ile yolundan dönecek adamlardan değildi. Aldığı haberin ilk sade mesi geçer geçmez Edirneye gitmek kararile yola çıktı. Na- tan Gazatı “Mesih” fikir ve ce- reyanının kat'iyyen ölmiyeceği re kani olan bir adamdı. Sami- wi taraftarlarından ( kalabalık bir kafile ile hareket ediyordu. Bu uzun yolculuğun masrafı, Natan Gazatı'nin zengin bir ya hudi olan kaympederi tarafın- dan temin ediliyordu. Natan bir beygire binmiş, bir de kılıç takmıştı!.. Kendisinden evvel yola çı- kardığı adamlari ektu yolladı. Bunlardan biri Halep- teki yahudi o cemaatine diğeri de Edirnedeki sabık “Mesih” e hitaben yazılmıştı. Natan Gazatinın bu mektup ları kâhinin “Mesih” hakkında ne derin bir itikat ve ii sa- hibi olduğunu gösterir la yazılmıştı. O kadar ki “Me- sih” fikrine muhalif o olanlara ve yahut bu hususta hâlâ şüp- he besleyenlere karşı son dere- ce şiddetle hareket etmek lâ- — olduğundan bahsetmekte- ir.1, Edi: yazdığı mektup ılmış olan İsrail oğul larını bir araya toplayan, bizi &saretten kurtaran hükümdarı mız ve bütün o hükümdarların hükümdarı, gök yüzünün ars- ları, Mesih Sabatay Zeviye. O- hun namı daima yükselsin ve ebediyyen bizim üzerimizde sal tanat sürmek için hemen kıyam stsin!.. Amin!., , “Bütün tevazu ve mahviye- timle hükümdarlar ü nin elini öper, hakipayine YÜZ, sürerim. Musevi şeriatinin sahi binden gelen söz ile yüzüm nur landı. “Kulağıma gelen felâket ha beri benim cesaretimi kırma- mıştır. Kalbim bir arslan kal bidir. Sizin niçin böyle hareket ettiğini benden & sormak fikri benden uzak olsun!, Benim sa- dakatim hiç sarsılmamıştır. Bü tün mevcudiyetim senin mukad des namına feda olsun!, Ben şimdi Şamdayım. Buradan İs- kenderona gideceğim. Ben s€- Bin hizmetkârlarmın Fiyım, Yardınımı niyaz etmi için oraya gelerek hakipayine Yüz süreceğim.” i Halep yahudi cemaatine hi- taben yazılan diğer mektupla da kendilerinin “Mesih” hak kındaki imanlarına halel getir- memeleri tavsiye edilerek kork mamaları, her şeyin pek yakın bir zamanda düzeleceği temin edilmektedir. Ümit tekrar uyandı!. Natan Gazati gibi istikbak de olacak vekayii haber verdiği hakkında yahudiler arasında u mumi bir kanaat mevcut olan kâhinin şimdi tekrar “Mesih' ile görüşmek üzere onun bulun duğu yere gitmekte olduğu ber tarafa yayılınca li ik man ve itikadı yeniden kuvvet buldu, Sönmüş ümitler gene parladı. Bu heyecan bilhassa İzmir yahudileri arasında son derece Yi bulmuştu. Kafile, kafile ya hudiler Sinagoglara | gü dua ve niyaz ediyorlar, “Me- sih,, in yakında tekrar vazil sine başlıyarak yahudiliği kur- taracağından dolayı izharı şük ran ediyorlardı, Fakat bu heyecan ve hare- ket mukabelesiz kalmadı. Bu- na karşı muhalif bir cereyan baş gösterdi. İstanbuldaki ya- hudi cemaatinin ileri gelenleri İzmir yahudilerinin nazarı dik katini celbederek mucize deni- len fevkalâdeliklerin her vakit zuhur elmiyeceği içi kalâdelikleri beklememesi lâ“ zım geldiğini tavsiye ediyorlar dı. Bilhassa Natan Gazatı hak kında cemaatin nazarı dikkati tekrar tekrar celbedilerek | İs- kenderondan İzmire, oradan İs tanbula ve oradan da Edirneye gideceği söylenen Natan Gaza tının pek sözlerine ehemmiyet verilmemesi yahudiliğin meti namına ileri sürülüyordu. Bu sırada Sabatay Zevi sahne- den çekilmemiş olsaydı da İz- mire gitmiş olsaydı, bütün ya- hudi cemaati bir kere ken disini ona teslim etmekte te reddüt etmiyecekti. Vo o ünler artık geçmişti. Sahatay Seri artık yoktu. Ona dair bir haber de yoktu. Omun için İz- mir yahudileri, İstanbuldan len bu nasihatleri dinlediler. Natan Gazatı geldiği zaman, kendisine karşı lâkayt kalma. ğa karar verdiler. - Bu yalnız İzmire münhasır kalmadı. Natan Gazatınm uğ- radığı yerlerde karşılaştığı 67 ya açıktan açığa bir muhale- fet, yahut alenen bir husumet oldu. Natan Gazatı Selâniğe de gitti. Orada etrafını alan ya hudiler, şimdi yahudilik âlemi nin uğradığı derin inkisarı ha- yalden Natan Gazatiyı mes'ul tutuyorlardı. Natan Gazati bu suretle Türkiyede daha başka şehirleri de dolaşmağa mecbur oldu. Meselâ Selânikten bir gi e ear emeyi kaçan Natan Gazatı y gitti. Bursa yahudileri kendi. sini çok İyi karşılamışlardı. Lâkin see İle ei eçmeden aki din. Şeh ısının da nazarı dikkatleri ni celbederek Natan Gazatıye itibar ve hürmet göstermemeği tavsiye eder yollu mektuplar gecikmemişler- Bir tren iki Atı parçaladı | Arabacı mucize ka- bilinden kurtuldu Eskişehirden bildiriliyor: Te ahhurla gelen Konya treni, tam “Defterler Değirmeni” mevkii- nin yanındaki geçitten geçece- ği esnada uzaktan önüne bir at. İı araba çıkmıştır. Trenin müte madiyen düdük çalmasına rağ- men araba hattan çekilmemiş ve o sırada trenin tevkifi kabil olmadığından arabaya büyük bir sür'atle çarpmıştır. Loko- motif her iki atı altma alarak parça parça etmiştir. Bir muci- ze kabilinden ola me esnasında arabanın üstünde ki köylü fırlamış ve bu suretle muhakkak bir ölümden kurtul. Karşısına altı kurt çıkan adam Evrenyede Kahveci polis na- mile maruf olan Salih geçenler de akşam üstü kahvesini kapa- yıp evine giderken önüne 6 ta- ne #zılı kurt çıkmıştır. Zavallı adam fena halde korkmuş ve hemen orada bulunan bir ağaca turmanmıştır. Salih E£. ağaçtan kurtlara ateş etmiştir. Silâh se sini işiden halk ta kurtların bu- lunduğu yere gelmiş, onlar da şiddetle ateş ederek aç kurtları güçlükle kaçırmışlardır. Salih te bu tesadüfün verdiği korku tesirile hâlâ hastadır. Iki kişinin idamı talep edildi ik, müsade- | ehemi Fal baktırmak bahanesile ev- lerine davet ettikleri Melek Ha nımt pa tamaan boğmak suretile öldürmekten maznun Zehra ve zenci Hüseyinin mu- hakemelerine İzmirde ağır ceza da devam olunmuştur. Geçen Ür. Bunun neticesi olarak Bur | ; *a yahudileri hemen Natan Ga zatının aleyhine | dönmüşler- dir. O kadar ki, kendisile hiç kimsenin gö i bile ka yarlaştırıldı. Hattâ Natan Ga- gm ile vermi; ti. Daha e kalacak da kun meşhur kâhini tehdit ettiler. Natan Gazati bu suret le ister istemez Bursadan da çı ip gilmeğe mecbur oldu. Natan Gazati ei iyetle yola çıkmış dolaşıy: du, Kâhin bu kaleli dağ . Yanında yalnız itimat etti- ü altı kişi kadar muhafızı br raktı, 1667 senesi şubat sonlarma © doğru idi ki Natım Gazatı İzmire İİ, Ke. denilen ee e olan Saba aynın Teslim olan carih bir para meselesinden dolayı geçenlerde Şaziye isminde bir kadının başını balta ile yarala- yarak kaça Şaban kendi kendine jandarmaya teslim ol. muştur. Şaban Adliyeye veril. miştir. Bursada bir cinayet Bursadan bildirildiğine göre yet olmuştur. Halil ile Alinin arasmda kaçakçılığı ihbar mese lesinden ileri geldiği söylenen bir münaferet varmış. Akşam üstü kahvede otururlarken bu mesele patlak veriyor. İki ta- raf ta küfretmeğe başlıyor. Der | ken, karşısındakinin silâha dav ranma kister gibi hareket etti- ğini gören Ali hemen parabel. Tüm tabncasını çıkarıp ateş edi. yor. Halil ismindeki delikanlı; , | göğsüne üç, karnına da bir kur yahudileri namıns Saba! viye talimatta bulunmak üze- re gelmiş olan fakat Sabatay Zevinin malâm ( olan surette sahneden çekilmesi ile kendisi ni göremiyen bir heyet te İz. mirde bulunuyordu. Natan Ga zatının oraya geldiğini haber alan bu heyet bunu fırsat ad- dederek kendisini ziyaretle i- talyadaki yahudilerin nasıl bir hattı hareket takip hakkında köhinin reyini öğ- renmek istemişti. Fakat Na. tan Gazati hiç kimse ile gö mek istemiyordu. Onun bu heyeti kabul etmedi. Yahu di heyeti de gerisi geriye İtal. yaya avdet edince, gerek Sa- batay, ve gerek onun o kâhini olan Natan Gazatı aleyhinde birçok şeyler yapmışlardır. Her halde kâhinin bunlara kar | şı göstermiş olduğu © vaziyet kendi lehinde setice vermemiş (Devamı var) şun isabet ettiği için orada ölü- yor. İlk defa küfreden de ağır yaralanıyor. Bu delikarlı şim- di hastahanededir, hayatından pekaz ümit var. Bundan başka daha iki kişi de hafif yaralıdır. Katil Ali tevkif edilmiştir. Esrarengiz bir hay- van hastalığı HAYRABOLU 7 San günler zarfında keresteci Ali Efendinin 15 kara sığırı mahi- yeti anlaşılmayan bir hastalık. tan öldü, Keyfiyet telgrafla lâyet merkezi olan Tekirdağı. na bildirilmiştir. — ——ee— İstifa etmemişler Müstakil ressam ve heykel. traşlar birliğinden: Bazı gazetelerde cemiyeti, zin Güzel san'atlar birliğile an-! laşmadıklarından dolayı Halk- vinden istifa ettiklerine da- | x görülen haberlerin aşlı çsası | yoktur. Şark musiki Kongresi Murahhaslarımız Kahireye i lan Rauf Yekta ve Mes'ut Ce- mil Beyler Ege vapuru ile ha- reket etmişlerdir. Rauf Yekta Bey, kendisile görüşen bir mu- harririmize, kongrenin mesaisi hakkında şu izahatı ii “ — Davet edildiğimiz kongre, Şark musikisini alâka- dar eden muhtelif mesaili tet- kik ve halledecektir. İlmi eser- ler üzerinde kararlar ittihaz mevzuu bahistir, Bu toplanış musiki âleminde mühim bir hâdise teşkil ediyor. Kongrenin miyeti yalnız Şark musiki âlemine münhasır değildir. Mu asır musiki bu kongre mukar- reratile yakından alâkadar olu- yor. Kongre muhtelif komis- yonlar halinde çalışacak ve üç hafta devam edecektir. Komis- yonların raporları umumi bir celsede tetkik ve tesbit olun- duktan sonra kongre dağılacak tır, Kongrede radyo ile neşri- yat hususunda mühim kararla- rm ittihaz olunacağını tahmin ediyorum.” Haliç şirketi fena Vaziyette mi? Belediye hissesinin teciline karar verildi Uzun müddetten beri Haliç şirketinin. vaziyetini tetkik e- den komisyon dün son içtimar- nı yapmış ve tetkikatım bitir- miştir, Komisyon tetkikatı ne- ticesinde Haliç şirketinin vazi- yetinin fena olduğunu anlaşıl- muşter, Komisyon bugünkü im- kân ve şerait içinde şirketin fa aliyete devamına imkân göre- mediğinden, vaziyette bazı ta- dilât yapmak zaruretini bisset miştir. Şirketin bütçesinde en büyük yük olarak gözüken İs- tanbul © belediyesinin U sene- vi otuz altı bin. hiralık bissesinin ti düzelinceye kadar tecili ka- rar altına alınmıştır. Maama- fih, şirket Belediye hissesinin kaldırılmasının da sirketin va- e m tedbire lüzum görmemiştir. İstanbul Dördüncü İcra Memur. Juğundan: Tamamına üç bin beş yüz bira kıymet takdir edilen Gala- tada Hacı Âma mahallesinin Çeş- me meydanı sokağında cedir 12, 1 16 numaralı mozaik İnislâthanesini müştemil #naarazi bir bap ahşap ba- | nenin tamamı açık arttırmaya vaze- dilmiş olup 24 Mart 932. tarihinde şartnamesi divanhtneye talik edile- | rek 7 Nisan 932 târihiüe mümadif Perşembe günü saat İten 16 ya ka dar İstanbul Dördündü İcra Daire- sinde açık arttırma suretiyle satıla- caktır. Arttırma İkincidir. birinci arttırmada en çok bin üç yüz liraya talip çıkmiş olup bi kere en çok art uranım üstünde börakılacaktır. Ve yine tamamına iki bin * beş yüz lira kıymet takdir edilen Galatada Azap kapısında Yolcu z8ğe Mahallesinin Yenikapı sokağında atik ve çedit 1 No. İt hanenin tamamı açık arttır maya varedilniş olup 24 Mart 952 tarihinde şartnamesi divanhaneye ta lik edilerek 7 sisan 932 tarihine mü sadif perşembe günü saat 14 ten ya kadar İstanbul dördüncü icra da iresinde açık arttırma süretiyle satı tacaktır. Arttırma ikineidir birinci rtturmada en çok yedi yüz Jiraya talip çıkmış olup bU kere en çok art utanın üzerinde bırakilacaktır. Art turmalara iştirek için Yüzde yedişi pey akçesi alınır, müterakim ve belediye vakıf icaresi müşteriye a- ittir. Tera ve iflâs kantnanun 119 uncu maddesine tevfikan hakları tapu sicilleriyle sabit olmıyan ipe- tekli alacaklılar ile diğer alâkadara. cin ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masa- rife dair olan iddialarını ilân tari- hinden itibaren 20 gün içinde evra- ka müsbiteleriyle bildirmeleri Yâzım dır. Aksi balde haklar: tapu sicile iyle sabit olmıyanlar satış bedeli- nin paylaşmasındı Alikadarlarıı işbu maddeyi kanuni ye ahiçimına göre tevfiki harcekt et meleri ve dahafazla istiyenlerin 931 tasile mem: ilân olunur malümat almak 900 dosya muma acaatları şirketim © vaziye I Poliste Kuma: Sabık Maliye memurların. dan Hasan Efendi ile arkadaşı Mustafa Efendi Karagümrükte oturmaktadırlar. İki arkadaş dün Karagümrükte . kabakçı Mustafanın kahvesinde kumar oynamağa başlamışlardır. Fa- kat oyun esnasında kavga çi- karmışlar ve Mustafa Efendi | Hasan Efendiyi dövmüştür. Zorbalık Kemal isminde biri dün s0- kak ortasında Koço namında birinin üzerine atılmış ve sırtın daki çaketini alıp kaçmak ister ken yakalanmıştır. Serseri Hintli Ötede beride serseri gezen bir Hintli nezaret altıma alm. mıştır. Hudut haricine çıkarıla caktır. Halkevinde müsamere Edebiyat fakültesi talebe ce- miyeti bugün öğleden sonra Halkevinde bir müsamere vere cektir, Aero klüpte balo nbul lisesi mezunları ce- miyeti bü'akşam Acro kulüpte İ bir balo vereceklerdir. a GA VUR istanbul Üçüncü İcra Dairesin- den: Tamamına 4200 lira kıymet takdir olunan Kumkapıda Muhsine Hatun mahallesinde Molataşı cad- desinde atik 16 cedit 20 numaralı haricen kâgir maabahçe bir bap ha- menin 120 hisse itibarı ile 60 hissesi açık arttırmaya vazedilmiştir. 2-4- İ 32 tarihinde şartnamesi divanhane- ye talik edilerek (27-432 ta. Çar- samba) sast 14 ilâ 16 ya kadar İstan İbat Üçüncü tera Dairesinde açık J arttırma ile satılacaktır. Arttırma ya iştirak için 94 7 teminat akçesi alınır. Mütecakim vergilerle beledi- | ye rüsumları vakıf iceresi müşteri- ye aittir. Hakları tapu sicilleri öle sabit olmıyan ipotekli alacaklılar â- ie diğer allıkadaranın ve irtifak hak kı sahiplerinin bu haklarını ve hur #wsile faiz ve masarife dair olan id dislarını ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde evrakı müsbiteleri İ ile bildirmeleri Iâzımdır. Aksi hal- İ de hakları tapu sicilleri ile sabit oi- mayanlar satış bedelinin paylaşma" sından hariç kalırlar. Alâkadarların icra ve iflâs kanununun 119 uncu madilesi hükmüne göre tevfiki hare et etmeleri ve daha fazla malümat k istiyenlerin 930 — 217 numa İ ralı dosya ile memuriyetimize mü- | racaatları ilân olumur. —— İ Sultanahmet Beşinci Sulh Hukuk Hükiraliğinden: 'Terekesine mahke- memizce vaziyet edilen mabeyinci in B. refikası müteveffiye Mü- nire Meryem Hanıma sit ve tafsilâ- te aşağıda yazılı DÖRT parça gayri menkul mirasçıların talebi üzerine mahıkememizce bilmüzayede satılan caktır. Talip olanların bedeli mu- hömmenlerinin YÜZDE ONU nis betinde pey akçesile birlikte ilk art tırma günü olan 30—3—932 ÇAR- ŞAMBA günü saat 14 te mahkeme. mize müracaat eylemelri ilân olu. gr! | — Sultan hamamda hoca hanı sokağında kâin ve zemin katın | İda beş dükküne, birinci katında ye- | 4, ikinci katında" sekiz ve üçüncü katında on odayı ki cem'an YİRMİ BEŞ'oda ve beş dükkân: müştemil Emin B. hanı denmekle maruf kâ gir hanın üçte bir hissesi (kıymeti mubammenesi YİRMİ BİN LİRA) ? — Büyük çarşıda Kürkçü hanı içinde 23 No. larla murakkam ze min katile beraber üç kattan ibaret i her katta bit odayı havi kâgir bir | 932 Perşembe günü saat 11 den iti-! bap dükkânın tamamı (kiymeti mu- bammenesi Bin ALTI YÜZ Wta). 3 — Galatada Yenicami mahallesin- de Yenicami Tünel caddesinde eski 44 yeni 32 No. lı zemin katile bir- likte üç kattan ibaret beher katta bir odayı “müştemil kâgir bir bap dükkânm tamamı (kıymeti muhan- DOKUZ BİN lira) 4— Bo- de me gazi İ ver yeni 39 No. üç tarafı kâgir du e elyevmn kömür depoğu mılmakta bulunan gahil- bene arsası kıymeti mehammenesi İ(ŞEZİZ DİN Mira) ! Halk bilgisi derneği yeni faaliyet- lere sahne oluyor! birdirlerini döğdüler | Anadolu köy köy dolaşılacak ve milli san'at eserle Yusuf Ziya Bey . Halk bilgisi derneğinin yakında peş teşkilâtile Halkevinde çalışma bilgisi dernek teşkilâtı reisi o Yusuf nek, şimdiye kadar halkryata dair ol- liye yakm tetkike müstenit eser meş retmiştir. Bu eserler arasında muh telif Anadolu şehir ve köylerinde a- ğzdan ağıza dolaşan fıkra, hikâye, bilmece, mâni, darbımesel, maziden İ kalma görenek, âdat, anane ve iti katlar, hurafeler ve sair | tetkikler İ vardır. Bundan möada dernek haller. yat hareketlerini takip için aylık bir mocmua çıkarmaktadır. Dernek teşekkül ettikten © sonra memleket dahilinde birkaç seyahat tertip etmiş, arasından mürekkep bir heyet cemup, şimal şark, garp ve'or. ta Anadolu dolaşarak birçok güzide halk şarkı ve oyunlarının plâkları üzerinde tesbitine muvaffak olmuş- tur, Heyet, her seyahat şü mü. şahadelerini tesbit eden birrapor neş retmektedir. Dernek, münferit çalış. mağı faydalı o bulmadığı için belli başlı 14 merkezde muhabir azalıklar tesis ettiği gibi, ecnebi folk-lor teş kilâtile de temasa girişmiştir. Muha- bir aza, dernek kütüphanesinin zen- ginleşmesinde başlıca âmil olmuştur. Derneğin faaliyeti, folk-'lora ehem- Polis merkezinde bir maznun isticvap edilirken yanında avu- katının bulunup bulunmayaca- ğı meselesi dün avukatlar ma. hafilinde hararetli münakaşala rı mucip olmuştur. Umumi ka- naat herhangi bir tahkikatın başlangıcından nihayetine, ya- ni zabıtada başlaayn hazırlık tahkikatınm ilk tahkikat olan müstantiğe intikaline ve müs- tantikten çıkıp son tahkikat Halkevi reisi An- karaya gitti İstanbul Halkevi reisi Hâmit Bey Ankaraya gitmiştir. Teşek kül eden iki hars şubesinden maada diğer şubelerin faaliyete geçebilmeleri için nizamnamele rinin csa3 hatları tesbit edilmiş İtir. Hâmit Bey Ankaradan av. det ettikten sonra bu şubelerin idare heyetleri intihap oluna. caktır, İstanul Üçüncü İcra Memurlu- undan: Bir borcun temini istifası İ için maher ve paraya çevrilmesi mukarrer hal gardirop konsol ayna soba koltuk vantilâtör vesair hane eşyası Şişli'de Osman Beyde Rume- li sokak 50 No, hı hanede 17 Mart İ baren açık arttırma suretile satrla- | caktır. Taliplerin mahallinde bulu- İ ancak memuruna müracatları ilân j onur. İ Zayi — Eyüp şubesinden üç ayda İ almakta olduğum kırk üç buçuk hi- salik 5226 numaralı maaş cüzdanımı | tatbik mühürümü ve nüfus tezkere Kuruçeşme mahallesinde mi kazsen zayi ettim her kimde zu | lin hâriç Kâlırlar. | tramvay caddesinde eski 25 müker- | hür ederse hükmü olmadığını ilân ederim, Ayvansarayda Atik Mustafa Paşa mahallesinde Avcıbaşı sokağında 3 numaralı hanede bahriye kâtip muarinliğinden mütekait Mehmet İzzet bim Hüsnü Ziya Beyin verdiği izahata göre der- | tikçe teksir edilecektir. Halk bilgisi derneğinin yaptığı hizmetler meyanmda © halk şairleri için memlekette ilk defa bir harelcet uyandırdığı da zikredilebilir. Derne ğin 15 nisan 929 da halk şairi Yunus Emre için tertip ettiği ibtifal ile her snf halk bu öz şairi tanmış oldu. Yusuf Ziya Bey, derneğin tesisinde. ki gaye etrafında bize şu izahatı verdi: — Halk bilgisi derneği hall mü. Devverlere ısındırmak: ve ! Bususunda başlıca öznildir. Tahsil ve İ görgü halk tabakasile yüksek sıf arasında açmış olduğu boşluğu dol duracak, halk bilgisidir. Halk bilgi- lerinden evvelâ dil hususunda isti fade ediyoruz. Bu sayede ana dilimi Zin malı olan birçok yeni kelimeler n demiz, musiki bahsin dedir, Topladığımız şarkılar arası- da milli hislerimizin ifadesi olan nağ İ meler pek çoktur. İ Biği, tahassüslerindekri derinliği göz- termek itibarile milli yaşayışımızın adeta birer aynasıdırlar, Folk.lor'u bütün bilgilere malze. me veren bir menba telâkki etmek kabildir.” Halk bilgisi dernek (heyetinden bir grup önümüzdeki mayıs ayında Garbi Anadoluda yeni bir tetkik se- yahatine çıkacaktır. Bu seyahat es masında köy köy dolaşılarak intihan edilecek şarkı ve oyunlar tesbit edi- leçektir. Ay sonunda * Bir maznun poliste isticvap edilirken. Yanında avukatı bulunabilir mi? açılması için mahkemeye sevki ne kadar mahrem olduğu mer. kezindedir. li hili isti vap edilirken avukatı yanımda bulunmaz. Fakat avukat ister. se evrak son tahkikatın açılma sı için mahkemeye intikal ettik ten Sr enn tetkik eder ye isticvaba, ifadeye, zabıtlara, karamamelere itti kesbedebiz Meriç ve Tunca bi az daha kabardı EİDRNE, 9 — Meriç ve Tu na nehirleri düne nazaran biraz daha yükselmişlerdir. Fakat su ların sür'ati fazla olmadığı için bundan fazla yükselmiyeceği tahmin ediliyor. Her ihtimale karşı o herkes müteyakkızdır. Tunca bu sabah daha yüksel. miştir. Yeni İmaret ve Yıldı. rım köylerinden aşmağa başla. mıştır, Sular bir kısım bahçele ri istilâ etmiştir. Hava bugün güneşli ve ilkbaharı hatırlat. maktadır. | Büy Emlâk bankası obli- gasyon çıkarıyor Ankara, 9 — Emlâk ve Ey- tam Bankası idare heyeti obli- gasyon ihracı için tetkikatına devam etmektedir. Şimdiden taayyün eden bir vaziyete göre banka beheri beşer yüz bin lira lık olmak üzere iki defa tahvi- ilit çıkaracaktır. Birinci defaki- İne yüzde 7, ikinci defakine de yüzde beş faiz, yüzde iki ikra. miye verilecektir. Hazirana ka- dar oblizasyonlar tamamen Dİ