8 Kasım 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

8 Kasım 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

MÜTEFERRİK HABERLER ARirrE ekteplerae ilapsızlık vi lere yapılacak muameleyi ekâletten sordu mekteplerin ilk sınıflarında hâ il odarik edilmemiştir. Meklcp bir buçuk ay olduğu halde n tedarik edilmemesi Maarif in nazarı dikkatini celbet- di kitapçılar bu kitapların olmadığını ve yeniden basıldı- Ne sürmekte oldukları için 0 niversite ye heyeti Rai idare heyeti dün rektö- | Büamelâtni tetkik etmitşir, ialarını getirmeyen talebe in kayıt karar karar. ai tebliğ Mi yancı dillerden imtihan kabul edilen bütün yapılacaktır. Bu imtihan al- fransızca, ingilizceden olacak- İ atihanda örmvaffak olan talebe dil mektebine devamdan ser“ tutulacak lacaklardır. mi müfettişler çağırıldı Maarir Vekâleti Istanbulda bulun 3 olan vekâlet umum müfettişi Bürhan Esin, Selim Sırı Bey « raya davet etmiştir. Umumi r cuma günü Ankaraya gi - Milet mektepleri ektepleri Istanbul, Beyoğ»- ih muntakatında açılmış ve a başlamıştar. Haydarpaşa lisesi sene açılan Haydarpaşa lies i bütün eksiklikler ikmal edil - indie kadar mektebin muh- İk, Kısmlarında eksiklik vardı. Bil - iki üç şubeli sınflar bir smfta Nâkta idi, Mektebin bütün eksik- iti tamamlanmış ve 22 sınıfta 1400 inuntazaman tedrisata başla - mektepler muallimle; hususi vaziyetleri dır. Bu müdürlüğüne bildirilecektir. Cerrahi cemiyeti Bir tepede eski Eserler bulundu Piiz Değeri on binlerce 'lira asarı atika izmirden yazılıyor: Yenifoça civa rmda Firavundağı denilen © yerde Ah- met ağa isminde birisi, üzüm sergisinin bir tarafımda yarıktan arıların çıktığı « Br görmüş ve orada bal bulunacağını besap ederek yarığı kazmağa başlamış. tar. Filhakika bal bulmaş ve o neşe ile yarığı daha ziyade açarken zması bir taşa tololnıştır. Merak © saikasile gez Şam ve pahabicilmiyecek ei Re el bulmuştur. Ahmet ağa kimseye haber verme - den İzmirde Salamon isminde bir mu - seviye baş vurmuş ve mücevherleri 210 Braya © satmıştır. Salamon da bunları ancak zengin ecnebilere satabileceğini bildiği için ihracat tacirlerinden Ameri- kalı Mister Jiroya müracaat etmiştir. Mister Jiro 35,000 bira teklif etmiş” se de, evvelâ hükümetin haberdar odil- mesini istemiştir. Bunun üzerine Sala- mon efendi Bucada ecnebi zenginlerin den madam Rize müracast etmiş ve 40,000 küsür liraya mutabık kalınmış - bir, Bir ihbar üzerine keyfiyeti haber m- Diğer taraftan. Abaret ağam Fire, ventepeye giderek ayni yerden Dürli ve dalım İzik oralar bali çıkardığı haber alınmış, bunlar da satıl. masına meydan verilmeden ole geçiril. miştir. 9 adet altın varaktam © yapılmış ve gok mnaikrmmn işlenmiş taç, (3) det altm Stifan, (5) adet altından era yi ayarla ri, (1) adet altın bilezik, (1) adet al tn kolluk (len gelinle), (1) adet emi tabağı, (1) adet bronz mermi , bir ipte dizili (24) adet © altın bera) bie çi e altın yüzük (yüzüğün ucundaki İk ek sein ni 0 altından mamul cerrahide kullanılan a. let, (4) çit altın küpe (bu küpeler çok yülmek san'at eserleridir), (2) adet ba- İordan mamul sikke, bu sikkeler milât- tan evvel Foça civarında hüküm süren (Helnik) imparatorluğunun paraları i- miş), (58) parça altın taç kırmtıları, (1) adet altımdan mamul defne yapra- i Asarı atika mütehasarsları ve kuyum» cular bu eserlerin kıymetini yüz binler» ce liraya çıkarmaktadırlar. Mezarda daha başka eserler bulu - macağı zannediliyor . Sivas mafia baş mühendisliği ANKARA, 7 (Telefonla) — Anka. ra mafin başmühendisi Tahir Bey Srvas nafia başmühendisliğine tayin edilmiş. tir. Polis baş müfettiş'iği ANKARA, 7 (Telefonla) — Emmi- yet işleri umum müdürlüğü polis baş umum müdürkük | Mürli, eö ye de Edirne viliyeti umuru nakliye mü- dürü Halit Beyler tayin edilmişlerdir. Kaymakamlar arasında ANKARA, 7 (Telefonla) — Dahi- liye Vekâleti kaymakamlar arasında bazı değişiklikler yapacaktır. Bu hu- sostali kararname hazırlanmaktadır Umumi harp mütare- kesinin yıldönümü “ Teşrinisani pazar kesinin lisesinde harpte ölen askerlerin rahu na ithaf edilmek üzere bir âyini ru - hani ve konsoloshanede bir resmi ka bul yapılacaktır. Bu âyine riyaset et- mek üzere Cebelittarık baş rahibinin bugün Istanbula gelmesi bekleniyor. Ayinden sonra davetlilere, malül Ingi liz askerleri tarafından yapılmış suni gelincik çiçekleri dağıtılacaktır. a İtalya kralının doğ- dukları gün de bir âyin vapılacak ve Italyan ame le cemiyetinde bir çay ziyafeti veri lecektir. Hangi işlerden kazanç vergisi alınmâz Devlet dairelerinin hariçten mal. satım almalarının azlığı dolayısile ei yı bu mal â si alınmaz. Fakat çok olursa, muka - veleye bağlanım ve bağlanmasın mü- teahhitten kazanç v vergisi alımın, Hava raporu Sıfır derecsi hârürete ve deniz seviye- sine indirilmiş marometre bu ambah: sa- at 7 de 762, saat 14 te 761. Derecci ha rurot saat 7 de 13, saat 14 te 18. Azami İ lardan 87 ve umumi müsabakaya is - POLİSTE Kavgası Bebekte bir helvacı çırağı komşu helva“ cının çıraklarını yaraladı Evvelki gece, Bebekte bir cinayet | olmuştur. Evvelce Arnavutköyünde ça | isminde bir helvacı, çi- | ve Mehmetle birlikte bir dükkân açmak istemiştir. Bir dük- kün tutmuş, temizliğe başlamıştır. Fa kat, bitişikteki diğer helvacı Mustafa yanlarma gelerek: — Burada benden başka kimse hel- vacılık cedmez! diye itiraz etmiş, ara- da kavga çıkmıştır. Bebekteki Musta fanın çırağı ve ayni zamanda adaşı 0- lan Mustafa, ustasından daha baskın çıkmış, bışağı çetkiği gibi yeni dük - kün açanın eski çıraklarından Akif ve Aliyi yaralamıştır. Alinin yarası ağır- dır. Zükür hastahanesine kaldırılmış- tır. Mustafa da bu sabah yakalanmış” tır, Geçmiş olsun Dün saat 15 te Vakit gazetesi Foto Zine Âli Bey gazete idarehanesi inden karşıki tarafa geçerken Sir- Me tarafından süratle gelmekte olan bususi bir. otomobilin aşma kalma - rekse Ali Beyin ifadeleri alınmıştır. gi Yangın başlangıcı ün pamuk muk paketleri tutuşmuşsn da, amele tarafından görülerek derhal söndürül Mmüştür. Yatı meccanilik İmtihanlarında Kazanan talebeler| : ANKARA, 7 (A.A.) — Maarif ve kületinden: 915 sayılı kanun hüküm. lerine göre yapılan yatı meccanilik im imi da kazanan talebe nin adları ve baba adlariyle bulunduk ları vilâyetler aşağıda yazılıdır: Seçim imtihanları şu esaslara göre yapılmıştı 1 — Her vilâyet merkezinde müsa - baka imtihanı açılmıştır. 2 — Müsabaka imtihanları “ edebiyat” i yasiye derslerinden yapılmıştır. 3 — Sualler vekâletçe tesbit edil - miş ve yerlerine gönderilmiştir. 4 — Cevaplar vekâletçe hazırlatıl. mıs ve köşeleri kapalı talebenin adla- rını saklıyan kâğutlara yazılmıştır 5 — Vekilette teşkil edilen bir he yetin kimin olduğunu bilmediği bu kâ Zıtları okuyarak not vermiştir. Baş - ka bir heyet te kâğrtların köşelerisi açarak adların cetvellere yazmıştır. 6 — 1904 bütçe kanununun 10 un- cu maddösi hükümlerine göre lisesı ol mıyan yılay etlerden müsabakaya işti- rak eden talebeden en fazla not alsn türkçe- tirük edenlerden 223 talebe alınmış tr. Alman talebe şunlardır: Anka.a: H, Bahaettin kızı Mürey yen, Beyinilah kızı Gülbiye, Reşit oğ- İs Raşıp, Abdurrahman oğlu Hakı, Osman Remzi oğlu Fikret, Yusuf Zi- ya oğlu Muvaffak, Emin oğlu Hali, Ahmet oğlu Hasan, Hüseyin oğlu ls- mail, Mehmet o oğlu o Necmettin, Hüseyin oğlu Hamdi, Hüseyin kı - zi Feride, Kasım oğlu Zafer, Hakkı oğ |, tu Feyzi, İbrahim kızı Kezban, Habi- bullah kızı Sevim, Mehmet kızı lihan, Osman #ızı Fürüze, Omer Hayreltn oğlu Macit Hilmi, Sabit oğlu Haiüz Tevfik oğlu Samih, Mehmet Nuri kızı Lütife, Sıpkatullah oğlu Saffet, Bekir oğlu Hala, İstanbul: Kâzum kzı Bedia, Hasan kızı Zeh ya Adil kızı Nihal, İsmail kızı Ve'tin, Nuri kızı Türkân, Şakir kızı Ulfet, Ha san kızı Mürvet, Mehmet kızı Al ye Mehmet, Ibrahim kızı Mensure, Zr kızı Hayrir üsa, Recep kızı Bemed'na, Hidayet hızı Tarika, Cemal oğlu Cı - oğlu Mehmet, Mehmet oğlu H. Hüsnü, Ismail H. oğlu Yusuf, Şülerü oğlu Mu- hittin, Nurettin oğlu Ertuğrul, 1. #isk kı oğlu Enis Behiç, İsmail Zühtü oğlu 1. Kazın Mehmet oğlu Abdürrahim, Sami oğlu Avni, Tevfik oğlu Ibrahim, Nazif oğlu Orhan, Nuri oğlu Hasan, Ali oğlu Mehmet, Muhittin oğlu liha mi, Hüsnü oğlu İsmet, Ibrahim oğlu Irtan, Enver Ziya oğlu Naci, Omer oğ. lu Şükrü, Osman oğlu Sedat, Sıtkı oğ- lu Abdürrahman, Osman oğlu Ahmet , Cafer oğlu Abdurrahman, Mehmet oğ lu M, Kemal, Kıyas oğlu Şahap, Emin oğlu Suha, Yasin oğlu Sami, Ali Şev: ki oğlu Ridvan, M. Rüştü oğlu Reşat, Ahmet oğlu İsmail H., Ziya oğlu O - mer İsmet, Izmir: Hüseyin oğlu Mustafa, M. Ziya oğ la Nurettin, İsmail Hakkı oğlu Bedri Doğan, Yakup oğlu Mehmet Lütfi, Müslim kızı Türkân, Nuri oğlu Ah - met, Faik oğla Pe Fuat, Bliâl Recep oğ- lu Hüsnü, Ahmet oğlu Halil, Muhsin oğlu Kemal, Tevfik kızı Fetiye, Ibra- him oğlu Nevzat, Mehti oğlu Salâhat- tin, Münip oğlu Hürrem, Ramazan kı» 21 Saadet, Avni oğlu Fethi. : Görüşler Öz Dilde Ağız, İmlâ, Yazış (Başı 1 inci sahifede) gi ağızla sölersek söyleyelim — ol- | dukları gibi, anlatıyormuşuz gibi yazalım demektir. Böyle yazanlarımızı hiçte azım- sayamayız. Sayıları gündengüne de arlıyor. İşte Falih Rıfkı, İşte 1914 te Tanine verdiği yazılar, işte 1934 te dilimize verdiği güzellik. En düz, en ince, en zor ve çapraşık kunu- ları (mevzuları), Falih Bize birer tas ahududu şerbetinin tadı ile ver- miyor mu? Onu okurken sanki o, karşımızdadırda bize yazdığını dil. le anlatıyor, veya biz o dille konu- şuyoruz. Zeytindağ, Zeytindağ'ın çölden dönen Ahmet'i nedir? Bi-, zim Akdeniz nedir? ve bütün ver- dikleri nedir? Ömer Seyfettin, Reşat Nuri, Sad- ri Etem, Vâ - Nâ, Hikmet Feridun, Felek ve daha... konuşmadıkları gi bi mi yazıyorlar? bütün bunların gerçekten ünalmış olmaları şu ve- ya bu ağızla yazdıklarından değil, Türkün tek Türkçesini yazabildik- Hamiş Türk Tanrısının kayrı- Samih Rifat, Türk di- e kz biç yap vee saydıda sadece Anadoluya gelişi- ni anlatan şirini yazsaydı gene Sa- mih Rifat olacaktı. Bir ikide aykırı sözgelişi ala- yım: Refik Halit... gerçekten üi nü, kendi kaleminden alan bu Türk yazarının her yeni yazısı — isterse üç beş sözlük olsun — herkesin e- linde ve dilinde dolaşıyor. Niçin? Öz Türkçe olduğu ve konuşur gibi yazdığı için. o Demek ki Politika edebiyatı yaptığı için değil, Türk dilinin öz edebiyatını yaptığından ötürü seviliyor. Tüm acun, kanık- saya kanıksaya öğrendi ki Nâzım Hikmet bir, kökten materiyalist ve bolşevik ozanıdır. Nâzımı aşağı yu karı ezberlemeyen var mıdır? yok- tur. Neden? çünkü Nâzım Türk di- özünden alıyor. Türkçe yazma- api da habeş olup habeşçe, İtal- yan olup italyanca, firenk olup fi- renkçe yazsaydı bu yüksek üne zor alara Temiz Türkçe yazdığı için ulaştı. Bundan da anlayabiliriz ki Türkçe; ana, yaratıcı, Kaan dilidir. Yüzde birkaçım bile saymadı- ğtm bu yazarlar bize gösteriyorlar Si öz Türkçede ağız diye bir mese- le yoktur, öz ve tek Türkçe vardır. Y. Lr Bütün yarda, yay mak ve işi tekyön yapmak için bir kök vardır: Imlâ. Biz imlâmızı — ağızlara göreyi bırakarak — Türkçe tekleştirdiği- miz gün merele onarılmış olacak- henüz tek değildir, izeldir. Sor. Sorma. Gelmek. Gel. Gelme. Ve daha... bu kökler hep gramerimizin dışında değişir. Ekmek. Ekmeki. Ekmeği. Ekmeyi, Çanak. Çanağı, Çana. Gene. Yine. Yene. Bunun yağı az, "yası az, yat alm Bunların kurallaşıp tekleşmele- ri gerektir. Bunu 1 — İmlâ dergisi; 2 — Söz dergisi; 3 — Gramer; ve hepsini 4 — Türk Dilini Tetkik Ce- miyeti yapacaktır. Dileyelim ki çabuk yapsın ve bir Türk Akademisi'ne çekirdek olsun. Aka GÜNDÜZ ni z Belçika heyeti * «(Başı 1 inci sahifede) Türkiye Cumhuriyetinin elde ettiği mu vaffi birçok devletlerin gıp - tasını uyandıracak derecede şereflidir. Buna sebep Türk milletinin başında Gazi Mustafa Kemal gibi, bir şefin, Ismet Paşa ve Tevfik Rüştü Bey gibi büyük şahsiyetlerin bulunmasıdır. Avrupada sulhperverliği bir am'a- ne haline gelmiş olan Belçika hükü - artmasını ederiz. Belçika (gibi serbesti ticaret ine sadık kalmış olan bir mem leket Türkiye ile iktisadi münaseba - tan inkişafı için münasip bir zemindir. Her iki tarafın gösterdiği hüsnü niyet sayesinde bu münasebatın bir kat daha edeceğine kaniim. Esasen Tür biyede bulunan mühim mikdarda Bel çika sermayesi, giriştiği mühim teşeb Büslerle Türk milleti hakkında sar - sılmaz bir itimat beslediğimizi isbat eder. Bir sanayi memleketi olan Bel- de yardım edecektir. Hülâsa ben iki memleket münasebatınm — iatikbali hakkında pek ziyade ümitvar bulu - nuyorum. Türkiyede bulunduğumuz günler zarfında gördüğümüz hüsnü kabule teşekkür ederim.,, Heyet dün Elektrik şirketi umum müdürü M. Hansens ve Tramvay şir- i müdürü M. Gindorf ile görüşmüş Bugün Heluan vapurile ve Pire tarikila Belcikaya gidecektir. Fransada Buhran başlıyor (Başı i inci sahifede) yerine kendisine bir parlamento pu reisi seçecektir. Eski Başveki Daladier grup reisliğine namzet! ni koymuyacağını söylemiştir. Grup, re isin intihabını tehir etmiştir, Bu tehir, serbes veisliğini kabul ede sayılmaktadır. M. Hor in maksat ve niyetleri hakkında işi tamamile kavramak $u - retile müzakerede bulunmasını temin etmek istemiş olduğunu Ne kanunu esasini; lan proje, ne de üç aylık muvakkat bütçe projesi mebusan meclisi diva - nma tevdi edilmiş deği yapılacak müzakerelei kararlarm serbest olması için arkadaş larına müzakerat esnasında çekilme- lerini teklif etmitşir. Dahiliye nazırı M. Marchandeau, hali hazırda bir ka bine buhranının doğuracağı türlü tür lü tehlikeler hakkında izahat vermiş- tir. Mumaileyh devlet müessesesinin ıslahını temenniye şayan bulmakta o- lup milli meclisin hükümete lâzım © - lan otorite ve istikrarı bahşedecek me tinlere kat'i bir şekil verebileceğini söylemiştir. Yapılan müzakerelerden sonra Mebusan meclisi Maliye encü « meni reisi M. Malvy, arkadaşlarını ealarımda urlaşımca davet etmiştir. Radikal sosyalist nazırlarınm huzu - ru ile yapılan bir müzakere neticesin- de yeni bir takrir kabul edilmiştir. Bu üzerinde mutabık kalınması i - çin imkânı mevcut olan noktaları ta « yin etmektedir: 1 — Bütün fırkaların siyasi mütare keyi muhafaza etmeleri, 2 — Muvakkat bütçe projesinin te leri, demokratlar, halkçılar ve sol ce « nah cumhuriyetçileri de dahil olmak üzere bütün siyasi gruplar, Başvekil M. Duomergue'e bir takrir göndere - rek kendisine tamamen itimatları ol - : PARIS, 7 (A-A.) — le mec ii Yugoslav kralı Aleksan iye nazırı müleveffa Bar Puankarenin ha yerl bir münasebetsizlikte mean i dı». Poincare'nin vatanperverliğinden bâbis olarak irat olunan nutku müs- tehziyane alkışlarla mükerreren ın - kıtaa uğratmışlardır. Başvekil M. Dou mergue bu namdar ölülerin hatırasını tebcil için nutuk söylemeye başladı - ğı zaman ise yalnız komünistler de Bil sosyalislerin ekserisi de ayağa kalkmak suretile husumetlerini izhar etmişlerdir. Celse hitam bulduktan son 30 hülümeü erk ünma git aralarda yal Herriot kalmıştır. Mu - maileyhin birçok mebuslar ve bilhassa Maliye encümeni azası bu lunuyordu. M. Herriot hiç şüphesiz kendilerine muvakkat bütçe hakkm - da maliye encümeni mazbata muhar - riri M. Jacvier, sabık nazırlardan M. Bonneti ve Maliye nazırı M. German Martin ile yapmış olduğu hararetli münakaşalar hakkında izahat vermiş Birleşik Amerika- da intihabat 1 inci sahifede) Inthabat güneşli bir havada cereyan etmektedir, Yalnız Pensilvanya eyale Nevyorkta her tür Tü şiddet ve tehdide mâni olmak üze- re 18,000 zabıta memuru intihabata işlerdir. M, Roosvelt rayi- a kullanmıştır. Yekdiğe kanaatler © besliyenler arbedeler olmuştur. Ye di kişi ölmüş, epey kimseler yaralan #nuştır. Misuri eyaletinde Seattle'de bir adam öldürülmüş ve babası da ağırca vülmüştür, Rey dukları yörler saat 22 de kapanmış - tar. NEVYORK, 7 (A-A.) — Enson dakikadaki intihabat vaziyeti şudur: Mebusan için 167 demokratla 33 cum huriyetçi, âyan için de 8 demokratla 3 cumhuriyetçi seçilmiştir. ŞIKAGO, 7 (A.A.) — Seçim yapı- ırken âyan meclisi namzetlerinden pek e mize NEVYORK, 7 (A.A) — Bu âne ka dar, âyana 6 demokrat ile 2 cumhuri- yekçi, mebusana da, 130 dermolrat ile Son netice KN 7 (AA.) — Intihaba- son neticesi, meclisi şöyle göster - heeişarimn 208 demokrat, 52 cumhu - riyetçi ve 4 diğer fırkalar, Ayanda 18 demokrat, 3 cumhuriyetçi, 2 müsta - kil âza vardır. 12 neticeye daha imti- zar olunmaktadır. iyet AR > kadar belli Son NEVYORK, Intiha « batın saat 7 ye kadar neti Sovyet husyada Layram (Bağı 1 inci sahifede) görem, edecek olan teşrimevcel önkilin ının 17 inci yıldönümü şenlikleri bu gün başlamıştır. Moskova, yalnız bu on yedi sene zarfında Sovyet | Rusyanm her sahadalri messisini gösteren fotoğ” rafiler ve resimlerle değil, şehrin ima, rı, asri bir hale getirilmesi için yapılı muş olan inşaatın ikinali dolayısile bir bayram manzarası arzetmekte idi Münakalâta en; şek hall etil emin kova ahalisi şimdi bunların büyük meydanları ve geniş görmektedir. Sirimda eaddeleri Yeni inşa edilmiş olan büyük bina- ların önlerindeki eski evler kaldırım” ve şehrin manzarası birdenbire değiş - ir. o Meydanlarda & ve caddelerde memleketin on yedi sene zarfındaki faa liyetini tasvir eden resimlerle ikmal 6- Şenliklere iştirik yanın her tarafından bir si amele he yetleri geldiği gibi ecnebi enemleket- lerden de bir çok amele #murahhasları gelmiştir. Gazeteler, Sovyet Rusyanın siyasi ve harsi nayatm bütün © sahalardaki Mağa bahsetmektedir « e izvestia çökmek per diyor ki: Sosyaliz- temelleri sağlam bir surette atılmış tar. Ne meukabil öhtilâln yeraltı suları, ne de Se topu, tüfeği onu em düşman olan saf. lara ve kör tabiatin vahşi unsurlarını karşı mücadele ederek yetişmişizdir. venin çu serele devam ediyore dan kaldırması keyfiyetinin mahsulü « dür. İsvestia devam ediyor: ri girmesi ve hava silâbları yarışı gösteri- yor ki, dünya yeni bir emperyalist ek. han berbine doğru gitmektedir. Faşist maceraperostleri, - Sovyetler aleyhinde bir harp çıkartmak için çalış» malıtadırlar. Fakat onların Sovyetler &- leyhinde bir cepbe vücuda getirmek ü- milleri boştur. Emperyalist (devletler arasmdaki ihtilâflar o kadar büyüktür ki, bütün aklı başında © olan insanlar, bir harp çıkar çıkmaz bu harbin bütün dünyaya sirayet edeceğini bilmektedir sövyet devleli, © sahillerine çarpıp kırılan dalgalara sükün ve teyakkuz i- le bakmaktadır. 'O, kuvvetlerinin çok büyük olduğunu, — düşmanlarını tama men imha © edebileceğini ve ne kadar kuvvetli olursa sulh için mücadele bah- sinde o kadar dost elde edebileceğini biliyor. Sovyet Rusya, gayelerine vasıl ole imak için mühtaç değildir. Kuv- vetli bir sulh siyaseti takip ediyor ve harbi istemiyen bütün devletlere elini uzatıyor. 1 M. Vorogilof'un bir emri yevmisi MOSKOVA, 7 (A-A.) — Müdulan Voroşilaf askerlik akade- misinden bu sere çıkan zabitlere hita- ben neşrettiği bir emri yevmide Yazi” fede olduğu kadar hususi hayatlarında da mofislerine karşı sıkı bir inzibat tet- bik etmek suretile zabitlerin Kızıl or - h in Hazretleri, davetlileri büyük bir nezaketle karşılamış ve toplantı ge- ce geç vakte kadar çok samimi bir hava içinde geçmiştir. Şehrimiz Konsoloshanesinde Merasim 9 İS .cumhuriyetperver, ygs teralleperver, 12 azahık şüp- azalık