28 Aralık 1933 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 30

28 Aralık 1933 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 30

LL ç* HABERLER Büyük İskenderin mezarı aranıyor Mısırda Tutankamenin mezarını bulan Mete Howard Carter, son yaptığı araştırmalara göre büyük İskenderin de lâhtinin İskenderiye- de olduğu kanaatindedir. 60,000 İngaliz lirasına ihtiyaç gösterecek olan bu hafriyat, para temin edii- diğı dakikadan itibaren başlıya- caktır. Hafriyatı idare edecek olan Mister Carter; bu mezar keşfedilirse Mısırda yapılan arkeolojik araştır. malârın en büyüğü olacağını da söylemiştir. Büyük İskenderin mezer, Tu- tankameninde olduğu gibi birçok kıymetli eşyalar değil, belki sadece basit madeni zinetleri ihtiva ede- cektir. Büyük İskenderin mezarının, ayni zamanda deniz altında kalmış olması ihtimali de ileri sürülmek- tedir. Hafriyati idare edenler, lâhti «sondaj > dedikleri daldırma veya toprağa borular sokmak suretile çıkaracakdır. Vaşington toplantısı NEVYORK, 24 (A. A.) — Dün sabah buraya gelen M, Heryo, bi- raz sonra Vasingtonn hareket et- miştir. Mumaileyh, kendisi ile mü- lâkat yapmağa gelen gazetecilere Amerikanın altın mikyaaını terket- mesinin Vaşingaton mükâlemeleri üzerinde hasıl gdeceği akisler hak- kındaki mütaleslarını söylemekten çekinmiş, yalnız M. Ruzveltin bu kararının müzakeratın esasını değiş- tirmiş olduğunu kabul eylemiştir. Yakınımızda şiddetli zel- zele ve ölümler ROMA, 24 (A.A.) — Adalar denişinde İtalyaya ait 12 adada vu- kubulan ve 80 saniye devam &den şiddetli bir zelzele bir takım kim- selerin ölmesine ve bazı hasarlara sebebiyet vermiştir. Zelzele merkezinin Anadoluda olduğu tahmin ediliyor Bergama harabelerinde İzmir Etibba odasının tertip 8t- tiği Bergama seyahati çok eglence- li bir şekilde geçmiştir. Seyahat kafilesi; doktor, eczacı ve diş ta- bipleri ile refikaları ve çocukların- dan mürekkep (150) kişiydi. Doktorlar otomobil ve otobüs- lerle giderek Bergamays varmışlar, grup halinde Bergamadaki ösarı- atikanın hafriyatına gidilmiştir. İlk olarak yeni hafriyatta meydana çıkarılan ve dünyanın kıymetli eserlerinden sayılan Eskülâpyon harnbesi gezilmiştir. Eskülâpın darüşşifası ve yanın- daki mabet görülmüş ve müze me- muru Osman Tekin Bey tarafından verilen izahat dinlenmıstir. Eskü- Iâpın tedavi usulleri (Su ile terlet- me ve güneşle tedavi) gekillerim tatbik ettiği yerler gezilmiş ondan sonra imparator Adrivenin heykeli, Bergama kırallığının eskiden mey- dana çıkarılan mabetleri, hamam- ları ve sairesi tetkik edilmiştir. İngiliz mühendisler mem- leketlerine vardılar LONDRA, 24(A. A,) — İngiliz Me dün akşam Lodraya eld i Kendilerini getiren tren istas- yona geldiği zaman halk alkış ko- parmiştir. Kadınlar, çiçek buketleri vermişlerdir. Milli marş çalınmıştır. Mühendislerin ailelerine dn ları ia ga vücut V i de rl latin avdet li ilinin dolayı bahtiyar olduklarını, yalnız iki ar- kadaşlarını arkada bırakmış olduk- ları cihetle mnülbesair bulunduklarını göylemişle Boluda Yunus Emre için toplantı Bolu Halkevi tarih ve edebiyat şubesi büyük Türk şairi Yunus Em- reye mahsuş olmak üzere bir an- ma gecesi tertip etmiştir. Toplantı Halkevi salonunda yapılmış, komi- te reisi Enver Behiç, yüzbaşı Ha- san Mukdim, muallim Mazhar Şadi, başmuallim Şevket Beyler tarafın- dan Yunus Emre'nin hayat ve eser- lerine dair konferanslar verilmiştir. . Japonya büyük elçisinin vefatı münasebtile ANKARA, 25 (A. A) — Japon büyük elçisinin ölüm dolayısile çe- kileh taziyet telgraflarına cevap olarak Japoya imparatoru Hazret- lerinden Reisicümhur Hazretlerine ve Japon Başvekili ile Hariciye nazırından Başvekilimize ve Hari- ciye Vekâleti vekilimize şu telgraf- lar gelmiştir: Türkiye Reisicümhuru Gazi Mus- tafa Kemal Hazretlerine Büyük EBiçi Yoşida'nın ölümü münasebetile izhar buyurulan mu- habbetten fevkalâde mütehaasis ola- rak zetıâlilerine hararetle teşekkür ederim. Hirohito Başvekil İsmet Pş. Hazretlerine Büyük Elçi Yoşida'nın ölümü münasebetile gönderilen lütufkâr taziye telgrafından dolayı gerek şahsen gerek İmparatorluk hükü- meti namına zatıâlilerine ve Cüm- huriyet hükümetine hararetle te- şekkür ederim. Mümessilimiz için zatıâlileri tarafından ittihaz ettiril- miş olan cemilekâr tedbirlerin bizi bilhassa mütehassis etmiş olduğunu ilâveye içtisar ederim. Başvekil Vikont Saito Hariciye Vekâleti vekili Şükrü Kaya Beyfendiye Büyük Elçi Yoşida'nın ölümü münasebetile gönderilen lütufkâr taziye telgrafından fevkalâde mü» tehassis olarak bu yüksek muhab- bet eserinden dolayı zatığlilerine hararetle teşekkür musaraat ederim, Mümessilimize en iyi mütehaasıslar tarafından ibzal ettirilmiş olan mümküu her türlü ihtimamlardan ve Cümhuriyet makamatınca "da yapılan lütufkâr kolaylıklardan do- layı derin minnettarlıklarının ka- bulünü de zahığlilerinden rica ede- Kont Uşida Ma >