28 Aralık 1933 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 39

28 Aralık 1933 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 39

No.1915—230 SERVETİFÜNUN Ss >» O Ri 353 Ankara Gücü Ecdirnelileri Yendi. Ankara'ya giden edirneli &porcu- lar 2i nisan cuma günü birinci maçlarını Ankara Gücü ile yaptılar. Öğleden sonra yavaş yavaş dolma ga başlıyan İstiklâl meydanında evvelâ Çankaya— Altınordu takım- ları hususi bir maç yaptılar, Birinci devrede 1—0 Çankaya lehine biten musabakada Altınordu epey canlı- lık gösterdi. Fakat ikinci devrede hem rüzgâr gltına düşmesi, hem de idmanının azlığı dolayısile muvaze- ne bozuldu ve Çankaya daha üç sayı yaparak (1 — 4)ile oyunu bitirdi. Saat on beş buçuzta beyaz for- malarile evvelâ Edirneliler sonra Ankara Gücü sahaya çıktılar. Rüzgârı kendi tarafına alan Edirneliler ilk defa bir akın yaptı- larsa da çabuk kesildi ve birbiri peşine Gücün akınları başladı. Yer- .den ve kışa pasla oynıyan Ankara Gücü kolaylıkla Edirne müdafaasını geçiyordu. dırasile goller birbirini kovalıyordu. Daha oyunun onbeşinci dakikasında üç sayı olmuştu. Edir- neli oyuncuların müdafaasının za- ifliği gözükmüştü. Maahaza hakem birinci golü ofsayit vaziyetine giren Alaattinin müdahalesine ses çıkar- makla ve üçüncü golü de ani bir vuruş ile koluna gelen bir toptan penaltı vermek guretile tecziye etmişti. Oyun gene Ankara Gücü- nün baskısı altında ve tektük Edir- nelilerin hesaplı olmıyan akınlarile geçiyordu. Birnei devre (0 - 5) gibi bir farkla bitti, İkinci devre başlarken gerek rüzgürın, gerekse müdafaanın yo- rulmaaı itibarile Edirnelilerin daha Ankara Gücü ile Edirne'liler bir arada. zorlukla mukavemet edecekleri tah- mit ediliyordu. Oyun başladıktan sonra hakikaten Ankara Gücünün baskısı çok daha şiddetli kendini gösterdi. Akıncı hattı birçok gol fırsatlarını iyi kullanmak istemi- yordu. Eâirnelilerin müdafaa hat- ları karşı tarafın akıncılarını örtecek tertip yapamıyordu. Devre daha üç gol yapan güçlülerin (8 - 1) galibi- yetile bitti. Oyundan sonra Ankara Gücü binasında iki taraf oyuncularına mu- hafızlar beraber olduğu halde bir çay ziyafeti verildi. -« Edirne'lilerin kalecisinin bir kurtarışı. AKSU KÖPRÜSÜ Lİ Bam mm di izm İnt. — emaili Antalya vilâyetinin Ak- su üzerinde yaptığı bu bü- yük köprü bitmiştir. 120 metre uzunluğunda olan bu köprü 90.000 liraya malolmuştur.