28 Aralık 1933 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 38

28 Aralık 1933 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 38

352 Seyyar Sergi vagonlarından birinin içi Vagonda eski mektep köşesi Sergi vagonunda bir köşe »- | SERVETİFÜNUN No.1915—230 Terbiye Sergisi < ci. NR Ankara'dan Samsun'a kadar olan şimendifer hattı mektep muallimlerinin mesleki bilgilerinin arttırılması için Maarif Vekâletince yapılan goyyar pedagoji sergisi geçen hafta Ankara mnallimleri tarafından ziyaret edilmiştir, Sergi ertesigün Kırıkkale'de bulunmak üzere Ankara'dan Kırıkksle'ye götürülmüştür. Saat on bir tirenine bağlanan gergi vagonları alâkadarların huzurile hareket etmiştir. Sergide, Cümhuriyet devrinde muhtelif sahalarda inkişafı gösterir grafikler ve Türkiye manzaraları, çocuk bakımına ait resimler, küçük gocuk hastalıkları hakkında resimler, oyuncaklar, çocukları terbiye eden, koruyan müesseselerin resimleri ve “kitapları, eski mektebin mu- kayesesi ve terbiye uaulleri hakkında resimleri, mektep binaları plân- ları, orta tahsil gençlere serbest terbiye usulleri ve muallimleri alâkadar eden daha birçok mevzular etrafında malümat, resim ve grafiklerle aşya vardır. Sergi vagonları Kırıkkale'den sonra Samsun'a kadar muhtelif mer- kezlere uğrıyacak ve buralarda ihtiyaca göre icap ettiği kadar dura- caktan. Maarif Vekâletince tespit edilen programa göre sergi vagonlarının duracağı yerler şunlardır : Kırıkkale'den sonra Yerköy, Fakılı, Kayseri, Sanoğlan, Şarıkışla, Sivas, Yıldızeli, Zile, Turhah, Amasya, Havza, Ladik, Kavak, Samsun'dur. civarındaki ilk iğ