28 Aralık 1933 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

28 Aralık 1933 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

No.1949—204 SERVETİFÜNUN öN. Çinlilerde Ziyafet! Çinlilerde bir ziyafet ve Sofranın manzarası Avrupa'pa. zengin bir ailenin verdiği ziyafetle Çin de verilen ziyafetler arasında birçok ayrılıklar vardır. Çin'de bir ziyafet vermek kolay bir iş değildir. Filân gün filân saatte diye davetlilere karşı vakit tayin etmek Çin'de âdet olmamıştır. Zengin bir Çinli ahbablarını davat etmek isterse emektar hizmeçile- rihden birini, ikisini, üçünü davete gönderir. Bunlar kemali nezaketle hareket etmeğe mecbur- durlar. Ziyafet gününü gittikleri kimselerin reylerine bırakırlar. Davetlilerden herbiri birgün &öyliyebilir. Bu halde hizmekârlar bunlardan herbirine ayrı ayrı birkaç defa gidip gelirler. Birine tilânın filân gün için mazereti olduğunu söyliyerek böylece davetliler arasında muayyen bir ziyafet günü için muvafakat iştihaaline çalışırlar. Çin'de bir ziyafet ekseriya öğleden sonra saat iki veya üçte başlar. Bütün günü işgal eder. Yenilecek yemek Avrupa âdetlerile mukayes olunursa ne öğle Sağda: Çinli davetlilerin bir ziyafete gelişleri. Solda: Çinli bir kadının yemek yiyişi. yemeğidir, ne de akşam yemeğidir. İkisi arasındadır, Çin'de hiçbir iş için istical gösterilmez. Hele bir davete icabette pek ağır davranmak pek erken git- meğe tercih olunur. Meselâ, Çinli zengin bir kadın sevdiklerine bir zi- yafet veriyor. Davetli kadınlar bütün perdeleri indi- rilmiş olan sediyeler içinde gelir. Ev sahibi davetli- lerini kapunun geniş merdivenleri üzerinde karşılar, Davetliler ibtida kabul salonuna alınır sofraya oturmadan evvel burada bütün davetlilerin gelme- sine intizar olunur. Yemekten evvel çaylar içilir, Çin de yemekten evvel ve sonra çay içmek adettir. Çinin zengin âilelerinde tertip olunan ziyafetlerde en ziyade neşe ve zevk hizmetkârlarda görülür. Her davetli birkaç hizmetçisile gelmiştir. Çinlilerin sofrasına biçak, çatal ve kaşık vazife- sini gören iki ince çubnklsrı vardır. Bunlarla yemek yerler,